Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politiepet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-04 17:34
Hallo,

Ik heb tot nu toe bij 2 van de 3 smartphones die ik gehad heb last gehad van het niet kunnen bedienen door zweethanden. Het gaat hier om de HTC Desire en HTC Desire HD. Bij mijn iPhone 3gs had ik echter geen probleem hiermee. Wat er gebeurd is dat wanneer ik zweethanden krijgt, wat bij mij nogal eens voorkomt, ik ineens geen controle meer over het scherm heb. Het toestel denkt dat ik op 10 plaatsten tegelijk druk en wordt helemaal gek.

De enigste manier om dit dan weer op te lossen is door het scherm op mijn kleding af te vegen en het dan weer aan uit standby te halen, dit is echter enorm irritant wanneer je even snel iets wilt opzoeken.

Ik heb zelf niet heel veel verstand van touchscreens en mijn vraag is hoe ik kan herkennen wat voor schermen niet reageren hierop? Het is kennelijk mogelijk want de iPhone deed het wel goed. Verschilt het per fabrikant (aangezien het allebei HTC betreft), de uitvoering (plastic of glas) of is het iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 21:33
in elk geval de xperia z en v hebben er geen problemen mee, die zijn ook waterdicht en met natte handen te bedienen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Gebruik je een screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politiepet
Voor mijn HTC Desire wel, maar voor de Desire HD niet. Voor de iPhone gebruikte ik ook geen screen protector. Met natte vingers kan ik trouwens wel mijn Desire HD gewoon bedienen. Ik denk dat het te maken heeft met het zoutgehalte in zweet en de geleiding daarvan dus. Alleen kennerlijk is het ene scherm daar gevoeliger voor dan het andere. Zo heb ik ook geen problemen ondervonden met de Samsung tablet van mijn moeder terwijl daar het ook een plastic achtig touchscreen bevat.

Ik wou binnenkort een nieuwe telefoon kopen en ik zou het vervelend vinden als daar precies hetzelfde aan de hand is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Je kunt het eens proberen zonder screenprotector. Hiermee zijn wel vaker problemen geweest...

Ik zie dat ik verkeerd heb gelezen. Excuses!

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 247292 op 17-03-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politiepet
De telefoon die ik momenteel heb (Desire HD) heeft geen screenprotector en ook nooit gehad. En dit is wel de telefoon waar ik last van heb.
Pagina: 1