Toon posts:

Pentium 3 550 o.c

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi daar ik ben in het bezit van een abit be6-2 met daarop een p3 550 met goldenorb.
Tevens heb ik een viper 770u(agp) en 128 mb(100mhz)geheugen als ik hem op 112*5.5 zet en m'n vcore voltage op 1.95 zet loopt hij stabiel maar als ik hoger gaat gooit hij m,n resolutie of aantal kleuren doorelkaar ligt dit nu aan m'n agpkaart of slot (instellingen) en wie weet er een oplossing voor me.
En wie kan me vertellen hoe ver ik hem op kan fokken.

Mzzl,

Wim :)

Verwijderd

Ik heb ook een P3-550 en een v770 en abit be6. Die van mij draait stabiel op 630Mhz met fsb 115. De core voltage is bij mij ook 1,95. Heb je al geprobeerd op 2,00 of 2,05 te draaien.? Als je viper het probleem is zou je ook een fsb met divider 1/4 kunnen proberen. Die begint bij mijn mobo op fsb 124.
Ik heb ook al 120 en 124 fsb geprobeerd maar kwam niet door de boot heen. Met een wat hogere voltage gaat me dat misschien nog wel lukken. Ik heb echter nog de standaard koeling en ik draai rc5. Ik ben bang dat tie daar wat te heet mee wordt. Dus ik hou het er voorlopig maar bij.

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Idd de katmai's willen niet zo veel hoger dan 600 zonder extreme koeling enzo.
Mijn PIII 450 houd ook op bij 630 Mhz, maja daar ben ik al lang blij mee

specs

Verwijderd

Katmai, gaat niet zo hoog daarvoor moet je de Coppermine hebbuh, die van mij loopt nu 550@750mhz met een Golden orb ik ben dus best tevreden

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
He Monkey en hoe warm wordt je cpu dan ?

Mzzl,

:)

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Je moet eens kijken hoe het zit met de AGP busspeed, als die hoger is dan 40 kan dat problemen opleveren.
Je kunt oo makkelijk de voltage verhogen, ik heb mij voltage met 0.6 verhoogt een hij blijft gewoon koel, dan moet de busspeed toch wel 10Mhz hoger kunnen, veilig bij de proc is tot 2,3 maar volgens mij kun je met wat extra koeling gewoon tot 3.0v

Verwijderd

Mijn Coppermine550E loopt op 825MHz stabiel met Hyundai's PC133(zelfde al Kingston van Newt) op 150MHz FSB en Viper55016MB op 2/3*150=100MHz.
Maar deze AGP snelheden varieren per mobo merk... http://more.at/hardware

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

Nameless One, als de Viper het probleem geeft zal een 1/4 PCI divider niet helpen.
Interceptor, als je je AGP op 2/3 zet en je PCI op 1/4 kan je er IMHO wel vanuit gaan dat het probleem niet van je Viper en ook niet van je geheugen afkomt, lijkt mij eerder een gevalletje van pech gehad, cpu wil niet hoger. Alhoewel, de TNT2 staat er niet om bekend dat 'ie goed over te klokken is en 75MHz is misschien al teveel.

Ik heb onlangs bij iemand een PIII 500 (ook met een V770) uitgeprobeerd en die wilde ook niet verder dan 112.

btw ik heb zelf een Viper 550 gehad die trok het probleemloos tot 89MHz maar dat haalt de TNT2 zeker niet

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1