Ik ben ik het bezit van een Asus V7700 GeForce 2 GTS met dat onboard h/w monitoring via asus z'n VgaProbe, maar volgens mij gaat die fan steeds langzamer draaien, heeft iemand enig idee hoeveel RPM dat dingetje normaal hoort te doen? bij mij doet ie nu 3000
Verwijderd
Mijne doet 5769 . dus idd nogal laag die 3000. Veel stof erop of zo
Of gewoon versleten lager
Heb een chrome orb erop, met standaard koeler maakte hij ongeveer 5300 toeren en nu geen idee, want ik moet nog de rmp teller naar mijn videokaart doorlussen.
Hij loop dan waarschijnlijk aan of er zit veel stof op. Wat te doen:
- Hele fan er ff afhalen.
- Stof eraf halen
- Goed blazen op de fan
- En goed kijken of de fan wel recht is
Als hij dan nog maar 3000 toeren heb zou ik gewoon ff asus bellen en om een nieuwe vragen. Naar je leverancier gaan kan ook, maar dan moet je een nieuwe kaart vragen. (maar das nie zo slim alleen omdat hij maar 3000 rpm heeft)
- Hele fan er ff afhalen.
- Stof eraf halen
- Goed blazen op de fan
- En goed kijken of de fan wel recht is
Als hij dan nog maar 3000 toeren heb zou ik gewoon ff asus bellen en om een nieuwe vragen. Naar je leverancier gaan kan ook, maar dan moet je een nieuwe kaart vragen. (maar das nie zo slim alleen omdat hij maar 3000 rpm heeft)
Zie screenshot:

maar da's hartstikke idle dus, keertje kijken nadat ik 2 uur heb lopen fraggen.
maar IDD, zal hem zo ff schoonmaken. en anders moet ik er maar een ander koelertje opknallen, iemand linkje naar verkoper/fabrikant van koelertjes die niet 3 PCI sloten innemen?

maar IDD, zal hem zo ff schoonmaken. en anders moet ik er maar een ander koelertje opknallen, iemand linkje naar verkoper/fabrikant van koelertjes die niet 3 PCI sloten innemen?
ik heb er een blue-orb op gezet maar ik kan hem niet aansluiten op die originele connector op de kaart zelf word even solderen dus
en de mijne maakte iets van 5200 rpm
nu maaktie 3400 en is ook nog 10 c koeler
en de mijne maakte iets van 5200 rpm
nu maaktie 3400 en is ook nog 10 c koeler
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
Daar klopt iets niet: de meest linkse waarde is bij mij +/- 1.50 en bij jou 3.18Op zondag 03 juni 2001 14:41 schreef Lexxie het volgende:
Zie screenshot:
[afbeelding]
Hmmmm vaag.. maar da's volgens mij niet het voltage van die kaart maar ehhh voltage van PCI bus? nah. vaag, weet iemand waarvan dat is?
dat is versie 2 van smartdoctor
alleen de RAM temp klopt niet bij mij want regelmatig staat die op 0 graden, zijn er nog anderen die daar last van hebben?
alleen de RAM temp klopt niet bij mij want regelmatig staat die op 0 graden, zijn er nog anderen die daar last van hebben?
Verwijderd
hier te downen, zie ikOp zondag 03 juni 2001 14:56 schreef Lexxie het volgende:
Ja.. dat is of fotosoep of een andere versie, welke en waar?
Smartdoctor 2. En je moet wel een detonator boven de 10.80 hebben wil je de ram aan de praat hebben.Op zondag 03 juni 2001 14:53 schreef AirHead het volgende:
[..]
welke versie gebruik jij, die van fotoshop ?Hoe kom je aan die "ram" temp. sensor
Dan wacht ik wel tot 11.01 officeel is 
maaruh zat een hele berg stof op ut fannetje.. draait nu weer netjes 5500 rpm
maaruh zat een hele berg stof op ut fannetje.. draait nu weer netjes 5500 rpm
Verwijderd
Alles werktOp zondag 03 juni 2001 15:31 schreef HitmanWVU het volgende:
[..]
Smartdoctor 2. En je moet wel een detonator boven de 10.80 hebben wil je de ram aan de praat hebben.
Ik heb weleens gehad dat 'ie HELE rare geluiden maakt die FAN.
Alsof die een beetje uit balans if ofzo.... en dan krijg ik melding van die smartdoctor dat 'ie niet meer draaid ofzo..... wat 'ie dus wel doet maar met raar geluidje.....
ik druk die FAN eventjes aan, en hij doet het weer....
iemand dat ook ?
Alsof die een beetje uit balans if ofzo.... en dan krijg ik melding van die smartdoctor dat 'ie niet meer draaid ofzo..... wat 'ie dus wel doet maar met raar geluidje.....
iemand dat ook ?
Haal hem er ff af, zet de fan recht, beetje blazen op dat ding, stof eraf, ding er weer op drukken. Dan zal hij wel nie meer zo vaag doenOp zondag 03 juni 2001 20:39 schreef ZOMERZON het volgende:
Ik heb weleens gehad dat 'ie HELE rare geluiden maakt die FAN.
iemand dat ook ?
Jongens, ik heb ook de v7700 enneh, ik zet me pc nooit uit (ivm server). Maareuh,, hij loopt hier rond de 4000.. no problems dus wanneer mijn temp goed blijft.. Maar hoelang kan zo'n koeler blijven draaien?? ben bang dat ie over een half jAar echt gaar is!
traktor scratch!
Pagina: 1