Hallo,
Voor school ben ik bezig met een uitgebreid werkstuk over hosting.
Ik heb al enorm veel geleerd en ik begin het steeds interessanter te vinden.
Nu heb ik een paar vragen.
Als je een hosting provider wilt worden en klein wilt beginnen met deze onderdelen:
Webhosting
Cloud hosting
Dedicated servers (voor gaming etc)
Welke apparatuur heb je hier dan voor nodig? Van load balancers tot noem maar op.
Aantal klanten: 50 websites met laag tot gemiddeld data verbruik.
5-10 gaming servers met games zoals Arma3, Battlefield 3, Minecraft etc.
Zou iemand misschien een lijstje kunnen maken met de onderdelen die je nodig hebt, om dit waar te kunnen maken. Het liefst volledige namen van componenten / kant en klare servers.
Het netwerk deel met datacenters etc, heb ik allemaal al onderzocht. Bijvoorbeeld Level3. Dus hier hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Het gaat echt alleen om de apparatuur. En het zou al helemaal mooi zijn als ik in telegramstijl kan zien hoe het met elkaar in verbinding staat.
Ik verwacht niet dat jullie mijn hele werkstuk gaan schrijven, maar ik ben erg benieuwd hoe dit allemaal in elkaar zit.
Mijn excuses voor het gebrek aan kennis, ik ben hier om te leren.
Groet,
Enrico
Voor school ben ik bezig met een uitgebreid werkstuk over hosting.
Ik heb al enorm veel geleerd en ik begin het steeds interessanter te vinden.
Nu heb ik een paar vragen.
Als je een hosting provider wilt worden en klein wilt beginnen met deze onderdelen:
Webhosting
Cloud hosting
Dedicated servers (voor gaming etc)
Welke apparatuur heb je hier dan voor nodig? Van load balancers tot noem maar op.
Aantal klanten: 50 websites met laag tot gemiddeld data verbruik.
5-10 gaming servers met games zoals Arma3, Battlefield 3, Minecraft etc.
Zou iemand misschien een lijstje kunnen maken met de onderdelen die je nodig hebt, om dit waar te kunnen maken. Het liefst volledige namen van componenten / kant en klare servers.
Het netwerk deel met datacenters etc, heb ik allemaal al onderzocht. Bijvoorbeeld Level3. Dus hier hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Het gaat echt alleen om de apparatuur. En het zou al helemaal mooi zijn als ik in telegramstijl kan zien hoe het met elkaar in verbinding staat.
Ik verwacht niet dat jullie mijn hele werkstuk gaan schrijven, maar ik ben erg benieuwd hoe dit allemaal in elkaar zit.
Mijn excuses voor het gebrek aan kennis, ik ben hier om te leren.
Groet,
Enrico