Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar eigenlijk iets heel simpel: een capacitive stylus met een extra knop (of meerdere knoppen) er op om extra acties uit te voeren. Waarom? Ik gebruik mijn Android tablet (Asus Transformer TF300T, non-root) regelmatig om te gamen op de PC via Splashtop. Dit werkt nagenoeg perfect, maar ik loop erg vast in sommige games die intensief gebruik maken van een rechtermuisknop.

Android heeft native muis-support, en herkent een linker en rechtermuisknop. Ook splashtop neemt dit goed over. Ik weet dit, omdat ik mijn tablet regelmatig als mini-laptop heb gebruikt d.m.v. Splashtop, en dat werkt echt heel goed: ik heb amper door dat ik op een tablet werk (behalve als ik een F-toets wil gebruiken). Helaas kan je in Splashtop niet echt fijn een rechtermuisklik versturen: daarvoor moet je 1~2 seconde je vinger op het scherm houden, en dat is niet handig voor games.

Nu zoek ik simpelweg een methode om de rechtermuisknop te gebruiken. Bij voorkeur denk ik dan aan een stylus met een knop er op: dat zou het meest makkelijk zijn. Ik heb al wat andere oplossingen bedacht en bekeken:
- rebinden van hardware keys: je hebt root nodig :(
- button toevoegen voor de rechtermuisknop: kost geld (per maand) voor splashtop, zit in de weg :(
- kijken of je in Splashtop iets ander kan gebruiken, zoals een 2 finger tap: helaas :(

Hoe dit gebeurt is voor mij niet relevant, dus ik ben best bereid andere oplossingen te overwegen, maar ik heb gewoon nog geen oplossing gevonden die precies goed is. Ik begrijp dat Wacom wel knoppen op zijn styli gebruikt voor dit doel.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• LiquidT_NL
Anyone?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10 15:14
Is via usb OTG een echte muis aan je tablet hangen geen optie?

• LiquidT_NL
accountabc schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:11:
Is via usb OTG een echte muis aan je tablet hangen geen optie?
Dat doe ik nu al in sommige situaties. Maar mijn doel is juist dat ik bepaalde games gewoon lekker vanaf de bank kan spelen, zonder specifiek mij zo op te stellen dat ik de boel goed kan bedienen. Ik gebruik daar nu wel eens een trackball muis voor, maar dan moet ik de tablet weer vasthouden, of neerleggen wat de flexibiliteit niet ten goede komt.

Wat ik simpelweg wil is het gemak van het touchscreen (iets aantikken om het aan te klikken) maar dan de mogelijkheid een rechtermuisknop te gebruiken (wat Android via Splashtop goed registreert en doorstuurt naar de PC als ik een gewone muis gebruik), eventueel als je hovert.

Feitelijk is dit dus wat een wacom stylus ook doet, en dit moet ook mogelijk zijn met de Galaxy Note 2 stylus. Echter kan ik nog weinig vinden van soortgelijke apparaten op andere Android devices. Het is dus ook goed mogelijk dat wat ik zoek niet bestaat verder.

edit: bij het typen van dit wat extra zoekwoorden kunnen bedenken. Hoe dan ook, no dice. Er zijn zat tablets die origineel met een stylus zijn gekomen met knoppen er op, maar nergens iets te vinden over een universeel ding. Wat stom zeg :P Al zou er maar een gewone BT stylus zijn die een right button press doorgeeft bij het indrukken van een knopje, ben ik al blij!

Misschien eens zelf iets in elkaar knutselen hiervoor? Lijkt me wel leuk eens iets voor Android te programmeren. Helaas is hardware in elkaar draaien weer niet mijn sterkste punt.

Mocht iemand nog een suggestie hebben of eventueel een andere manier bedenken hoe dit mogelijk is, hoor ik het graag. In het kort:
- simpelweg touchscreen blijven gebruiken, dus gewoon wijzen/aantikken om iets te selecteren;
- een mogelijkheid om makkelijk een rechtermuisknop hierbij te gebruiken.

That's it eigenlijk. Of dit met 2-finger tap gaat, rebinden van (hardware) knoppen (non-root), of welke andere methode ook. Alleen long-press is gewoon geen optie.

[ Voor 32% gewijzigd door LiquidT_NL op 21-03-2013 14:49 ]