Computer prestaties dalen met de dag.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:08
Beste,

Het lijkt wel of mijn computer met de dag erger word kwa prestaties. Ik heb toen battlefield 3 uitkwam heb ik een nieuwe videokaart gekocht. Een ASUS GTX 560 DC OC 1GB. Omdat ik toen battlefield 3 amper kon draaien. Dat ging toen meer dan prima met die kaart en speelde alles minimaal op high met een resolutie van 1680x1050 +- 60 FPS. Tegenwordig speel ik Battlefield 3 op medium/low settings 1680x1050 en ik mag blij zijn met een piek van 30 fps. Dit heb ik tevens met elke game, wat ik ook speel. Ik draai ARMA II Dayz mod op low met een res van 1680x1050 en heb ik amper 20 fps. Of GTA 4, dat speelde ik ook minimaal 60+ fps en tegenwoordig rond de 20. Ik heb vandaag alle drivers van nvidia verwijderd en met driver sweeper alles schoongemaakt. Nieuwe drivers er op gezet maar geen verschil. Ik zit er aan te denken om windows 7 opnieuw te installeren. Ik moet ook eerlijk zeggen dat er ook echt rommel op staat en in me processen ook dingen zie staan van wat ik me afvraag wat het is. Maar er staat op deze computer ook wel erg veel dingen die erg belangrijk zijn. En dat wordt nogal veel werk om dat allemaal opnieuw te installeren etc.

Wat is wijsheid? Weer een nieuwe videokaart kopen of windows er opnieuw op zetten?

Ps:
Dit zijn mij specs.
Tevens als ik al mijn achtergrond programma's uitzet geeft het ook geen fps verbetering.

Item Details

Windows: Windows 7 Home Premium Edition (64-bit) (Build 7600)
Internet Explorer: 8.0.7600.16385
Memory (RAM): 6136 MB
CPU Info: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz
CPU Speed: 2663,9 MHz
Sound Card: Luidsprekers (VIA High Definiti |
SPDIF Interface (TX0) (VIA High |
Oortelefoon van hoofdtelefoon ( |

Display Adapters: NVIDIA GeForce GTX 560 | NVIDIA GeForce GTX 560 | RDPDD Chained DD | RDP Encoder Mirror Driver | RDP Reflector Display Driver
Monitors: 2x; Algemeen PnP-beeldscherm | Algemeen PnP-beeldscherm |
Screen Resolution: 1680 X 1050 - 32 bit
Network: Network Present
Network Adapters: TeamViewer VPN Adapter | Realtek RTL8168D/8111D Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20) | Hamachi Network Interface
CD / DVD Drives: 4x (E: | N: | O: | P: | ) E: HL-DT-STDVDRAM GH22NS50 | N: ELBY CLONEDRIVE | O: ELBY CLONEDRIVE | P: WRCZAT MNGDUR0D2
Ports: COM1 LPT1
Mouse: 8 Button Wheel Mouse Present
Hard Disks: C: 298,0GB | D: 298,1GB | G: 100,0MB | L: 931,5GB
Hard Disks - Free: C: 76,5GB | D: 20,8GB | G: 71,8MB | L: 327,3GB
USB Controllers: 2 host controllers.
Firewire (1394): 1 host controllers.
Manufacturer *: American Megatrends Inc.
BIOS Info: AT/AT COMPATIBLE | 09/29/09 | 092909 - 20090929
Time Zone: West-Europa (standaardtijd)
Battery Status: No Battery
Motherboard *: ASUSTeK Computer INC. P7P55-M
MAC Address: 7A-79-05-30-03-76
SM BIOS: 0208

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 20:00
Herinstallatie van Windows kan nooit kwaad, om de zoveel tijd weer eens een schone lei is wel zo fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Ja, dat dacht ik ook. Maar aangezien ik hier zo veel dingen heb geoptimaliseerd en alles precies goed heb ingedeeld/geinstalleerd etc. Vind ik het wat jammer om te doen. Maar goed ik denk dat dat de beste optie is op moment. Want aan me specs zal het niet liggen? Oke het is wat oud maar het moet nog wel werken neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:18
Wat een raar verhaal. Zou je de prestaties van een specifieke game eens kunnen vergelijken met benchmarks op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Dat zou ik best willen doen. Waar vind ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:08
Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Deze kerel die filmt, alles ultra en zelfde processor + videokaart.
YouTube: Battlefield 3 Multiplayer Gameplay Ultra Settings (Caspian Border) GTX 560 Maxed i5 750 HD 1080p.mp4

En ik haal met medium amper 30 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

BF3 krijgt telkens meer updates en wordt gestaag zwaarder.

