Toon posts:

NAS verbinding mislukt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi, wie kan mij helpen?

Ik heb mijn Synology helemaal ingesteld enz. Maar als ik in de finder bij gedeeld op mijn NAS klik, krijg ik geen verbinding. Lokaal via FTP kom ik er wel op en iTunes server werkt ook.

Gek is ook dat het icoontje af en toe verandert. Zie afbeelding.

Iemand een idee hoe dit komt?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/c095caa467563fc34d3e30c067e75f96.png

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/ae15c415c3a28dbe255c0888b18f1444.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Via welke service probeer je te verbinden? SMB? Appletalk?

Deze al gevonden? http://forum.synology.com...Leopard.22-based_Computer

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik niet. Normaal staat hij dus links in de nav kolom.

Zowel via SMB als AFP krijg ik geen gehoor. Ping, itunes server, web-interface, FTP werken allemaal.

/edit: krijg ook geen pop-up om aan te melden.

Thnx..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zoek dat eens uit dan en lees de linkjes, in plaats van binnen een minuut te reageren ;)

edit:
Draaien de services? Zie verder die links.

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 15-03-2013 17:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:21:
Zoek dat eens uit dan en lees de linkjes, in plaats van binnen een minuut te reageren ;)

edit:
Draaien de services? Zie verder die links.
Zoals in de edit. Ik heb dat dus geprobeerd. Ben al 2 uur aan het proberen. Reboot werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 20:37
Als het goed is krijg je rechtsboven in Finder de optie 'Verbind Als...'.
Probeer dat eens, als credentials kun je credentials invullen die je normaal invult wanneer je op de NAS inlogt (admin interface, FTP, afhankelijk wie je welke rechten gegeven hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
adyta schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:24:
Als het goed is krijg je rechtsboven in Finder de optie 'Verbind Als...'.
Probeer dat eens, als credentials kun je credentials invullen die je normaal invult wanneer je op de NAS inlogt (admin interface, FTP, afhankelijk wie je welke rechten gegeven hebt).
ftp://admin@192.168.1.99:21/ werkt.

afp en smb beide niet. Normaal hoef je dat niet te doen en staat je NAS gewoon in je navigatie kolom. Kan het zijn dat ik een bepaalde service daar voor aan moet zetten? Hij heeft het wel gewoon gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 20:37
Is er niets gewijzigd in de configuratie van je NAS? Het lijkt er namelijk op dat Finder een verbinding probeert te maken naar je NAS, maar dat het niet lukt. Bij mij kwam dat altijd omdat Finder verbinding maakt als de user waar je mee ingelogd bent, en dat verschilt bij mij met de users die bekend zijn op de NAS.

Wordt er ook niets getoond in de logging van je NAS of in OS X?
Pagina: 1