Beste Tweakers,
Ik kom er gewoon ECHT niet uit.. ben al ongeveer 4 uur bezig maar ik snap er niets van..
Wat ik heb:
CSV bestand die ik wil omzetten naar een PHP array.
Mijn CSV ziet er zo uit: (voorbeeld)
Nu doe ik het volgende in PHP:
Nu komt het rare van het verhaal...
Mijn array komt netjes te voorschijn, maar ik kan er dus niets mee..
een print_r geeft de volledige array terug.. maar kan niet een los onderdeel echo-en...
Dit geeft gewoon geen output.
PHP functies array_keys en array_values op de array losgelaten en die geven wel alles goed terug..
Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen en zien jullie het gene wat ik net over het hoofd heb gezien.
Alvast bedankt voor jullie moeite!!
Groetjes Koen
Ik kom er gewoon ECHT niet uit.. ben al ongeveer 4 uur bezig maar ik snap er niets van..
Wat ik heb:
CSV bestand die ik wil omzetten naar een PHP array.
Mijn CSV ziet er zo uit: (voorbeeld)
code:
1
2
| "veld1","veld2","veld3","veld4" "Test","Blaat","Hoi","blabla" |
Nu doe ik het volgende in PHP:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| $array = array(); //Headers van data onderscheiden $rows = explode("\n", str_replace("\"", "", $csv)); //Alles los in een array zetten (headers en data) $csv_header = explode(",", $rows[0]); $csv_data = explode(",", $rows[1]); //Nu de headers en data samenvoegen $count = count($csv_header); for($i=0; $i < $count; $i++) { $array[$csv_header[$i]] = $csv_data[$i]; } |
Nu komt het rare van het verhaal...
Mijn array komt netjes te voorschijn, maar ik kan er dus niets mee..
een print_r geeft de volledige array terug.. maar kan niet een los onderdeel echo-en...
PHP:
1
| echo $array['veld1']; |
Dit geeft gewoon geen output.
PHP functies array_keys en array_values op de array losgelaten en die geven wel alles goed terug..
Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen en zien jullie het gene wat ik net over het hoofd heb gezien.
Alvast bedankt voor jullie moeite!!
Groetjes Koen
[ Voor 9% gewijzigd door koendenb op 14-03-2013 15:21 ]