Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Heren,

Het wordt zo langzamerhand een onmogelijke missie.

Ik leg de situatie even uit.

Apparatuur:
- NAS iomega storcenter ix2 200
- Samsung BD D5500 Blu-ray
- Samsung D8000 televisie
- High-end computer incl vele verschillende soorten DLNA servers.

Mijn doel:
BDMV mappen, MKV containers, en dvd's afspelen op de TV via de blu-ray speler. Dit omdat deze meer codecs aan boord heeft, en volledig 7.1 ondersteund.

Het probleem:
Ik krijg met geen mogelijkheid na vele vele uren puzzelen fatsoenlijk een film werkend. Wat wel werkt zijn MKV bestanden met losse SRT subtitles. Alhoewel ook lang niet alle willen afspelen.

Momenteel ga ik alleen nog maar voor de 25/50 GB blu-ray films. Dit heeft dan de hoogste prioriteit om te spelen.

Ik heb verschillende DLNA servers geprobeerd;

- twonky
- all share
- mezzmo
- wild media server

deze laatste ben ik nu mee bezig. Erg veel instellingen mogelijk. Recensies zijn goed etc. Dus het zal mij benieuwen. Maar helaas, ik krijg het niet voor elkaar.

Hoe moeilijk moet het zijn om een BDMV te transcoden met DTS én zonder kwaliteitsverlies via DLNA naar de BD D5500 speler?

Ik word er werkelijk kierewiet van.

Hoe hebben jullie het opgelost? Ik ben vast niet de enige die hier tegen aanloopt.

Bedankt.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Niet echt relevant voor jou, maar ik heb het opgelost door gewoon een mediaplayer met 1TB onder mijn TV te zetten. Daar pleur ik al mijn onbewerkte MKV's op en gaan. Wat moet je overigens in godsnaam met films van 50GB? De gemiddelde Blu-ray rip die ik download, zit tussen de 5 en de 15 GB. Zelfs de 3D versies. Crisp 1080p kwaliteit met DTS audio stream, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > lcd

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
NeFoRcE schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:59:
Hoe moeilijk moet het zijn om een BDMV te transcoden met DTS én zonder kwaliteitsverlies via DLNA naar de BD D5500 speler?
Het antwoord is heel simpel; Niet.
Hoe hebben jullie het opgelost? Ik ben vast niet de enige die hier tegen aanloopt.
Door een HTPC te gebruiken. Zo'n BD5500 is sowieso niet geschikt als vervanger van een mediaspeler of HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dimens schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:28:
[...]

Het antwoord is heel simpel; Niet.

[...]
Door een HTPC te gebruiken. Zo'n BD5500 is sowieso niet geschikt als vervanger van een mediaspeler of HTPC.
Duhh..... Ik heb voor de BD-6100 gekocht WiFi enz..... en een goede vervanger voor een mediaplayer die nog 3D blu-ray kan afspelen ook, ga maar eens een mediaplayer zoeken met een ingebouwde diskplayer voor 125€. :9

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Supertip schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:08:
[...]

Duhh..... Ik heb voor de BD-6100 gekocht WiFi enz..... en een goede vervanger voor een mediaplayer die nog 3D blu-ray kan afspelen ook, ga maar eens een mediaplayer zoeken met een ingebouwde diskplayer voor 125€. :9
Zit er zoveel verschil dan tussen?

Als ik alles zo lees en op internet is het in onze situatie geschikter om dus gewoon een mediaspeler te kopen. Bedankt voor de tips in ieder geval! :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Ik gebruik al een paar jaar PS3 Media Server op laptop naar PS3 langs 5.1 Onkyo naar de TV, werkt perfect.
De tip die volgens mij zeer belangrijk is of je BluRay speler de mediaservers op je PC ziet, is dat het geval dan zou het moeten werken, op de PC wordt namelijk al het werk gedaan. eerlijkheidshalve wil ik erbij vermelden geen ervaring te hebben met BDMV, maar .mkv bestanden (incl subs) van 4GB komen heel goed binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAM1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11-2021
Ik heb geen samsung maar een panasonic plasma. Serviio(serviio.org) is een goede dlna server icm panasonic. Wellicht ook wel met samsung?

[ Voor 5% gewijzigd door BAM1 op 21-03-2013 11:44 ]

Pagina: 1