Hoogvermogen wifi router - probleem opgelost?

Pagina: 1
Acties:

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-11 13:44
In mijn omgeving zijn veel wifi modems aanwezig. Vaak zitten ze ook op het kanaal waar die van mij op zit. Dit resulteert in zeer slechte ontvangst. Andere kanalen zijn ook al bezet. Nu zoek ik een mogelijkheid om mijn ontvangst te verbeteren. Nu zit ik over het volgende te denken.

Zou het probleem verholpen kunnen worden als ik access point ga installeren? Dan heb ik een sterker signaal, maar dan zit ik toch nog steeds op hetzelfde kanaal als mijn buren? Of moet ik dan aan een hoogvermogen router?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee dat resulteert in een wapenwedloop en is bovendien illegaal. Beter kun je omschakelen naar 5GHz.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-11 13:44
En hoe zit dat dan met het installeren van een repeater? Levert dat dan verbetering op? Het kanaal waar ik op zit verandert dan immers niet. Of is het zo dat je dan dichter bij een signaal zit (een sterker signaal hebt) waardoor de modems van je buren worden overschreeuwd?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:31

Fiber

Beaches are for storming.

Als er maar genoeg van die buren wifi's open staan dan heb je zelf überhaupt geen modem meer nodig... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 14-03-2013 21:16 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Tip: inSSIDer heeft ook een app. Je kunt je ssid markeren (tijdje op je netwerk drukken; dan krijg je een melding) en dan een rondje door de ruimtes lopen waar je ontvangst wil hebben. Als je dat gedaan hebt en dan ga je naar het volgende tabblad. Dan zie je de kanalen. Het bovenste kanaal in die lijst is het kanaal wat optimaal past in jouw situatie.
Pagina: 1