Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet kwaliteit wijk (mathenesse Rotterdam)

Pagina: 1
Acties:

• Maxx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-03 07:41

Maxx

Live, to the Maxx!

Topicstarter
Beste,

Mijn vriendin woont in de Rotterdamse wijk mathenesse. En heeft hier een Telfort abbonement (20mbit) en dit is huilen geblazen. Ze wil daarom overstappen naar een beter aanbieder. Via de topics hier en google werk heb ik gezien dat ze niet de enige Telfort klant is met een magere/slechte verbinding (gelukkig zijn er ook wel possitieve verhalen).

Nou gaat het voor mij al moeilijk genoeg worden om de huis situatie uit te zoeken, het is een oud huis met 4 losse 'appartementen' er in. Hoe het koper precies loopt ben ik nog aan het natrekken om dit op kwaliteit te controleren.

Waar ik echter ook bang voor ben is dat de gehele wijk van matig/oud koper is voorzien waardoor hoge snellheden/lage ping moeilijk te verkrijgen is bij elke aanbieder en zelfs als ik de in huis verbinding opknap. Met de zoekfunctie hier, en google heb ik nog niets echt kunnen vinden of dat na te trekken valt. Is het mogelijk om uit te zoeken wat de snelheid/ping/kwaliteit tot aan deur is in een bepaalde wijk? (In dit geval dus mathenesse in Rotterdam)?

TheMaxximum of your life!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:09

Compizfox

Bait for wenchmarks

xDSL is sowieso brak, ik zou snel overstappen naar DOCSIS (kabelinternet) waar mogelijk. In Rotterdam wordt dat aangeboden door UPC dacht ik.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Maxx

Maxx

Live, to the Maxx!

Topicstarter
Sorry dat vergat ik, kabel is in dit pand niet mogelijk, er is geen CAI aansluiting aangelegd.

Verwijderd

Maxx, zelf woon in een paar straten verder en heb telfort 30/3 welke gewoon perfect functioneert. Controleer of de bekabeling in het huis goed is, en anders bij telfort klagen lijkt me ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Als er geen kabel en glasvezel mogelijk zijn blijft DSL als enige over.

Of dat een probleem is is een 2e. Mogelijk is VDSL haalbaar, dan kun je nog prima snelheden halen, en voor veel mensen is ADSL(2) natuurlijk ook al voldoende.

Je moet bij gesplitste huizen alleen kijken of er wel een eigen telefoonaansluiting is per woning. Soms is er maar 1 ISRA, en dan kan het wat lastiger worden. Als er genoeg aderparen zijn kan iedereen wel z'n eigen verbinding nemen, maar dan moet de interne bekabeling wel goed zijn. (of eventueel gefixed worden)

De vraag is *waarom* die Telfort lijn brak is. Als Telfort ellende heeft in z'n netwerk en/of administratie, dan gaat een andere provider wel helpen. Als de oorzaak in brakke bekabeling ligt, zal dat ook bij een andere ISP gelden.

Heb je die Telfort lijn al eens getest direct op het ISRA? Is het bekend hoe dit in het pand loopt? (huisnr-A/B/C of is er 1 gezamelijk isra?)

Het kan natuurlijk ook zijn dat de hele koperinfra gewoon brak is in jouw wijk (of een deel daarvan). Dan houd het eigenlijk gewoon op... Ik heb een klant waar DSL ook gewoon *niet* stabiel te krijgen is. Daar wordt nog een stap58 netwerk gebruikt, waar de monteurs bijna wekelijks wel zijn voor storingen.. Elke wijkkast kennen ze daar uit hun hoofd... enorm veel last van oxidatie en vocht in de kabels.

Maar bij mijn weten zijn dat maar heel weinig gebieden nog.

Kabel blijft wel een mogelijke optie. Als DSL brak is, en meerdere bewoners hebben interesse, dan kun je mogelijk toch eens een offerte opvragen om alsnog coax te krijgen. Kost wel wat, maar je kunt dan ook meteen fatsoenlijker TV kijken, en niet verplicht aan DSL-streampjes of digitenne vast te zitten.

DM eens PC/Huisnr?

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 15-03-2013 19:29 ]

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 23:02
Ik woon ook in mathenesse Rotterdam en heb via koper B0 Traffic Type: PTM
B0 Line Rate - Upstream (Kbps): 9946
B0 Line Rate - Downstream (Kbps): 37129
B1 Traffic Type: Inactive
tele2 deze abo http://www.tele2.nl/inter...n/internet-tot-50-mb.html
inderdaad vdsl ;)
check even of wat beschikbaar is http://www.tele2.nl/internet/beschikbaarheid.html?

