Toon posts:

Wat nodig om een hosting provider te worden

Pagina: 1
Acties:
  • 543 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor school ben ik bezig met een uitgebreid werkstuk over hosting.
Ik heb al enorm veel geleerd en ik begin het steeds interessanter te vinden.

Nu heb ik een paar vragen.

Als je een hosting provider wilt worden en klein wilt beginnen met deze onderdelen:

Webhosting
Cloud hosting
Dedicated servers (voor gaming etc)

Welke apparatuur heb je hier dan voor nodig? Van load balancers tot noem maar op.

Aantal klanten: 50 websites met laag tot gemiddeld data verbruik.
5-10 gaming servers met games zoals Arma3, Battlefield 3, Minecraft etc.

Zou iemand misschien een lijstje kunnen maken met de onderdelen die je nodig hebt, om dit waar te kunnen maken. Het liefst volledige namen van componenten / kant en klare servers.

Het netwerk deel met datacenters etc, heb ik allemaal al onderzocht. Bijvoorbeeld Level3. Dus hier hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Het gaat echt alleen om de apparatuur. En het zou al helemaal mooi zijn als ik in telegramstijl kan zien hoe het met elkaar in verbinding staat.

Ik verwacht niet dat jullie mijn hele werkstuk gaan schrijven, maar ik ben erg benieuwd hoe dit allemaal in elkaar zit.

Mijn excuses voor het gebrek aan kennis, ik ben hier om te leren.

Groet,
Enrico

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
En wat heb je zelf al verzonnen/uitgezocht qua hardware?
Zonder die input schat ik de kans dat je geholpen wordt erg klein ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Topicstarter
Nou mijn vraag is wat is nou leuke hardware om mee te beginnen? En wat kost dat ongeveer?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:13

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:12:
Nou mijn vraag is wat is nou leuke hardware om mee te beginnen? En wat kost dat ongeveer?
hang helemaal af van de verwachte drukte. 20 hosts vereist andere hardware dan 10,000
een bf3 server vraagt meer performance en bandbreedte dan een simpele AMP instalatie

je kan beginnen met een enkele 2u server, nieuw kostten die dingen zon 3.000 euro

[ Voor 22% gewijzigd door mrc4nl op 14-03-2013 22:18 ]

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
verwachte drukte zoals vermeld in de eerste post: op het begin ongeveer 50 websites hosten met laag tot gemiddeld data verkeer. En daarnaast 5-10 gaming servers van 40-60 slots.

Bedankt voor de reacties :)

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:13

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:18:
verwachte drukte zoals vermeld in de eerste post: op het begin ongeveer 50 websites hosten met laag tot gemiddeld data verkeer. En daarnaast 5-10 gaming servers van 40-60 slots.

Bedankt voor de reacties :)
je moet natuurlijk inderdaad ergens beginnen, met een enkele 2u server kom je denk ik al een heel eind, nieuw kostten die dingen zon 3.000 euro. load balancers, firewalls etv hoef je dan niet aan te sluiten/ te hebbe

een groter probleem word denk ik de bandbreedte: hoe ga je die op het internet aansluiten? heb je dat ook onderzocht?
Het netwerk deel met datacenters etc, heb ik allemaal al onderzocht.
ga je een een rack huren? (zoals t.net hun servers ook onderbrengt) of wiil je op bedrijfslocatie je servers hebben staan?

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 14-03-2013 22:24 ]

ora et labora

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het klinkt nu nogal als 'doe ff mijn huiswerk voor me', dat kan nooit de bedoeling zijn toch? Dat is ook geen leren ;)

De vraag is dus toch erg valide: wat is je huidige plan / lijst? Waar twijfel je, bijvoorbeeld op basis van een onderzoekje waar je beschrijvingen op internet hebt bekeken?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
mrc4nl schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:22:
[...]

je moet natuurlijk inderdaad ergens beginnen, met een enkele 2u server kom je denk ik al een heel eind, nieuw kostten die dingen zon 3.000 euro.

een groter probleem word denk ik de bandbreedte: hoe ga je die op het internet aansluiten? heb je dat ook onderzocht?

[...]

ga je een een rack huren? (zoals t.net hun servers ook onderbrengt) of wiil je op bedrijfslocatie je servers hebben staan?
Wat houdt een 2u server precies in?
En de bandbreedte wordt geregeld door Level3 op eigen bedrijfslocatie. (dit is natuurlijk allemaal fictief, maar ik moet een bedrijf op papier beginnen voor mijn werkstuk.) En een rack huren betekent dat je in iemand anders' bedrijf jouw server kan onderbrengen die direct op het internet worden aangesloten? Wat zijn hier de kosten van? Als je klein begint, lijkt dit mij een betere optie, niet alleen om aansluitkosten maar ook elektriciteit en beveiling.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:53
Ik zou in zo'n topic toch wel op z'n minst een lijstje verwachten van wat je denkt nodig te hebben voor jouw gewenste taken. Dan kunnen wij wel zeggen of dat wel of niet klopt....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-01 18:14

Onbekend

...

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:26:
Wat houdt een 2u server precies in?
http://www.google.nl/search?q=2u+server&btnG=Zoek

Veel is er wel wel op Google te vinden. Zoek eens naar websitehosters en op de websites van die hosters eens wat voor aparatuur ze hebben staan. Meestal staat dat wel op die websites.
En daarnaast zie je de prijzen van hostingpakketten wel staan. Hiermee kan je volgens mij wel een eigen onderzoekje starten.

Ik ben benieuwd naar de resultaten. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:32:
[...]

http://www.google.nl/search?q=2u+server&btnG=Zoek

Veel is er wel wel op Google te vinden. Zoek eens naar websitehosters en op de websites van die hosters eens wat voor aparatuur ze hebben staan. Meestal staat dat wel op die websites.
En daarnaast zie je de prijzen van hostingpakketten wel staan. Hiermee kan je volgens mij wel een eigen onderzoekje starten.

Ik ben benieuwd naar de resultaten. :)
Ja ik zat ook al even te googlen :) Zo kwam ik bij Dell te recht. Op een 2u server van ongeveer 3000 euro, hoeveel websites kan je daar op hosten? (Het is lastig praten als je verder geen technische kennis hebt)

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dat ligt helemaal aan de hoeveelheid pageviews per seconde en hoe ingewikkeld die websites zijn (php databases e.d.). Je kan zoeken op guidelines apache shared hosting bijvoorbeeld (als je Engels kan) of naar servers van tweakers kijken en de load en pageviews bekijken, dan heb je een indicatie.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-01 13:42
Zoals al aangegeven is dit een huiswerkopdracht. Die kunnen wij niet voor je maken.
Wat we verwachten bij een huiswerkopdracht is dat je zelf met een voorstel komt waar wij dan eventueel opmerkingen op geven. We willen vooral niet een antwoord voorkauwen!
Verder denk ik dat een goed potje zoeken jou heel goed in de juiste richting gaat wijzen met wat je voor hardware nodig gaat hebben, over de rackruimte en internetconnectiviteit en wat er organisatorisch nodig is (ik weet niet of dit onder jouw opdracht valt).
Ik denk dat een bezoekje aan http://www.webhostingtalk.nl/ jou een goed beeld kan geven wat er allemaal nodig is qua specificaties.
Kortom: wij zien graag een stukje meer eigen inzet.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.