linksys plsk400 geeft me niet de volledige internet snelheid

Pagina: 1
Acties:

• steareth
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-10 16:06

steareth

professionele epibreerder

Topicstarter
Ik heb dus de Linksys PLSK400 homeplugs aangeschaft, maar als ik een snelheid test uitvoer op speedtest.net, geeft ie weer dat mijn snelheid 23Mbps is. (abonnement is 120Mbit)
met de oude plugs van kpn, die begrensd zijn op 54Mbit, halen makkelijk de 40Mbit.

is er een manier op het maximale uit deze plugs te halen?

de eerste plug zit in de meterkast bij de router, de 2de zit op zolder in een stopcontact doos.
die van kpn zat ook in een stopcontactdoos en hallde dus makkelijk de 40Mbit, die van linksys halen dus niet eens de 25Mbit.
moet ik ergens op reset duwen ofzo? 8)7 |:(

groetjes,
Steareth.

ik weet niet waar je huis woont.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Die homeplugs wegflikkeren en een kabel trekken scheelt je zo ongelooflijk veel ergernis!
Je hebt te maken met afstand, andere apparaten in je installatie, verschillende groepen en nog veel meer factoren.
Als je die dingen wilt resetten, moet je misschien de doos eens onder het stof uit trekken en in de handleiding kijken.

Ohja, iets van hoofdletters, leest wat makkelijker... En misschien wat meer info over je netwerk, m'n glazen bol is bij Carglass voor een ster.

• steareth

steareth

Topicstarter
Kabel trekken gaat dus niet. De enige apparaten die er nu op staan zijn de ipad, note 2 en de laptop van me moeder op wifi. En mijn pc staat als enige aangesloten op de kabel. En er staan nu zelfs minder apparaten op dan met de oude plugs van kpn, en nog zijn ze trager.
Het netwerk is niet heel erg speciaal. Gewoon een modempje van ziggo, digitale tv en telefonie.
En een reset van die plugs hebben geen effect.

[ Voor 8% gewijzigd door steareth op 14-03-2013 16:11 ]

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-12 10:50
Sowieso Powerline adapters zijn voor mij persoonlijk een no-go. Liever een kabel trekken. Maar als dat niet kan, dan is dit een oke oplossing.

Het kan zijn dat die Linksys gewoon niet de snelheid haalt die er beloofd is.

Misschien dat je hier wat betere kan vinden, zodat je die 120mbit nog een beetje kan gebruiken.

http://nl.hardware.info/productgroep/44/powerline-adapters

• steareth

steareth

Topicstarter
meh, er zijn zovele mensen die er tevreden over zijn.. *Ja... ik haal wel 170Mbit met die dingen!*
ja fijn...
misschien eens ffe wat omgooien op zolder en die plugs direct op het stopcontact op de muur zetten.
Dit is de eerste keer dat ik er een complicatie mee heb..
Maarja, er is tenminste internet he :)

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-12 10:50
Ligt puur aan hoe de elektra in je huis is. Over die powerline adapters heb je gewoon zelf niet veel te zeggen. Bij de ene kunnen ze 170mbit halen, en bij jou 25mbit. Daarom zou ik er ook nooit voor kiezen, omdat ik niet genoegen neem met die snelheden en onzekerheid.

Hier ligt ook 120mbit van Ziggo, en die wil ik optimaal kunnen gebruiken. Daarom ligt hier ook gewoon overal een kabel naar de verschillende kamers. WiFi haalt de 120mbit niet. Anders had ik wel voor het 50mbit pakket gekozen.

• steareth

steareth

Topicstarter
als ik beneden zit met de laptop, haal ik draad loos een snelheid van 97Mbit, toch wel knap, maar mijn desktop zit te ver weg voor een fatsoenlijke draadloze verbinding jammer genoeg.
en de elektra is net nieuw, zou fatsoenlijk moeten werken, zelfs 3 jaar oude plugs zijn sneller dan deze nieuwe... 8)7

• steareth

steareth

Topicstarter
Ok, heb een andere contactdoos gepakt, (de ketel moeten omzetten..) en de plug in een nieuwe contactdoos gezet, heb nou wel 20Mbit snelheids win... :o

nu gaan we lekker gevaarlijk doen...

Edit* nja, meer zal ik er niet uit krijgen helaas.
toch bedankt voor hulp en iedereen een fijne dag nog :)

[ Voor 22% gewijzigd door steareth op 14-03-2013 16:37 ]

Pagina: 1