Windows boot alleen met DVD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 10:09
Hallo allemaal, heel vreemd probleem hier dat ik nog nooit gezien of van gehoord heb.

Ik heb mijn pc geformatteerd en heb windows 7 opnieuw geinstalleerd. Alles ging goed en ik kwam bij de desktop van windows. Dus installatie klaar en DVD eruit gehaald. Ik heb toen de chipset driver geinstalleerd en moest opnieuw opstarten. Dus dat doe ik, krijg ik ineens te zien dat er geen boot device gevonden is... In de bios alles behalve de schijf die moet booten als boot device gezet maar blijf hetzelfde bericht krijgen.

Dus ik weer opnieuw installeren dan maar. Ik doe de DVD erin en restart. Ik vergeet per ongeluk op een knop te drukken om de setup te starten en zie tot mijn verbazing de pc opstarten naar windows 7. Dus ik nogmaals proberen zonder dvd op te starten en weer lukt het niet.... Nu kan ik dus alleen opstarten als ik de installatie dvd van windows erin heb zitten.... :? :?

Is er iemand die weet wat hier aan de hand is en hoe ik mijn systeem normaal kan laten opstarten?

Systeem draaid op een sabertooth 990fx mobo.
HDs: 5x WD 1tb + 1x samsung f1
Ssd: OCZ Vertex 4
Pioneer bluray drive

Windows is nu geinstalleerd op de vertex wat ook moet. De rest van de schijven zitten in RAID-0 en zijn leeg en zonder partitie dus deze kunnen niet in de weg zitten van het opstarten.

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gokje: Windows heeft de MBR en/of bootpartitie op een van de HDD's gezet ipv op de SSD?

Om te testen: Probeer van de andere HDD's te starten, werkt dat, dan staat de MBR op de verkeerde HDD.

Fix: Ontkoppel alles behalve SSD en dvd-rom speler. Laat de pc starten van de installatie dvd, doe een opstart herstel en het zou goed moeten zijn.

[ Voor 67% gewijzigd door Raven op 15-03-2013 19:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
Dat was ook mijn gedachten eerst.. Maar dit kan niet want zoals gezegd hebben de andere schijven nog niet eens een partitie en zijn zelfs niet eens geinitialiseerd. Dit heb ik bewust gedaan zodat het zeker niet fout kon gaan... Helaas nog wel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wie weet heeft de setup dat gedaan?

Wat ook nog zou kunnen: Had je toevallig een USB stick of cardreader met kaartje erin aangesloten? Dan zou de MBR/bootpartitie daar ook nog op kunnen staan.

[ Voor 69% gewijzigd door Raven op 15-03-2013 19:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
Het wordt nog een stukje vreemder. Alle schijven los als enige bootschijf leverd niets op, pc boot dus niet.

Maar als ik dan alle schijven tegelijk in de lijst zet als optie om te booten werkt het wel. Heeft ie nu dan alle schijven gebruikt om iets van het booten op te zetten? Slaat dat nou weer op 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:19

Quad

Doof

Haal alle schijven los behalve de SSD, start vanaf Windows 7 DVD en doe geadvanceerd voor de installatie en volg deze instructies:
Plaats de installatieschijf van Windows Vista of Windows 7 in het schijfstation en start de computer.
Druk op een toets wanneer dit wordt gevraagd.
Selecteer een taal, een tijd, een valuta, een toetsenbord of een invoermethode en klik op Volgende.
Klik op Uw computer herstellen.
Klik op het besturingssysteem dat u wilt herstellen en klik op Volgende.
Klik in het dialoogvenster Opties voor systeemherstel op Opdrachtprompt.
Typ Bootrec.exe en druk vervolgens op ENTER.
OpmerkingGebruik de Bootrec.exe tool "Bootmgr mist" probleem op te lossen. Als door het opnieuw samenstellen van de BCD het probleem niet is opgelost, kunt u de BCD exporteren en verwijderen, en vervolgens deze optie opnieuw uitvoeren. Op deze manier zorgt u ervoor dat de BCD helemaal opnieuw wordt samengesteld.

Typ hiervoor de volgende opdrachten bij de opdrachtprompt van de Windows Herstelomgeving:
code:
1
2
3
4
5
6
bcdedit /export C:\BCD_Backup
c:
cd boot
attrib bcd -s -h -r
ren c:\boot\bcd bcd.old
bootrec /RebuildBcd

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
Jaja het blijft vreemd hoor... Alle schijven los, hij boot gewoon... Niks aan de hand dus met de mbr...

Blijkbaar moet er gewoon een schijf voor de ssd zitten in de boot opties voordat ie werkt... Heel vaag

Pagina: 1