Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85668

Topicstarter
Voor een demo projectje op mijn werk denk ik er over één van onze analyse apparaten aan te sluiten op een Windows Tablet. Aangezien ik nog geen tablet heb met Windows is testen ter plekke nog geen optie.

Normaal gesproken worden deze aangesloten met een COM poort op een pc of via COM -> USB adapter op een PC.
Zou dit ook werken op een tablet? OF heeft een tablet beperkingen op zijn USB poort die een PC of laptop niet heeft?

Ik ben erg benieuwd naar jullie input en ideeën.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 85668 op 15-03-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het zou kunnen dat er flink wat onnodige drivers uit W8 zijn gesloopt omdat die op een tablet niet nodig zijn. Maar afgezien van dat, bestaan er überhaupt wel USB->serial converters die met (de gewone) W8 werken?Zie bericht hieronder.

Denk dat het gewoon een kwestie van proberen is. Is er niet iemand met een Windows tablet in de buurt? Of misschien wil iemand hier op GoT het wel testen.

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 15-03-2013 11:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Deze zou moeten werken,
http://www.amazon.com/Plu...3HX-Chipset/dp/B00425S1H8
Features a Prolific PL-2303HX Rev D chipset for the best combination of performance and wide driver support. Drivers available for Windows 98/ME/2000/XP, and Microsoft signed drivers for 32/64-bit Windows 8, Windows 7, and Vista; Mac OS X 8 and later including Snow Leopard 10.6.x; open source drivers included in Linux kernel 2.4.31 and later. Windows 7 automatically detects and guides driver install without disk. Not compatible with ARM-based Windows (MS Surface).

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 15:32

Gertjuhjan

Software Engineer

Deze zou dus alleen moeten werken als het gaat om windows 8 pro tablet. En niet de Windows RT versie.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:01
Maar afgezien van dat, bestaan er überhaupt wel USB->serial converters die met (de gewone) W8 werken?

Ja die bestaan.

Maar afgezien van dat de kabels bestaan, werkt jou software er wel mee. Ik heb recent uitlees aparatuur proberen te gebruiken met een serial -> usb kabel, maar dat ging mooi niet werken, ondanks dat W8 gewoon de kabel zag

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85668

Topicstarter
Bedankt voor de input tot hier toe.
Beneveerg schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:31:
Maar afgezien van dat, bestaan er überhaupt wel USB->serial converters die met (de gewone) W8 werken?

Ja die bestaan.

Maar afgezien van dat de kabels bestaan, werkt jou software er wel mee. Ik heb recent uitlees aparatuur proberen te gebruiken met een serial -> usb kabel, maar dat ging mooi niet werken, ondanks dat W8 gewoon de kabel zag
Dat is een zaak voor onze software programeur om op te lossen dan.
Aangezien het ons eigen pakket is zullen we dat om termijn toch in orde moeten hebben.

Maar als ik het goed begrijp komt het er kort op neer dat als het op een laptop met Windows 8 Pro werkt, werkt het ook op een tablet met Windows 8 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Dat is precies dezelfde Windows, dus ja.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Pagina: 1