[ Voor 15% gewijzigd door saharoen op 15-03-2013 19:31 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Maxx schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:09:
Beste,

Mijn vriendin woont in de Rotterdamse wijk mathenesse. En heeft hier een Telfort abbonement (20mbit) en dit is huilen geblazen. Ze wil daarom overstappen naar een beter aanbieder.
Andere adsl/vdsl leveranciers leveren over exact dezelfde koper kabels. Zorg er dus voor dat de eigen bekabeling in huis niet de veroorzaker is van de problemen, anders heeft overstappen naar een andere provider nul effect.

Kan je vertellen welke problemen jouw vriendin ervaart? Misschien dat wij aan de hand van de problemen de oorzaak kunnen achterhalen. Ook is het handig om de dsl line status (uit te lezen in het modem) te analyseren.

• Maxx

Maxx

Live, to the Maxx!

Topicstarter
Problemen:
- download snelheid/upload snellheid extreem laag ze betaalt voor 20Mbit maar haalt vaak ongeveer 100KB/s
- Ping enorm hoog.

Als ik verdere testen kan doen doe ik dat graag om de gegevens aan te vullen wat wil je dat ik voor je test/post zodat je er meer van kan zeggen? Ik moet inderdaad de binnen centrale ook is volgen. Ze heeft 'een eigen punt' waarop ze los internet aanvraagt, de andere appartementen hebben hun eigen contracten dus het is niet via 1 ISRA gedeeld, maar waar en hoe het wordt gesplitst heb ik nog niet gevonden.

EDIT:
rare ontwikkeling ik loop tegen de buren aan (1 van de andere appartement bewoners) en er is wel Cable aanwezig (heeft een UPC abbo gehad) maar die is hiermee gestopt omdat 'de tv kwaliteit zo slecht is. Nu veranderd mijn vraag eigenlijk, er werd gezegd (in dit topic) dat ik naar DOCSIS (kable) moest gaan voor stabiliteit/kwaliteit De bewoners echter zeggen daar ook problemen mee te hebben, het lijkt me dat naar kabel gaan ook geen garantie is voor kwaliteit?

[ Voor 30% gewijzigd door Maxx op 15-03-2013 20:12 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Garantie heb je nergens.

Wat voor zowel DSL als kabel geldt is dat de binnenhuisbekabeling (zoals hierboven al gezegd) cruciaal is voor stabiliteit. Dat providers daarnaast zelf (kunnen) prutsen is een tweede, maar als het binnen prut is, dan wordt het nooit veel soeps.

Hamvraag is waar het ISRA-punt is (koperpaar) en waar de AOP (coax overnamepunt). Als ik het zo hoor gaat het om een oud pand waar (later) meerdere appartementen van gemaakt zijn. Als dat door Beun de Haas bv. gedaan is in opdracht van een huisjesmelker kan het huilen met de pet zijn voor zowel koperpaar als coax.

Mijn broertje woonde aantal jaar terug in Spangen (kilometertje verderop) en had zo'n geval. Over koperpaar viel echt geen eer te behalen en het is me ook niet gelukt dat op orde te krijgen. Coax gelukkig wel. De verhuurder had doodleuk een enkele consumentenaansluiting gesplitst over meerdere panden met meerdere aansluitingen per pand. Iedereen kreeg veel te zwak signaal (sneeuw in beeld bij helft van zenders op analoge TV), en niemand kon een modem online krijgen. Heb dat weten op te lossen door splitter door versterker te vervangen en de aansluiting van m'n broertje brutaalweg dichterbij de AOP te maken (splitter minder ertussen). Dat kon omdat de coaxmeuk in een openbare meterkast zat. Toen ging het goed over kabel (DOCSIS).

Het kan overigens wel perfect op orde zijn, mijn vader woonde wat verder terug net over de gemeentegrens in Schiedam. Ook klein appartementje in oud gebouw. Maar netjes eigen ISRA en AOP en netjes goed signaal over DSL en coax.

Kortom, geen aannames doen. Eerst en vooral uitzoeken hoe het binnenhuis geregeld is. Als blijkt dat koperpaar shit is maar coax goed moet je UPC contacteren. Als blijkt dat coax shit is maar koperpaar makkelijk beter te krijgen, doe dat dan. En als beide shit is wordt het tijd om verhuurder eens lief aan te kijken.

Oslik blyat! Oslik!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:09

Compizfox

Bait for wenchmarks

Maxx schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:42:
EDIT:
rare ontwikkeling ik loop tegen de buren aan (1 van de andere appartement bewoners) en er is wel Cable aanwezig (heeft een UPC abbo gehad) maar die is hiermee gestopt omdat 'de tv kwaliteit zo slecht is. Nu veranderd mijn vraag eigenlijk, er werd gezegd (in dit topic) dat ik naar DOCSIS (kable) moest gaan voor stabiliteit/kwaliteit De bewoners echter zeggen daar ook problemen mee te hebben, het lijkt me dat naar kabel gaan ook geen garantie is voor kwaliteit?
Ik raadde kabel aan omdat xDSL in de meeste gevallen altijd bagger is, goed koper of niet. Tenzij je beschikking hebt over VSDL2 en dicht bij DSLAM zit. (wat meestal niet het geval is)

Kabel geeft in de meeste gevallen een beter resultaat, maar die is niet altijd aanwezig in alle huizen.

