Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe game laptop ~1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Hallo iedereen,

Momenteel ben ik in het bezit van een m17x r4.
Ik heb deze nu te koop staan omdat ik eigenlijk naar een 15 inch wil.
V&A aangeboden: Dell Alienware M17x

Ook wil ik er wat geld op verdienen.
(geloof het of niet maar op marktplaats kan ik hem voor 1400-1500 euro kwijt) xD

Dat maakt dat ik ongeveer 1000 euro wil besteden. Hij gaat voornamelijk gebruik worden om te gamen, verder heb ik er een 2de schermpje aan hangen en wordt er wat muziek gespeeld, gesurfd en een beetje sketchup gebruikt.

accuduur is niet van erg groot belang, gewicht ook niet (wordt toch niet erger als mn m17x)

Eisen:
-i7 3630qm (3610 mag ook wel maar komt eigenlijk nooit goed uit)
-at least gtx660m
-full hd (1920x1080)
-8gb ram
-2 hdd bays (ga er miss niet gelijk een ssd in zetten maar ik wil eigenlijk de mogelijkheid behouden)

-goeie netwerkaart is leuk maar geen vereiste.

Nu heb ik zitten kijken naar manieren op voor zo weinig mogelijk geld een laptop te kopen.

Ik heb op een duitse site een lenovo y580 gevonden (als ik het goed heb ik dit al een oudere gen?).
Zit wel DOS op maar dat maakt ofc niet uit.
http://www.computeruniver...3/lenovo-ideapad-y580.asp

voldoet eigenlijk aan alle eisen (hoewel ik niet denk dat deze 2 hdd bays heeft?)

Momenteel game ik op een 675m (gaat net niet op ultra) en met zicht op de toekomst zou ik liever niet gaan downgraden naar een 660m.

Daarom zitten zoeken hoe ik nou voor een laag bedrag een goeie gpu in mn bak kana hebben.
Na wat zoekwerk ben ik uiteindelijk op dit uit gekomen:
http://www.ebay.com/itm/M...Nov05&hash=item460d2779b8

-GTX675MX :D
-full hd
-killer netwerkkaart.

Het is een barebone MSI gt60. hier moet ik nog een cpu, ram en hdd in zetten.
RAM
Dan kan je op ebay voor 200-250 dollar een 3630qm kopen (bij de barebone zitten al de heatsinks)
en dan nog een hdd'tje/ssd 50 euro ofzo voor een 500 gb. dan zie ik dan wel.

Nu zou me de gt60+3630qm ongeveer 1300-1350 dollar kosten kosten op ebay (~1000+ euro)
Dan komt daar nog 40 voor de ram bij en iets van 50 voor de hdd. Totale kosten komen dan iets boven de 1100 euro.

Als het op deze manier zou kunnen ben ik helemaal gelukkig.
Ik vraag me af of er nog pitfalls zijn en dingen(of kosten) die ik over het hoofd zie?

Ik weet namelijk niet precies of er nog invoerbelasting bij komt oid.

Daarnaast blijft het een flink prijsverschil tussen de gtx660m en de gtx675mx
ongeveer 250 euro. (ik moet nog even het toetsenbord veranderen van de lenovo, is nu duits, iemand advies hiervoor?)

Dan is er nog de vraag of iemand ongeveer weet wanneer de volgende generatie mobiele gpu's uitkomen?
Kan het niet echt vinden. Daarnaast is natuurlijk ook nog maar de vraag of het wel een echte performance improvement wordt want de 8xxxm is soweiso alleen een rename toch?

Dus...

Andere suggesties zijn natuurlijk ook hartstikke welkom :)

Bij voorbaat bedankt allemaal, ;)

Joost.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

Je zou de Asus N56 of een Sony S15 eens kunnen bekijken.
Die MSI is wel waardeloos, heethoofd en niet zo'n beste koeling en bouwkwaliteit.

Nieuwe processoren kan je rond juni verwachten. Nieuwe GPUs zijn voorlopig enkel rebrands.

Vergeet niet de invoerrechten en BTW mee te rekenen indien via ebay.

Optie: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2BMH

Caching SSD, GT650M FullHD etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Quad op 14-03-2013 22:48 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• joost18
Ik vroeg me dus af hoeveel er nog bij komt als je het hierheen laat komen, als er nog een volle 21% btw overheen komt + invoerrechten heeft het weinig zin.

nieuwe processoren duren me te lang en ik verwacht geen enorme prestatie verbetering.

