PC-Chips M571 + AMD K6-2 400 = zwart scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Heb hier naast mun BP6'tje nog 2 comps staan

PC-Chips M571 83MHz Socket7 mobo + Cyrix 6x86MX PR233@225 (3x75) als servertje
Amptron PM8600 75MHz Socket7 mobo + AMD K6-2 400@450 (6x75) voor mun vriendin

Het probleem was al heel oud, had ooit al een paar keer geprobeerd de AMD in de PC-Chips te zetten, omdat het een hogere bussnelheid biedt. De Cyrix loopt namelijk niet lekker op 83MHz (algemeen bekend >:) ), terwijl de AMD standaard op 100MHz kan lopen (jaja ik weet het, had een SuperSocket7 mobo daarvoor moeten aanschaffen, maar das een ander verhaal ;) ). Welnu, als ik probeer de AMD in de M571 te proppen, dan krijg ik een zwart scherm, welke multiplier, FSB, voltage instelling en BIOS versies dan ook :(

Nu zit de AMD voorlopig maar in de Amptron mobo totdat ik een paar dagen geleden op het Internet zocht naar de combo M571 + AMD. En warempel ja een paar mensen hadden zulke combos lopen... :?

Iemand hier in GOT enig ervaring mee gehad? En zoja hoe kreeg je het draaiende??? Welke instellingen???

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:44
Ehm, M571 heeft een chipset die op 66MHz hoort te lopen. In de handleiding staat max 75MHz (ook al opgeklokt dus), en jij haalt er ws met ongedocumenteerde settings nog eens 83MHz uit? Lijkt me niet gezond voor die SiS 66MHz chipset.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Het SiS 5598 chipsetje staat gedocumenteerd voor max 75MHz.

Maar ik heb al zoveel configs op het Internet gevonden waarbij 5598 moeiteloos op 83MHz werkt... :?

Overigens werkte de Cyrix wel op 83MHz, alleen was de CPU hier de flessenhals (raar woord eigenlijk, bottleneck... >:) ), werd namelijk te heet na een kwartiertje ofzo... :(

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46
Op zondag 03 juni 2001 15:25 schreef _JGC_ het volgende:
Ehm, M571 heeft een chipset die op 66MHz hoort te lopen. In de handleiding staat max 75MHz (ook al opgeklokt dus), en jij haalt er ws met ongedocumenteerde settings nog eens 83MHz uit? Lijkt me niet gezond voor die SiS 66MHz chipset.
om even door te zagen op deze oude topic: de M571 revision 3.2A kan officieel tot 83 Mhz, ik weet dat, want ik heb hem zelf. Het staat in het boekje. Ik heb er zelf een AMD 400 inzitten en die draait prima, geen zwarte schermen. Instelleningen:

FSB 66 Mhz
Multi 2x (herkend de amd als 6x)
Volt 2.2V

Dit kan ook:
FSB 75 Mhz
Multi 5.5x
Volt 2.2V
PCI speed CLK/2 (als je hem vastzet op 33Mhz werkt 'ie niet)

Sinds mijn laatste BIOS update werkt de 75Mhz bus echter niet meer stabiel.

Catch a smile out there!