Hallo iedereen,
Momenteel ben ik in het bezit van een m17x r4.
Ik heb deze nu te koop staan omdat ik eigenlijk naar een 15 inch wil.
V&A aangeboden: Dell Alienware M17x
Ook wil ik er wat geld op verdienen.
(geloof het of niet maar op marktplaats kan ik hem voor 1400-1500 euro kwijt) xD
Dat maakt dat ik ongeveer 1000 euro wil besteden. Hij gaat voornamelijk gebruik worden om te gamen, verder heb ik er een 2de schermpje aan hangen en wordt er wat muziek gespeeld, gesurfd en een beetje sketchup gebruikt.
accuduur is niet van erg groot belang, gewicht ook niet (wordt toch niet erger als mn m17x)
Eisen:
-i7 3630qm (3610 mag ook wel maar komt eigenlijk nooit goed uit)
-at least gtx660m
-full hd (1920x1080)
-8gb ram
-2 hdd bays (ga er miss niet gelijk een ssd in zetten maar ik wil eigenlijk de mogelijkheid behouden)
-goeie netwerkaart is leuk maar geen vereiste.
Nu heb ik zitten kijken naar manieren op voor zo weinig mogelijk geld een laptop te kopen.
Ik heb op een duitse site een lenovo y580 gevonden (als ik het goed heb ik dit al een oudere gen?).
Zit wel DOS op maar dat maakt ofc niet uit.
http://www.computeruniver...3/lenovo-ideapad-y580.asp
voldoet eigenlijk aan alle eisen (hoewel ik niet denk dat deze 2 hdd bays heeft?)
Momenteel game ik op een 675m (gaat net niet op ultra) en met zicht op de toekomst zou ik liever niet gaan downgraden naar een 660m.
Daarom zitten zoeken hoe ik nou voor een laag bedrag een goeie gpu in mn bak kana hebben.
Na wat zoekwerk ben ik uiteindelijk op dit uit gekomen:
http://www.ebay.com/itm/M...Nov05&hash=item460d2779b8
-GTX675MX
-full hd
-killer netwerkkaart.
Het is een barebone MSI gt60. hier moet ik nog een cpu, ram en hdd in zetten.
RAM
Dan kan je op ebay voor 200-250 dollar een 3630qm kopen (bij de barebone zitten al de heatsinks)
en dan nog een hdd'tje/ssd 50 euro ofzo voor een 500 gb. dan zie ik dan wel.
Nu zou me de gt60+3630qm ongeveer 1300-1350 dollar kosten kosten op ebay (~1000+ euro)
Dan komt daar nog 40 voor de ram bij en iets van 50 voor de hdd. Totale kosten komen dan iets boven de 1100 euro.
Als het op deze manier zou kunnen ben ik helemaal gelukkig.
Ik vraag me af of er nog pitfalls zijn en dingen(of kosten) die ik over het hoofd zie?
Ik weet namelijk niet precies of er nog invoerbelasting bij komt oid.
Daarnaast blijft het een flink prijsverschil tussen de gtx660m en de gtx675mx
ongeveer 250 euro. (ik moet nog even het toetsenbord veranderen van de lenovo, is nu duits, iemand advies hiervoor?)
Dan is er nog de vraag of iemand ongeveer weet wanneer de volgende generatie mobiele gpu's uitkomen?
Kan het niet echt vinden. Daarnaast is natuurlijk ook nog maar de vraag of het wel een echte performance improvement wordt want de 8xxxm is soweiso alleen een rename toch?
Dus...
Andere suggesties zijn natuurlijk ook hartstikke welkom
Bij voorbaat bedankt allemaal,
Joost.
Momenteel ben ik in het bezit van een m17x r4.
Ik heb deze nu te koop staan omdat ik eigenlijk naar een 15 inch wil.
V&A aangeboden: Dell Alienware M17x
Ook wil ik er wat geld op verdienen.
(geloof het of niet maar op marktplaats kan ik hem voor 1400-1500 euro kwijt) xD
Dat maakt dat ik ongeveer 1000 euro wil besteden. Hij gaat voornamelijk gebruik worden om te gamen, verder heb ik er een 2de schermpje aan hangen en wordt er wat muziek gespeeld, gesurfd en een beetje sketchup gebruikt.
accuduur is niet van erg groot belang, gewicht ook niet (wordt toch niet erger als mn m17x)
Eisen:
-i7 3630qm (3610 mag ook wel maar komt eigenlijk nooit goed uit)
-at least gtx660m
-full hd (1920x1080)
-8gb ram
-2 hdd bays (ga er miss niet gelijk een ssd in zetten maar ik wil eigenlijk de mogelijkheid behouden)
-goeie netwerkaart is leuk maar geen vereiste.
Nu heb ik zitten kijken naar manieren op voor zo weinig mogelijk geld een laptop te kopen.
Ik heb op een duitse site een lenovo y580 gevonden (als ik het goed heb ik dit al een oudere gen?).
Zit wel DOS op maar dat maakt ofc niet uit.
http://www.computeruniver...3/lenovo-ideapad-y580.asp
voldoet eigenlijk aan alle eisen (hoewel ik niet denk dat deze 2 hdd bays heeft?)
Momenteel game ik op een 675m (gaat net niet op ultra) en met zicht op de toekomst zou ik liever niet gaan downgraden naar een 660m.
Daarom zitten zoeken hoe ik nou voor een laag bedrag een goeie gpu in mn bak kana hebben.
Na wat zoekwerk ben ik uiteindelijk op dit uit gekomen:
http://www.ebay.com/itm/M...Nov05&hash=item460d2779b8
-GTX675MX
-full hd
-killer netwerkkaart.
Het is een barebone MSI gt60. hier moet ik nog een cpu, ram en hdd in zetten.
RAM
Dan kan je op ebay voor 200-250 dollar een 3630qm kopen (bij de barebone zitten al de heatsinks)
en dan nog een hdd'tje/ssd 50 euro ofzo voor een 500 gb. dan zie ik dan wel.
Nu zou me de gt60+3630qm ongeveer 1300-1350 dollar kosten kosten op ebay (~1000+ euro)
Dan komt daar nog 40 voor de ram bij en iets van 50 voor de hdd. Totale kosten komen dan iets boven de 1100 euro.
Als het op deze manier zou kunnen ben ik helemaal gelukkig.
Ik vraag me af of er nog pitfalls zijn en dingen(of kosten) die ik over het hoofd zie?
Ik weet namelijk niet precies of er nog invoerbelasting bij komt oid.
Daarnaast blijft het een flink prijsverschil tussen de gtx660m en de gtx675mx
ongeveer 250 euro. (ik moet nog even het toetsenbord veranderen van de lenovo, is nu duits, iemand advies hiervoor?)
Dan is er nog de vraag of iemand ongeveer weet wanneer de volgende generatie mobiele gpu's uitkomen?
Kan het niet echt vinden. Daarnaast is natuurlijk ook nog maar de vraag of het wel een echte performance improvement wordt want de 8xxxm is soweiso alleen een rename toch?
Dus...
Andere suggesties zijn natuurlijk ook hartstikke welkom
Bij voorbaat bedankt allemaal,
Joost.