Gigabyte GA-EX58-UD4P stuk of is het de voeding?

Pagina: 1
Acties:

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08-2025
Ik dacht mijn vorige moederbord kapot te hebben, ik kreeg geen post meer, geen beeps meer, helemaal niets meer, behalve de fans, die spinden wel vrolijk. Ik heb daarom toen een ander moederbord op de kop getikt (zie titel). Deze heb ik nu in mijn pc geplaatst, na de pc ook grondig schoon te hebben gemaakt. Nu wil dat moederbord helemaal niets doen, ik krijg alleen een knipperende power switch en clr cmos knop. Ik vraag mij af of het aan het moederbord ligt, aangezien het wel erg toevallig zou zijn dat deze ook kapot zou zijn. Nu ben ik tijdens het schoonmaken van mij computer ook iets tegen gekomen in de voeding waar ik van dacht dat het kapot zou kunnen zijn, namelijk een van de condensatoren ziet er raar uit (vies, prut etc net als een kapotte zegmaar). Ik heb hier even een fototje van gemaakt, kan een van jullie zien of dat daadwerkelijk het probleem zou kunnen zijn? http://imageshack.us/phot...5/kapottecondensator.jpg/
Ik heb zelf het moederbord weer uit de kast gehaald, om kortsluiting uit te sluiten, ook dat helpt niets, ook zonder videokaart en harde schijven gebeurd er niets, behalve dan en knipperende power switch.
Heeft iemand nog tips? Al vast bedankt

Verwijderd

En het merk & type van de voeding :?

Maar dat is zeker een rotte condensator op die foto.

Voeding vervangen door een goed merk en hopen dat deze geen andere onderdelen v/d PC heeft gesloopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 22:23 ]

• ZaPPZion
Ahh, ja dat is dom dat ik het niet vermeld heb, het is/was een Zalman HP750

Verwijderd

Je zou een poging kunnen ondernemen het ding zelf te repareren.
If your pc wont startup anymore ,or startup and go off after a few seconds then you have bad capacitors in your PSU
To resovelve this problem replace the bad capacitoers with new capacitors,see the staps below.

Replace capacitor A , B, C with new capacitors.
After replace the capacitors with the new capacitors the PSU works fine .

Capacitor A = 100uF 6,3 volt 105 celsius (low EMR type)
Capacitor B and C = 2200uF 16 volt 105 Celsuis (Low EMR type)

In the picture you see which capacitors you must replace.
The picture is taken with the new capacitors
Afbeeldingslocatie: http://www.nps-clan.nl/filesharemap/Fotos/zalman%20Zm750-HP.JPG

• ZaPPZion
Hey, thanks voor de input, denk dat ik de voeding probeer te repareren en dan ga verkopen, heb nu al een andere voeding in de pc gezet, werkt weer prima!