kleine tv die mkv (network/wifi) kan afspelen ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-12-2018
H!

Ik was nieuwsgierig of de tv fabrikanten tegenwoordig al een kant en klare tv hebben gemaakt,
die gewoon via wifi of lan MKV bestanden kan streamen (die ik op een nas heb staan).

En dan ook nog eens voor onder de 350,- of is dit nog steeds niet mogelijk ?
Voornamelijke 720p maar kan ook soms 1080p zijn, met subtitles.

Ik kom er namelijk geen een tegen die dit kan, en wil zo min mogelijk kabels en kastjes in de slaapkamer.
Wellicht zoek ik niet goed.

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb een Samsung UE22ES5400 die via WIFI / LAN obv DLNA bestanden kan afspelen, volgens mij ook mkv's. Dit is wel een kleine (22") voor op een slaapkamer oid maar kostte ook maar 220 euro. Een grote zou voor < 350 eur wel te krijgen moeten zijn denk ik?

Ik heb helaas weinig hands-on ervaring met het afspelen via WIFI omdat ik alles via een HDMI-kabel afspeel, maar de keren dat ik het deed werkte dat wel goed.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is natuurlijk ten eerste de vraag of je voor € 350 veel tv in huis haalt. Qua beeldkwaliteit zul je dan niet zo'n hoge eisen kunnen stellen.

Wat betreft het streamen van MKV's zou ik als eerste willen aangeven dat wireless doorgaans een no-go is. De verbinding is eigenlijk niet stabiel genoeg om probleemloos HD-materiaal te bekijken. Je zou hiervoor eigenlijk altijd moeten kiezen voor bekabeld streamen.

Het is op sommige tv's mogelijk om rechtstreeks vanaf een NAS MKV's te streamen. Probleem dat je dan wel vaak ziet is dat de subs niet meegenomen worden in de stream. Maar dit zal vast niet voor alle merken en types gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
Oke, bedankt voor de informatie.
Het klinkt misschien gek, maar voor op de slaapkamer hoeft de beeld/geluid kwaliteit niet perfect te zijn.
Als deze maar mkv kan streamen, via LAN (wifi werkt als ik het zo lees niet goed).

Dus dan heb ik nu qua eisen
- bedrag < 350
- afmeting maakt niet zo veel uit
- beeld/geluids kwaliteit maak niet zo veel uit
- LAN aansluiting
- MKV (720p/1080p) met subs afspelen (via LAN)

Ik heb gelezen op een paar forums dat DLNA voor de meeste apparaten geen MKV ondersteund, dat de tv hier niks mee doet.

Mischien bestaat deze tv toch nog niet, en moet ik toch een mini media player die ik achter de tv kan hangen.
Alleen ik heb geen zin om 1 minuut te moeten wachten voor het opstarten van zo'n ding.

Nog veel uitzoek werk dus ;)

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kijk eens op tvstore.nl (onderdeel van Coolblue). Als je daar met een budget van € 350 aangeeft dat je een tv zoekt met netwerkaansluiting en DLNA blijven er 6 modellen over, waarvan 5 van Samsung.

Als je nog verder verfijnt naar Full HD nog maar 3 mogelijkheden. Het lijkt er op dat er niet zo gek veel tv's in je zoekprofiel passen. Je zou één van deze kunnen overwegen. Moet je nog wel onderzoeken hoe ze met MKV's omgaan.

Nogmaals, qua beeldkwaliteit moet je met dit budget geen wonderen verwachten dus goed dat je hieraan geen hoge eisen stelt.

[ Voor 12% gewijzigd door S1NN3D op 15-03-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Er zijn veel televisies die bepaalde MKV bestanden kunnen afspelen, maar MKV is een heel groot woord. MKV is niet zoals AVI maar heeft honderden mogelijkheden en opties. Het is dus moeilijk van te voren te zeggen of de MKV container inclusief de codecs afgespeeld gaat worden. Alleen al een verkeerde header en je televisie zal er niets mee doen terwijl de codecs wel allemaal ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
Daar kom ik nu ook achter, ik denk dat ik het toch op safe ga spelen.
Dat wil zeggen, toch een mini mediaplayer achter de tv verbergen (tussen de muur en de tv).

Iets wat xmbc aankan, ik zit nu bijv. te kijken naar de raspberry pi en de alternatieve hiervan.
Dan werken de subs ook 100% goed.

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
GC-Martijn schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:00:
Daar kom ik nu ook achter, ik denk dat ik het toch op safe ga spelen.
Dat wil zeggen, toch een mini mediaplayer achter de tv verbergen (tussen de muur en de tv).

Iets wat xmbc aankan, ik zit nu bijv. te kijken naar de raspberry pi en de alternatieve hiervan.
Dan werken de subs ook 100% goed.
Dat is inderdaad al een betere oplossing dan de interne mediaspeler gebruiken. Tevens ook een mooiere aangezien XBMC een goede interface heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
GC-Martijn schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:22:
Oke, bedankt voor de informatie.
Het klinkt misschien gek, maar voor op de slaapkamer hoeft de beeld/geluid kwaliteit niet perfect te zijn.
Als deze maar mkv kan streamen, via LAN (wifi werkt als ik het zo lees niet goed).

Dus dan heb ik nu qua eisen
- bedrag < 350
- afmeting maakt niet zo veel uit
- beeld/geluids kwaliteit maak niet zo veel uit
- LAN aansluiting
- MKV (720p/1080p) met subs afspelen (via LAN)

Ik heb gelezen op een paar forums dat DLNA voor de meeste apparaten geen MKV ondersteund, dat de tv hier niks mee doet.

Mischien bestaat deze tv toch nog niet, en moet ik toch een mini media player die ik achter de tv kan hangen.
Alleen ik heb geen zin om 1 minuut te moeten wachten voor het opstarten van zo'n ding.

Nog veel uitzoek werk dus ;)
http://www.redcoon.nl/B37...CTRONICS-32LS5600_LED-TVs

LG toestellen ondersteunen standaard MKV en er zit DLNA op.
Pagina: 1