Ik merk hetzelfde bij mn GTX560Ti. Van beta naar final game was ook flink zwaarder. Zou me niet verbazen als ze in de updates ook weleens wat performance verliezen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Toevallig niet een of ander virus op je pc? Kijk een in de resource monitor, misschien is er op de achtergrond een proces dat veel van de harde schijf vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Als pc's toch eens zo snel bleven als de dag dat je net alles nieuw hebt geïnstalleerd...
Ik heb nog nooit een pc gezien die net zo snel is een jaar na dato.
Hier zitten ongetwijfeld mensen die anders beweren maar ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Ik krijg ook erg m'n twijfels over deze computer. In ieder geval ik heb dus me CPU temperatuur gemeten. En dit is de uitslag:

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimage.org/fr15u94mp/wuuuut.jpg
Dit kan nooit goed zijn. Ik ga me computer zo even flink schoonmaken en kijken over er nog koelpasta tussen zit. Want er gaat iets niet goed ben ik bang. GPU is trouwens rond de 40/50 graden stressed met fan op 100 dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Gebruik eens een fatsoenlijke tool i.p.v. speedtest. Als dat je temps zijn heb je echt een groot probleem.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Wat raad je me aan? Cpuid?

@Brilsmurfje
Er draaien geen rare exe's in m'n processen gelukkig. Hooguit dat er misschien ergens een trojan zit. Maar geen grote virussen. Daar let ik gelukkig wel op.

[ Voor 77% gewijzigd door Ramon_k123 op 15-03-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:24
Coretemp of Realtemp zijn goede programma's voor het uitlezen van je coretemperaturen. Ik kan het plaatje niet meer zien, maar als de coretemperaturen in games boven de 65 zitten dan zou ik me zorgen gaan maken.
Hoe is de airflow verder in de kast, en is de kast stofvrij?
Kan ook best zijn dat de CPU of videokaart in games terugklokken omdat ze te warm worden..

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Dan zal ik je even blij maken. Coretemp geeft dus dik 99 graden aan.....
Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/d1bacd27114eb4977e238dda1710cbbf.png?1363365273

Kast niet echt stof vrij, zie ook dat er een laag op me stock cpu cooler zit. Ik ga vanavond even alles schoonmaken want er gaat iets flink niet goed.... Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Lol zit je cooler überhaupt wel goed vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
Inderdaad, dat kun je je wel afvragen. Als je de koeler aanraakt en je bezeert je niet aan het ijzer vanwege de warmte dan maakt de koeler waarschijnlijk geen contact met de CPU, dat zou zulke temperaturen wel kunnen verklaren..
Welke kast heb je nu? Misschien een idee om een goede kast te kopen met stoffilters en een goede airflow :)

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnLoarne op 15-03-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Ik heb nu een Nexus Caterpillar Silent PC. Ik heb net m'n PC flink schoongemaakt en al het stof is er nu uit. Er zit nog wel wat koelpasta op maar ik ga even nieuwe bestellen. En ik heb het idee dat mijn koeler er volgens mij er ook niet helemaal goed op zat. Ik ga het nu weer testen en laat het jullie zo weten! Alvast bedankt heren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Heren, ik heb weer me oude pc terug. Hij doet het weer als eerst! Ik ben gelukkig man. Het lag dus aan de laag stof van 5mm op me cpu koeler!
Bedankt!

Ps: Cpu temperatuur is nu stressed ongeveer 50 graden. Nogal een verschil dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
Dat lijkt er beter op! Komt er ook nog nieuwe koelpasta op de CPU? Een rijstkorrel in het midden op de CPU is genoeg, en dan de koeler rechtstandig aanduwen.
Veel gameplezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_k123
Ja ik ga er nieuwe pasta op doen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Er draaien geen rare exe's in m'n processen gelukkig. Hooguit dat er misschien ergens een trojan zit. Maar geen grote virussen. Daar let ik gelukkig wel op.
lol, u serious?
Ik zou niet blij zijn met een trojan op mijn pc.
Pagina: 1