Toon posts:

Treucrypt7.1a 'cannot shrink filesystem' voor wholedisk encr

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een samsung 1TB hardeschijf te truecrypten inclusief data. Ik krijg uiteindelijk na de start de volgende melding: 

error: cannot shrink the filesystem (the filesystem needs to be shrink to make space for the volume header)
..

Ik draai windows 7 x64 als admin. Met truecrypt 7.1a
De hdd heeft ongeveer 980gb in gebruik met 10GB vrije ruimte (is dit niet genoeg voor truecrypt?). Nod32 (realtime) scanner heb ik op temporary disabled staan. Ik kan niks anders bedenken waar dit aan kan liggen. System restore en recyclebin heb il allemaal uitgeschakeld. Alle data op de schijf heb ik gister gekopieerd dus de fat is gewoon goed (truecrypt gaf een waslijst met mogelijke oorzaken die hiertoe leiden wo corrupte fats)

Ik heb gegoogled maar kan er niks over vinden. Heb ook geen idee waarom tc de fs wil shrinken snap er niks ban. Op truecrypt forum kan ik ook niks vinden behalve over advanced setup met linux. Ik hoop dat dit goed zit want dit gaat over opslag.

Waar ik aan denk:
E zitten $recycle.bin en system volume information dirs in de root. Kan truecrypt hier niet mee overweg?

Kan het zijn dat ik toegangrestricties heb op de schijf. Ik ben de eigenaar al 4 jaar lang. Weet niet hoe ik evt restricties kan verwijderen. Ziet er ingewikkeld uit onder schijf/properties/security. Misvhien ooit per ongeluk ingesteld ooit.

Sorry voor taalfouten ik zit steeds mobiel en dat is frustrerend en traag met 10kb down

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 17:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:13:
Alle data op de schijf heb ik gister gekopieerd dus de fat is gewoon goed.
Als je gisteren alles gekopieerd hebt, wat is er dan mis met even terug kopiëren, dan je lege harddisk helemaal overgeven aan TrueCrypt en vervolgens je data weer terug zetten? Lijkt me een stuk gemakkelijker...

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat is niet wat ik wil. Heb je wellicht nog antwoord op de eigenlijke vraag?

Ook voor de toekomst is het nodig om te weten waardoor deze error komt nietwaar?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand welleens gehoord van dit probleem? Begrijp ook niet waarom ik dit perse heb. Velen gebruiken truecrypt. Nooit van dit probleem gehoord. Ben dit echt zat. Draai alles al minimaal. 2 hdds. Alles uit geen speciale vc drivers ( ik speel geen spelletjes) niks. Nod32 al op disabled. Windows restore backup update agent recyclebin indexing service alles extra uit. Truecrypt bitcht om filesystem shrinken. WAT?
Lees data, encrypt, schrijf terug.. Waarom wil de godverdomde software de fs shrinken?

Ik ben dit helemaal zat. Ik ben nerds zat, computers. Wat een tyfuszooi allemaal.

(krijg toch nooit antwoord WAAR-DE-LOOS!)

Verwachte reactie "nee als je zo gaat doen niet nee hihihi"

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 20:37 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-01 21:09

Bolletje

Moderator Harde Waren
Nou, dan kan dit topic ook wel op slot :)

Dit topic is gesloten.