De lenovo die je laat zien is 100+ duurder en heeft een slechtere gpu, wel een ssd maar die zet ik er voor dat geld zelf in, hij heeft ook blue ray maar dat is me niks waard...

Als ik het goed heb zitten er in de n56's max gt650's?

In de sony's kan ik niet echt de specs vinden die ik zoek.

Bedankt voor de reactie :)

[ Voor 26% gewijzigd door joost18 op 14-03-2013 23:05 ]

• Quad

Quad

Doof

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG3DMH)

Wel duurder, maar een GT650m in SLI ;)
Enkel wordt hij een beetje erg warm :+

Overigens kan je de GT650m oc'en naar GTX660m, makkelijk.

nggyu nglyd

• joost18
Ja die had ik ook al gezien, waarom zou je in godsnaam gt650 in sli stoppen? dat lijkt me echt helemaal geen voordelen hebben.

volgends notebookcheck zijn de prestaties best goed. hij is ook pas net gereleased dus miss gaat de prijs nog een tikkie naar beneden. als hij nog net iets goedkoper was zou ik het beste een goeie optie vinden.
verder prima specs...
Ik moet wel zeggen dat ik me kan voorstellen dat de sli configuratie wat nadelen heeft (naast natuurlijk de warmte)

• Quad

Quad

Doof

Waarom heeft het nadelen? De warmte is de grootste, maar verder?

nggyu nglyd

• joost18
bij sli in desktops hoor je vaak dat het problemen geeft, de fora staan er vol mee.

Daarnaast kan ik me ook nog niet voorstellen dat het kwa prijs/performance verhouding beter is om te doen.
Als hij wat in prijs zou dalen zal ik hem toevoegen aan mijn opties maar nu vind ik hem te duur.

Verwijderd

joost18 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:40:
Daarom zitten zoeken hoe ik nou voor een laag bedrag een goeie gpu in mn bak kana hebben.
Na wat zoekwerk ben ik uiteindelijk op dit uit gekomen:
http://www.ebay.com/itm/M...Nov05&hash=item460d2779b8

-GTX675MX :D
-full hd
-killer netwerkkaart.

Het is een barebone MSI gt60. hier moet ik nog een cpu, ram en hdd in zetten.
RAM
Dan kan je op ebay voor 200-250 dollar een 3630qm kopen (bij de barebone zitten al de heatsinks)
en dan nog een hdd'tje/ssd 50 euro ofzo voor een 500 gb. dan zie ik dan wel.
Het gelinkte model is NIET de GT60, maar de voorloper. Met name qua bouwkwaliteit, scherm en touchpad zou die een stuk slechter zijn. Ik ben even vergeten wat de pitfalls ookalweer waren, maar anandtech vond hem niet significant beter dan het clevo equivalent.. dat zegt genoeg denk ik.

• joost18
ah ja nu je het zegt...
Was me nog helemaal niet opgevallen, bedankt!

Ik heb nu in duitsland een laptop gevonden voor 800 euro met gt650 sli!
Verder allemaal prima specs, het enige nadeel is het 1366x768 scherm :(

Ik vroeg me af of iemand zou weten of ik hier gewoon een full hd scherm op zou kunnen laten zetten?
(ook al kost me dan 150 euro dan heb ik nog steeds een prima deal!)

De clevo's worden gewoon te duur.

• Quad

Quad

Doof

http://www.lcdtec.nl/zoek...1=ideapad&l2=y500&sz=15.6

Ik zou hun eens bellen, zijn goedkoop en leveren snel indien op voorraad. Enkel het betalen is omslachtig bij hun.
Heb hier al een paar keer besteld voor notebooks waarvan het scherm kapot was.

nggyu nglyd

• joost18
Zal ik een even doen als ik thuis ben, bedankt!

Het lijkt me voor deze prijs dan echt een superdeal!

Verwijderd

Quad schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:44:
http://www.lcdtec.nl/zoek...1=ideapad&l2=y500&sz=15.6

Ik zou hun eens bellen, zijn goedkoop en leveren snel indien op voorraad. Enkel het betalen is omslachtig bij hun.
Heb hier al een paar keer besteld voor notebooks waarvan het scherm kapot was.
En verkopen compatibele panelen. Ik had hun ooit gevraagd wat de prijs van een LP156FW4 SLB5 was. Die zou op vooraad zijn. Kreeg ik een of ander lulverhaal dat het een CCFL paneel was welke al lang uit productie was. Dan weet je al hoe laat het is.

