Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 23:36
Hallo Tweakers. Ik ben zelf beginnend fotograaf. Hartstikke leuk, maar poeh wat valt er veel te leren als je nog maar net begonnen bent. Gelukkig heb ik de tijd en is er eigenlijk geen druk. Het is gewoon voor de lol. Nu zijn ik en mijn inmiddels vrouw een maand geleden getrouwd. Hiervoor heb ik een kennis gevraagd foto's te maken. Er zit best wat tussen maar het mist net het een en ander. Verkeerde focuspunten, achtergronden die storen, enz.

Ben nu specifiek met een foto bezig waarvan de achtergrond veel te scherp en daarmee storend is. Heb de achtergrond er al uit gesloopt maar kom hierbij te zitten met wat restafval. Onder de sluier van mijn vrouw zit nog een stukje achtergrond. De nieuwe achtergrond heeft ook wat schoonheidsfoutjes. Welke tool in Photoshop CS6 kan ik hiervoor gebruiken? Hoop dat ik een beetje duidelijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasntme?
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-07 16:53
Nu ben ik zelf geen held met Photoshop maar de foto plaatsen maakt het vast allemaal een stuk duidelijker ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 20:58
Dat lijkt me lastig maar ben benieuwd naar de foto. Dat is het nadeel van een kennis laten fotografen. Een prof had gewoon bij het maken van de foto's daar al rekening mee gehouden ;-) ipv achteaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 15:46

ReseTTim

Chocolate addicted

ik zou de achtergrond weer terug zetten en probeer het geheel dan wat meer te blurren indien mogelijk.. want beelden die door de sluier zitten weg te halen is gewoonweg een kriem / haast onmogelijk..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
De laag dupliceren. De onderste laag blurren zodat deze minder opvalt (dat zie je alleen als je de bovenste laag uitzet natuurlijk). Daarna een layer mask maken en vooral met de brush tool schilderen wat je wel wilt zien.

Als de sluier een andere kleur heeft (bijv. wit) tov de achtergrond, kun je die selecteren met bijv. de color selection tool en die selectie vullen met wit op de layer mask, dus niet op de laag zelf natuurlijk ;)

Ik maak heel incidenteel fotos van een trouwerij en zeg er altijd bij dat als ze mooie fotos willen, iemand in moeten huren. Dan voorkom je dit soort dingen.

Sterkte!