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 16-03-2013 00:54 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:21

Fiber

Beaches are for storming.

dion_b schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:35:
[...]
Het kan overigens wel perfect op orde zijn, mijn vader woonde wat verder terug net over de gemeentegrens in Schiedam. Ook klein appartementje in oud gebouw. Maar netjes eigen ISRA en AOP en netjes goed signaal over DSL en coax...
Hebben KPN en de kabelbedrijven geen leveringsplicht om een goed werkend ISRA-punt en AOP op ieder adres te plaatsen...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Ja, 'levereringsplicht' (als dat er al is) hebben ze.
Je weet wel, maximaal zoveel Mb.
En dat is waar de meesten zich op verkijken...

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 01:20:
[...]

Hebben KPN en de kabelbedrijven geen leveringsplicht om een goed werkend ISRA-punt en AOP op ieder adres te plaatsen...? O-)
Het lijkt me toch een privé keuze of je dat wilt of niet. Zie je wel vaker in oude zelfbouw.

• Maxx

Maxx

Live, to the Maxx!

Topicstarter
Dank allen, uiteindelijk ligt het inderdaad aan de binnen situatie dat begrijp ik goed. Koper is zo'n sooi dat ik het officiële ISRA niet eens kan vinden op het moment. (mogelijk in een app. van iemand die niet is). De kabel die in het app onder dat van mijn vriendin uit komt is een groene kabel (DOCSIS/CAI), dat zijn volgens mij altijd de kabels van UPC zelf, de groene kabels? Zodat je zeker weet dat daar niet in-huis troep tussen zit?
(UPC heeft het ook over 'groene kabel' http://vragen.upc.nl/app/...646/~/eerste-aansluitpunt).

Klopt het dat de groene kabel altijd, een eerste aansluit punt (AOP) is van UPC (of elke andere kabelboer in andere steden). Of kan ook dit nog fout gaan, en een slechte 'binnenschakeling' tussen zitten? Ik kan de kabel namelijk verder naar beneden weer niet volgen.

Edit: Spelling / zinsbouw verhelderd (hoop ik).

[ Voor 37% gewijzigd door Maxx op 16-03-2013 10:28 ]

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
De Groene kabel is inderdaad van UPC (dat wil zeggen: tot het overnamepunt, dus de contactdoos waaraan de groene kabel vast zit en waar jij je kabels aan vast maakt). Het is van groot belang dat je zeker weet dat je van contactdoos tot eigen appartement goede kabels gebruikt (gecertificeerd door kabelkeur is redelijk). Ik zou in zo'n geval een goede kabel kopen en in appartement een eigen contactdoos maken. Vervolgens aan dat contactdoos de kabelsplitter voor de tv/internet/telefoon via de UPC-kabel.

Ja dus, je eigen netwerk thuis is van cruciaal belang voor stabiliteit en snelheid.

De Coax(TV)kabel is meestal stabiel en snel. Ik moet alleen helaas wel een back-up nemen omdat onze provider (Delta kabelcom) ook capaciteitsproblemen heeft, vooral 's avonds en op feestdagen.

Het ISRApunt (koperen telefoonkabels) zitten in oudere gebouwen vaak het dichst bij de straat. Hier in huis heb ik bijvoorbeeld de ISRA in de slaapkamer, omdat die het dichtst bij de straat ligt.

Wat betreft Telfort is het inderaad al langer bekend dat ze problemen hebben. Het lijkt me alleen een probleem van Telfort te zijn (eigen ervaring).

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Maxx

Maxx

Live, to the Maxx!

Topicstarter
Hallo verder updates, voor mogelijke mensen die soort gelijke problemen tegen komen.
1. Kabel, fun fact, er is geen contact doos het is een los-end groene kabel onder het plafond van de onder buur, ik mag de kabel door zijn plafond/mijn vloer halen van hem en kan dan zelf het AOP aansluiten (Heb dit bij mij thuis ook al gedaan met prima resultaat). En snap dat high-quality componenten zeer belangrijk zijn voor het resultaat

2. Na een strugle heb ik het koper ook uitgezocht en het ISRA gevonden, moet zeggen door de router hier aan te knopen (lang leven vriendelijke buren) en max 90cm kabel tussen isra > modem lijkt het al een heel stuk soepeler te gaan. Overigens nog niet direct zeker of dit alles oplost, het ISRA lijkt ook wel een bomaanslag te hebben 'overleeft' dus mogelijk moet ik via Telfort ook een KPN monteur op bezoek krijgen voor een nieuw-storingsvrij ISRA wat de verbinding wel stabiel maakt.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:21

Fiber

Beaches are for storming.

