beste allen,
ik ben altijd een fan geweest van een vaste desktop, mede vanwege de betere game mogelijkheden en ik een eigen kamer heb waar deze vast staat. Maar erg gezellig is het niet natuurlijk. Ik boven, vrouwlief beneden. Kortom ik ga de stap wagen en ben al een aantal weken aan het kijken wat ik wil.
De laptop moet geschikt zijn om onder andere autocad en photoshop te draaien.
Verder speel ik zo nu en dan wat games.
Momenteel speel ik ETS2:
minimale systeemeisen:
- Dual core CPU 2.4 GHz
- 2 GB RAM, graphics card with 256 MB memory (GeForce 7600 GT-class equivalent or better)
recommended is
- Dual core CPU 3.0 GHz
- 4 GB RAM, graphics card with 1024 MB memory (GeForce GTS 450-class equivalent or better)
Simcity wil ik aanschaffen:
minimale systeemeisen:
- Core 2 Duo E4400 2.0GHz
- 2 GB RAM, GeForce 7800 GT
recommended:
- Core 2 Quad Q9300 2.5GHz
- 4 GB RAM, GeForce GTX 275
Het zou mooi zijn als deze spellen een beetje soepel kunnen draaien op de laptop.
Het probleem is dat ik geen flauw idee heb wat een laptop aan kan.
Wat ik zo heb bekeken is dat je toch wel minimaal een GT650m als videokaart nodig heb?
Waar kan ik deze kaart mee vergelijken qua desktop kaart?
Ik heb als budget ca €700,- in gedachte. Dat was eerst minder maar dat is echt kansloos ben ik wel achter.
Qua processor denk ik dat een i5 wel voldoende moet zijn, i7 is natuurlijk lekkerder.
Qua beeldscherm, tja 15 inch is wel handelbaarder, maar 17 inch is met autocad wel lekker, en veel versjouwen hoef ik de laptop niet. Bovendien ben ik sinds vorige week weer begonnen met sporten
.
Modellen die ik tot nu toe tegen ben gekomen die in ieder geval een GT650M hebben zijn:
15inch + i7
- http://tweakers.net/price...6vz-s4215h/specificaties/ te duur
17inch + i5
- http://tweakers.net/price...218g75maii/specificaties/ te duur
Ik heb een hele waslijst met modellen waarvan ze of te duur zijn, of een gt630m hebben.
Wat heb je nu echt nodig om een beetje te kunnen gamen?
Ik vrees dat het uitdraait op de Dell aanbiedingen? Welke zouden jullie hiervan adviseren?
De Inspiron 17R SE met i5 processor of de Inspiron 15R SE met i5 en een ssd?
Of zijn er nog meer alternatieven?
ik ben altijd een fan geweest van een vaste desktop, mede vanwege de betere game mogelijkheden en ik een eigen kamer heb waar deze vast staat. Maar erg gezellig is het niet natuurlijk. Ik boven, vrouwlief beneden. Kortom ik ga de stap wagen en ben al een aantal weken aan het kijken wat ik wil.
De laptop moet geschikt zijn om onder andere autocad en photoshop te draaien.
Verder speel ik zo nu en dan wat games.
Momenteel speel ik ETS2:
minimale systeemeisen:
- Dual core CPU 2.4 GHz
- 2 GB RAM, graphics card with 256 MB memory (GeForce 7600 GT-class equivalent or better)
recommended is
- Dual core CPU 3.0 GHz
- 4 GB RAM, graphics card with 1024 MB memory (GeForce GTS 450-class equivalent or better)
Simcity wil ik aanschaffen:
minimale systeemeisen:
- Core 2 Duo E4400 2.0GHz
- 2 GB RAM, GeForce 7800 GT
recommended:
- Core 2 Quad Q9300 2.5GHz
- 4 GB RAM, GeForce GTX 275
Het zou mooi zijn als deze spellen een beetje soepel kunnen draaien op de laptop.
Het probleem is dat ik geen flauw idee heb wat een laptop aan kan.
Wat ik zo heb bekeken is dat je toch wel minimaal een GT650m als videokaart nodig heb?
Waar kan ik deze kaart mee vergelijken qua desktop kaart?
Ik heb als budget ca €700,- in gedachte. Dat was eerst minder maar dat is echt kansloos ben ik wel achter.
Qua processor denk ik dat een i5 wel voldoende moet zijn, i7 is natuurlijk lekkerder.
Qua beeldscherm, tja 15 inch is wel handelbaarder, maar 17 inch is met autocad wel lekker, en veel versjouwen hoef ik de laptop niet. Bovendien ben ik sinds vorige week weer begonnen met sporten
Modellen die ik tot nu toe tegen ben gekomen die in ieder geval een GT650M hebben zijn:
15inch + i7
- http://tweakers.net/price...6vz-s4215h/specificaties/ te duur
17inch + i5
- http://tweakers.net/price...218g75maii/specificaties/ te duur
Ik heb een hele waslijst met modellen waarvan ze of te duur zijn, of een gt630m hebben.
Wat heb je nu echt nodig om een beetje te kunnen gamen?
Ik vrees dat het uitdraait op de Dell aanbiedingen? Welke zouden jullie hiervan adviseren?
De Inspiron 17R SE met i5 processor of de Inspiron 15R SE met i5 en een ssd?
Of zijn er nog meer alternatieven?