• Quad

Quad

Doof

En hoe laat was het toen?

nggyu nglyd

Verwijderd

Ergens in de middag geloof ik :P . Maar wat ik bedoel is dat het gewoon een stelletje oplichters zijn die adverteren met 'wij verkopen paneel X' dan dan bij aankoop opeens paneel Y leveren met totaal andere specificaties. Helaas werken 95%+ van de schermboeren op deze manier.

Daarom moet je nooit een scherm kopen voordat je de verkoper hebt gevraagd of-ie exact dat paneel verkoopt waar hij mee te koop loopt.

• joost18
bedankt voor het advies :D

Maar volgendsmij is dit gewoon wat ik zoek.

http://www.computeruniver...ovo-ideapad-y500.asp#data

prachtige prestaties voor 1000 euro, iemand die hier nog nadelen aan ziet?

Edit:
100 euro minder maar dan zonder OS maar MET full hd
http://www.notebooksbilli...pad+y500+mbg3qge+notebook

Dan zet ik er wel zelf windows op, kan ik via's mn broertjes middelbare school kopen voor 20 euro ofzo.

Zou iemand nog weten of hier een 2de hdd bay in zit? (dacht het niet)

[ Voor 42% gewijzigd door joost18 op 15-03-2013 15:01 ]

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:44
Quad schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:09:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG3DMH)

Wel duurder, maar een GT650m in SLI ;)
Enkel wordt hij een beetje erg warm :+

Overigens kan je de GT650m oc'en naar GTX660m, makkelijk.
Waar heb jij gelezen dat hij 'erg' warm wordt? Ik heb dat nergens kunnen vinden... Hij word wel wat warm ja, maar dat komt door de strestest welke de hardware tot het uiterste drijft en welke hardware wordt dan niet warm?

• Fjerpje
joost18 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:10:
bedankt voor het advies :D

Maar volgendsmij is dit gewoon wat ik zoek.

http://www.computeruniver...ovo-ideapad-y500.asp#data

prachtige prestaties voor 1000 euro, iemand die hier nog nadelen aan ziet?

Edit:
100 euro minder maar dan zonder OS maar MET full hd
http://www.notebooksbilli...pad+y500+mbg3qge+notebook

Dan zet ik er wel zelf windows op, kan ik via's mn broertjes middelbare school kopen voor 20 euro ofzo.

Zou iemand nog weten of hier een 2de hdd bay in zit? (dacht het niet)
Ik zou zeggen; bestel hem gewoon. Als hij je niet bevalt dan stuur je hem gewoon terug, want je hebt recht op tevredensheidsgarantie dus je kan hem binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden terugsturen. Let wel dat je de laptop dan zonder krassen of gebreken terugstuurt. Check ook even, voorafgaand aan het bestellen, welke voorwaarden de webshop hanteert met betrekking tot retourneren en of de webshop positieve reviews heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Fjerpje op 15-03-2013 19:05 ]

• Quad

Quad

Doof

Fjerpje schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:54:
[...]

Waar heb jij gelezen dat hij 'erg' warm wordt? Ik heb dat nergens kunnen vinden... Hij word wel wat warm ja, maar dat komt door de strestest welke de hardware tot het uiterste drijft en welke hardware wordt dan niet warm?
http://www.notebookcheck....500-Notebook.87585.0.html
The components also get fairly warm in extreme conditions. The CPU clock dropped to a still viable 2.4 GHz while climbing up to 90 °C (194 °F). The graphics cards exhibited a completely different behavior in the stress test. While the one GT 650M ran with the usual 790/1000 MHz (maximum 84 °C/183.2 °F), the second GT 650M throttled to low 135/203 MHz very soon. However, we are not sure whether FurMark ran properly on the second accelerator since the load tended to 0 in GPU-Z.
Goed, extreme condities aka Furmark en je hebt een CPU die terugclocked. Normaal gebruik moet hij prima doen.

Hij krijgt ook behoorlijk hoge FPS vind ik, en onderstaande screenshot bevestigd het alleen maar:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/13yqnwo.jpg
Fjerpje schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:01:
[...]

Ik zou zeggen; bestel hem gewoon. Als hij je niet bevalt dan stuur je hem gewoon terug, want je hebt ook nog eens recht op tevredensheidsgarantie dus je kan hem binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden terugsturen. Let wel dat je de laptop dan zonder krassen of gebreken terugstuurt.= en check, voorafgaand aan het bestellen, welke voorwaarden de webshop hanteert voor het retourneren en of de webshop positieve reviews heeft.
Vergeet niet dat het alleen in Nederland telt, hoe men in Duitsland er mee om gaat zou de TS eerst contact met hun op moeten nemen.

