Toon posts:

AM3 micro ATX moederbord voor games?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben bezig een budget game pc bij elkaar te zoeken en het leek me wel leuk om er een micro kast van te maken, gewoon omdat het er goed uitziet.

Qua processor lijkt de phenom x4 965BE me wel wat, alleen ik zie dat de keuze qua micro moederborden voor socket AM3 nogal beperkt is. Zijn 760G of 880G chipsets geschikt voor gamen/eventueel overclocken (met discrete GPU toegevoegd)?
Moet ik voor prestatievermogen misschien toch beter een ATX formaat mobo nemen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ATX of µATX zegt niets over prestaties, het is dezelfde chipset, ongeacht de grootte van de PCB.
De snelheid van de IGP doet er weinig toe als je een losse videokaart gaat gebruiken. Voor de rest van de zaken kun je gewoon naar benchmarks zoeken, al zal een groot deel afhangen van CPU en GPU.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Als je wilt gaan overklokken kun je imo beter naar een atx kast kijken ivm airflow, bij compacte kasten heb je toch over het algemeen minder goede warmte afvoering, wat toch wel handig is wil je gaan overklokken. Voor de rest heb ik aan Terw_dan niks toe te voegen :-)

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro