Sennheiser PC 360 met of zonder geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hai :)

Na veel reviews gelezen & gezien te hebben, heb ik besloten om binnenkort de pricewatch: Sennheiser PC 360 G4ME te kopen.
In veel reviews zeggen ze echter dat je er best een geluidskaart voor koopt?

Op dit moment heb ik helemaal geen headset & luister ik ofwel via de standaard oortjes die ik bij mijn HTC gekregen heb of via een goedkoop 2.1 speaker setje..
Nu wil ik echter een stuk meer comfort + surround sound hebben dus lijkt de pc 360 daar ideaal voor.

Geloof het of niet, maar ik kan bij mijn huidige setup al rillingen krijgen bij mijn favoriete muziek :)
En daarom vroeg ik me af als ik uberhaubt wel een geluidskaart nodig zou hebben, zo'n high-end headset is al zoveel keer beter dan wat ik nu heb, zou ik dat verschil uberhaubt wel merken?

moederbord die ik heb: pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H (VIA VT2021 codec)

Ik heb trouwens nu ook niet het budget om een 100 euro geluidskaart te kopen bovenop deze PC 360..
Het zou dan eerder een low end 20-50 euro kaart worden. à la pricewatch: Asus Xonar DGX

[ Voor 24% gewijzigd door SmokingCrop op 16-03-2013 00:49 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
*subtiele bump* O-)

Verwijderd

Ik heb tot zover nooit een onboard gehoord die beter geluid geeft als een extra geluids kaart, dit is zelfs via de SPDIF hoorbaar waarvan ik dacht dat het compleet 'standaard digital' was. Vaak kost een leuke geluidskaart wel iets meer dan 50 euro mogelijk is er 2e hands wel iets te vinden? Voor de vorige serie sennheiser PC headsets hadden ze een usb geluidskaart (koppeling) die je los kon kopen als ze deze nog hebben kan je dat ook overwegen, zie hem alleen niet meer op de site. Jammer dat deze headset geen USB heeft!

bv:
V&A aangeboden: Asus Xonar D2X/XDT
V&A aangeboden: Creative SoundBlaster X-Fi Titanium HD
V&A aangeboden: Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Series
V&A aangeboden: Auzentech X-FI Prelude 7.1

liever 1 van deze kaartjes en mogelijk (als je niet af kan dingen) 20 euro meer uitgeven dan die budget kaart die jij opnoemt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 15:42 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Het zijn geloof ik de 'd' versies die zo'n geluidskaart hebben (pc 323d, pc 363d).

Hm, ik dacht dat de DGX best wel goed was voor zijn lage prijs?
http://techreport.com/rev...-dsx-sound-cards-reviewed
http://www.hardocp.com/ar..._rog_phoebus_sound_cards/

maar ik zal zeker eens kijken naar de verschillende voorbeelden die je me gegeven hebt :)

• Milan93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02 11:41
Ik heb een Xonar DG in combinatie met een HD558 (zelfde drivers?), verschil tussen onboard en de DG was zeker wel aanwezig, heb er maar 30 euro voor betaald

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik heb de PC 360 altijd op mn onboard sound gehad, en ik heb het altijd helemaal top gevonden. Tot zover ik weet is de PC360 echter geen surround headset. Maar de kwaliteit van het geluid en het comfort is echt prima. Let wel op dat de 'open' constructie genoeg geluid naar buiten laat om iemand 2 verdiepingen hoger of lager volop mee te laten genieten.

Geen ervaring met mn headset op een (semi)pro kaart, maar ik zou het sowieso gewoon eerst proberen?

• SmokingCrop
  • Niet online
Milan93 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:03:
Ik heb een Xonar DG in combinatie met een HD558 (zelfde drivers?), verschil tussen onboard en de DG was zeker wel aanwezig, heb er maar 30 euro voor betaald
Thnx ^^
Foritain schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 20:40:
Ik heb de PC 360 altijd op mn onboard sound gehad, en ik heb het altijd helemaal top gevonden. Tot zover ik weet is de PC360 echter geen surround headset. Maar de kwaliteit van het geluid en het comfort is echt prima. Let wel op dat de 'open' constructie genoeg geluid naar buiten laat om iemand 2 verdiepingen hoger of lager volop mee te laten genieten.

Geen ervaring met mn headset op een (semi)pro kaart, maar ik zou het sowieso gewoon eerst proberen?
Fysiek is het idd gewoon een stereo, maar hij heeft wel virtuele surround (dolby surround) om bv. vijanden te localiseren in een (fps) game?

en die open constructie vind ik helemaal niet erg, zelf beter eigenlijk.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:45
Als je nu je geluid prima vindt en geen audiofiel bent, heb je absoluut geen geluidskaart nodig.

• SmokingCrop
  • Niet online
Decisions, decisions, decisions :>

Denk dat ik gewoon een Xonar DGX zal nemen. Sommigen zullen dat te slecht vinden, anderen zullen dit goddelijk vinden. Ik denk dat ik eerder zal neigen naar de goddelijke kant ^^
Thanks voor de input :)
Pagina: 1