Edit: Volgens de website:
Privatkunden außerhalb Deutschlands und Österreichs in den Mitgliedsstaaten der europäischen Union können wir leider nicht mehr beliefern! Die Ursache der Beschränkung liegt in der EU-internen Lieferschwelle zwischen den einzelnen Mitgliedsländern. Dies wirkt sich allerdings nicht auf Firmenkunden (mit valider ATU) aus.
Als ik het goed interpreteer leveren ze niet (meer) naar buitenlandse klanten.

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 15-03-2013 19:10 ]

nggyu nglyd

• Fjerpje
Quad schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:07:
[...]

http://www.notebookcheck....500-Notebook.87585.0.html

[...]

Goed, extreme condities aka Furmark en je hebt een CPU die terugclocked. Normaal gebruik moet hij prima doen.

Hij krijgt ook behoorlijk hoge FPS vind ik, en onderstaande screenshot bevestigd het alleen maar:

[afbeelding]

[...]

Vergeet niet dat het alleen in Nederland telt, hoe men in Duitsland er mee om gaat zou de TS eerst contact met hun op moeten nemen.
Jup helemaal mee eens! Sommige webshops bieden een erg leuke prijs voor hardware waarbij het product vaak voorradig is en de levering perfect, maar zodra je met de aftersales in aanraking komt word het een nachtmerrie. Ik heb hier zelf namelijk persoonlijk ervaring mee. |:(

Die benchmark resultaten is zijn die allen op Full HD gemaakt?

[ Voor 3% gewijzigd door Fjerpje op 15-03-2013 19:13 ]

• Quad

Quad

Doof

Normaliter wel:
The majority of games also ran well with 1920x1080 pixels when the ultra-level and 4x anti-aliasing was left disabled where necessary. High graphics settings and 2x anti-aliasing were usually rendered smoothly. Reducing the pixel count was not necessary in most cases.
Maar die Duitse webshop levert niet aan particulieren buiten Duitsland en Oostenrijk. Domper.

nggyu nglyd

• Fjerpje
Quad schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:15:
Normaliter wel:

[...]

Maar die Duitse webshop levert niet aan particulieren buiten Duitsland en Oostenrijk. Domper.
Ik zie dat de SLI versie van de GT650 in de benchmarks niet per definitie voor een verdubbeling van de FPS zorgt. Ik denk dat ook een groot deel te maken heeft met de drivers, maar dat gaat vanzelf beter worden.

• Quad

Quad

Doof

Fjerpje schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:19:
[...]

Ik zie dat de SLI versie van de GT650 in de benchmarks niet per definitie voor een verdubbeling van de FPS zorgt. Ik denk dat ook een groot deel te maken heeft met de drivers, maar dat gaat vanzelf beter worden.
Je weet dat SLI nooit voor verdubbeling zorgt? :)
Crossfire ook niet, het is ook niet zo dat als je drie grafische kaarten in SLI of CFx dat de framerates verdriedubbelt..

nggyu nglyd

• Fjerpje
Quad schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:20:
[...]

Je weet dat SLI nooit voor verdubbeling zorgt? :)
Crossfire ook niet, het is ook niet zo dat als je drie grafische kaarten in SLI of CFx dat de framerates verdriedubbelt..
Ja nja, zo statisch bedoel ik het ook eigenlijk niet maar wil aangeven dat in sommige gevallen de benchmarks wat tegenvallen maarja dat kan maar net zo goed een driver probleem zijn omdat de SLI opstelling het bij andere games wel weer erg goed doet.

• joost18
Bedankt voor alle reacties :)

Heb eens de hele review van notebookcheck door gelezen.

Ze vinden de touchpad een minpuntje maar ik gebruik ALTIJD een muis dus dat maakt niks uit.

Ik vroeg me nog af of ik gewoon de msata eruit kan trekken en er een andere in stoppen?
Ik dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat het niet kan maar ik zou me niet kunnen voorstellen waarom?
bijv:
crucial m4

Jammer dat notebooksbilliger niet aan het buitenland kan leveren, ik ga het toch een poging geven.

Anders kan ik nog zoeken naar een ander y500 model en er zelf een 650m bij kopen.
Ik vind die ultrabay trouwens best een mooi concept, ik zou dat wel in meer laptops willen zien.

SLI in een laptop zou niet mijn eerste keuze zijn maar ik krijg op deze manier wel idioot veel fps voor mijn geld :)

[ Voor 13% gewijzigd door joost18 op 16-03-2013 17:17 ]

Pagina: 1