Klinkt goed, je hebt nu dus zelfs twee opties...! Als je geld genoeg hebt dan neem je een Abbo bij UPC voor TV en Internet en als back-up een Telfort abbo voor Internet en Bellen... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Maxx

Maxx

Live, to the Maxx!

Topicstarter
Helaas is het studenten ras 'met genoeg geld' niet dik gezaait en ben ik niet een van de gelukkige die dit is. Het is natuurlijk ook uiteindelijk mijn vriendin die de keuze maakt, op het ogenblik is dat bij Telfort blijven. Ik heb ze nu 3x aan de lijn gehad en ben redelijk te spreken over hun kennis, hun opties en 'wil om te helpen'.

Ik ga straks nog is kijken of ik de KPN zo ver krijg om het IRSA te vervangen / weer netjes te maken met nieuw kapje enzo, en dan lijkt het toch nog heel aardig te gaan werken. Ik haal nu meestal weer 100% snelheid 30 van de 30mbit!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:27

XanderDrake

Build the future!

Ik zeg, als dat niet lukt, 4G van KPN :P wel een laag download limiet maar de snelheid en ping zouden goed moeten zijn.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
Ik zou nog even wachten met 4G toepassen. Aanschaf van apparatuur voor 4G is nog duur,
de snelheid en ping vallen nog wel tegen. En zoals al werd gemeld, erg kleine databundel.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• RadioAir
  • Laatst online: 08:39
Maxx schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:17:
Helaas is het studenten ras 'met genoeg geld' niet dik gezaait en ben ik niet een van de gelukkige die dit is. Het is natuurlijk ook uiteindelijk mijn vriendin die de keuze maakt, op het ogenblik is dat bij Telfort blijven. Ik heb ze nu 3x aan de lijn gehad en ben redelijk te spreken over hun kennis, hun opties en 'wil om te helpen'.

Ik ga straks nog is kijken of ik de KPN zo ver krijg om het IRSA te vervangen / weer netjes te maken met nieuw kapje enzo, en dan lijkt het toch nog heel aardig te gaan werken. Ik haal nu meestal weer 100% snelheid 30 van de 30mbit!
Doordeweeks topicje aanmaken op Telfort forum is doorgaans al genoeg om een KPN monteur op bezoek te krijgen :)

• Maxx

Maxx

Live, to the Maxx!

Topicstarter
tha_bulldog schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:36:
[...]

Doordeweeks topicje aanmaken op Telfort forum is doorgaans al genoeg om een KPN monteur op bezoek te krijgen :)
Hmm, ik heb nu flink wat gebeld, 2x KPN en 3x Telfort over dat IRSA.
Telfort: We kunnen KPN monteur sturen, maar je moet 100% zelf betalen
KPN: je bent geen klant van ons, je moet het via Telfort regelen.

Ik (of mijn vriendin) heb weinig zin om een 'onbepaalde kosten post' opzich te nemen, die kan oplopen tot enkele honderden euro's. Als het nou een vasteprijs was van 50,- ish. Ik hoorde dat alleen de voorrij kosten al 75,- zijn.

Daarnaast staat nu het feit dat de connectie gewoon goed draait dus het ook niet urgent/storing situatie is, maar meer een preventie situatie omdat het punt nu smerig wordt, beschadigd en sneller oxideert waardoor het in de toekomst waarschijnlijk een keer gaat storen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een ISRA-punt vernieuwen kun je toch prima zelf doen? Het is niets anders dan een lasdoos waar de kabeltjes van buiten naar binnen komen en aan elkaar gemonteerd worden.

• Maxx

Maxx

Live, to the Maxx!

Topicstarter
I guess thats true, het is meer dat het ding 'van KPN is' en de legalshit die er aan vast zit. Aan de andere kant blijkbaar willen ze dat niet oplossen.

Aanvulling: overigens lijkt het er niet op dat je ISRA punten zelf kan kopen, dat loopt toch altijd weer via een monteur.

[ Voor 29% gewijzigd door Maxx op 17-03-2013 15:12 ]

• RadioAir
Daarom vraag ik bij verbouwingen altijd of ik het oude "lelijke" KPN ding mag hebben. Heb al 4 ISRA punten als reserve liggen ;)

• Maxx

Maxx

Live, to the Maxx!

Topicstarter
http://www.onlinethunder..../ISRA_1a(met%20tekst).png
1a's van fatsoenlijke kwaliteit? Dan koop ik er graag 1 over als je er een leuke prijs van wil maken!

• RadioAir
Nee helaas 4 lasdoppen :)
Pagina: 1