Toon posts:

Windows starten via usb

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil zou graag mijn minilaptop (met windows 7) opnieuw windows op willen installeren.
De laptop heeft geen ingang voor cd of dvd, alleen een ingang voor usb.

Nu heb ik al op internet gezocht hoe ik het moet doen maar daar staat steeds dit bij:
Controleer eerst of de instellingen van het BIOS zodanig zijn, dat het mogelijk is om de computer vanaf de usb op te starten.

Mijn vraag is hoe ik dit moet doen?
Hoe moet ik in de Bios komen en hoe moet ik het zo instellen dat de pc via usb wil opstarten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ga naar de bios en kijk hoe de bootsequence staat. Vaak staat hier de HDD op de eerste plek, dan zul je dat moeten veranderen. Vaak kun je ook dmv F11 of F12 (maar dat staat dan wel in je POSTscherm) een bootmenu openen waarbij je de juiste drive kan selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 12:56
In een enkel geval wil er in het mooie opstartscherm geen verdere informatie staan. Als je dan op Escape drukt, dan krijg je het 'klassieke' POST-scherm. En als dat scherm te snel voorbij flitst om de juiste toets te vinden, dan kan je met de Pause-knop het POST-scherm pauzeren.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53

TheVMaster

Moderator WOS
Helaas voldoet jou topic niet aan de eisen die wij op Tweakers stellen.

Ik mis het volgende :
  • wat nu exact je probleem is
  • met welke instellingen je de software gebruikt
  • op welke termen je precies gezocht hebt.
  • welke oplossingen je gevonden hebt en waarom deze niet voldoen
Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en probeer het dan nogmaals....

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

Dit topic is gesloten.