Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2023
Hallo,

Ik ben bezig met een mac G5 naar atx mod en heb een probleem met de G5 onboard utp aansluiting die ik wil aftappen voor naar een externe plug.

Connector is standaard type met op de andere zijde vh board 8 solderrpunten.
Maar als ik een continu test doe met de multimeter op de veercontacten in de plug en op de soldeerpunten dan krijg ik bij geeneen pin een bevestiging (pieeeeeep) van continuiteit!!?
Dit klopt toch niet? Die pinnen lopen toch altijd door de behuizing vd connector naar de pcb en wordt dmv hole-through gesoldeerd?
Waarvoor zijn anders die 8 soldeerpunten precies onder de connector?

Iemand suggesties hoe dit nou zit?

Bvd... Porto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Is het sowieso niet makkelijker om een netwerkkabel in te prikken en aan het andere uiteinde je eigen aansluiting te solderen?

Post anders eens een foto van de connector en de onderkant van de PCB, dan kunnen wij ook zien waar we het over hebben :)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somososan
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01 16:35
Als dit een RJ45 aansluiting is kan het zijn dat er een ingebouwde trafo inzit om er juist voor te zorgen dat er geen direct contact met de buitenwereld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06 22:00
Vorige opmerking klopt. Kans is zeer groot dat er een isolerende trafo in zit.
Als je echter gewoon een RJ45 connector insteekt en deze weer juist afmonteert op een jack dan zal het gewoon werken (los van de discussie dat je altijd zo min mogelijk overgangen wilt hebben...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 19:24

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

tonschong schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:59:
Vorige opmerking klopt. Kans is zeer groot dat er een isolerende trafo in zit.
Als je echter gewoon een RJ45 connector insteekt en deze weer juist afmonteert op een jack dan zal het gewoon werken (los van de discussie dat je altijd zo min mogelijk overgangen wilt hebben...).
Dit inderdaad, veel van die RJ45jacks hebben ingebouwde transformatortjes. Je kunt twee dingen doen:

1) gewoon aansluiten, het zal wel werken maar dempt mogelijk je signaal een beetje
2) Aansluiting vervangen voor een RJ45 zonder transformatortjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2023
Dat van die ingebouwde trafo klinkt redelijk, het kastje vd plug is wel groter uitgevoerd dan normaal.
Connector is met benodigd stuk moederboard eraf geslepen dus met andere connector doorverbinden gaat niet meer.
Heb dit gedaan omdat ik de originele plug in de uitgang achter op de G5 kast wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06 22:00
Dan hoop ik niet dat je een (zeer gebruikelijk) multi-layer moederbord hebt waarbij er net ook nog andere cruciale verbindingen onder de connector hebben gelopen. Want dan zijn die ook door....
Pagina: 1