Heren,
Het wordt zo langzamerhand een onmogelijke missie.
Ik leg de situatie even uit.
Apparatuur:
- NAS iomega storcenter ix2 200
- Samsung BD D5500 Blu-ray
- Samsung D8000 televisie
- High-end computer incl vele verschillende soorten DLNA servers.
Mijn doel:
BDMV mappen, MKV containers, en dvd's afspelen op de TV via de blu-ray speler. Dit omdat deze meer codecs aan boord heeft, en volledig 7.1 ondersteund.
Het probleem:
Ik krijg met geen mogelijkheid na vele vele uren puzzelen fatsoenlijk een film werkend. Wat wel werkt zijn MKV bestanden met losse SRT subtitles. Alhoewel ook lang niet alle willen afspelen.
Momenteel ga ik alleen nog maar voor de 25/50 GB blu-ray films. Dit heeft dan de hoogste prioriteit om te spelen.
Ik heb verschillende DLNA servers geprobeerd;
- twonky
- all share
- mezzmo
- wild media server
deze laatste ben ik nu mee bezig. Erg veel instellingen mogelijk. Recensies zijn goed etc. Dus het zal mij benieuwen. Maar helaas, ik krijg het niet voor elkaar.
Hoe moeilijk moet het zijn om een BDMV te transcoden met DTS én zonder kwaliteitsverlies via DLNA naar de BD D5500 speler?
Ik word er werkelijk kierewiet van.
Hoe hebben jullie het opgelost? Ik ben vast niet de enige die hier tegen aanloopt.
Bedankt.
Het wordt zo langzamerhand een onmogelijke missie.
Ik leg de situatie even uit.
Apparatuur:
- NAS iomega storcenter ix2 200
- Samsung BD D5500 Blu-ray
- Samsung D8000 televisie
- High-end computer incl vele verschillende soorten DLNA servers.
Mijn doel:
BDMV mappen, MKV containers, en dvd's afspelen op de TV via de blu-ray speler. Dit omdat deze meer codecs aan boord heeft, en volledig 7.1 ondersteund.
Het probleem:
Ik krijg met geen mogelijkheid na vele vele uren puzzelen fatsoenlijk een film werkend. Wat wel werkt zijn MKV bestanden met losse SRT subtitles. Alhoewel ook lang niet alle willen afspelen.
Momenteel ga ik alleen nog maar voor de 25/50 GB blu-ray films. Dit heeft dan de hoogste prioriteit om te spelen.
Ik heb verschillende DLNA servers geprobeerd;
- twonky
- all share
- mezzmo
- wild media server
deze laatste ben ik nu mee bezig. Erg veel instellingen mogelijk. Recensies zijn goed etc. Dus het zal mij benieuwen. Maar helaas, ik krijg het niet voor elkaar.
Hoe moeilijk moet het zijn om een BDMV te transcoden met DTS én zonder kwaliteitsverlies via DLNA naar de BD D5500 speler?
Ik word er werkelijk kierewiet van.
Hoe hebben jullie het opgelost? Ik ben vast niet de enige die hier tegen aanloopt.
Bedankt.
Professioneel Heftruck Syndroom