Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[php] Wordpress custom php

Pagina: 1
Acties:

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 06:01
Voor mijn vernieuwde website maak ik gebruik van Wordpress, het ontwerp is klaar. Het is gedeeltelijk een webshop, zo maak ik dus gebruik van Woocommerce. Nu wil het feit dat ik een custom check in wil bouwen.

Feitelijk wil ik een stuk eigen PHP integreren in sommige pagina's

Nu heb ik diverse sites afgezocht, en heb ook dit diagram gevonden. Ik heb alleen nergens een daadwerkelijk integratievoorbeeld gezien. Het is allemaal erg cryptisch. Weet iemand een voorbeeld waarbij er echt een werkend voorbeeld uitgelegd wordt.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24

Saven

Administrator

We weten niet wat je precies wil integreren in welke pagina's. Dus de beste oplossing is denk ik gewoon een beetje pielen. Achterhalen waar iets staat, en hoe je dat kunt editen. Kost je wat tijd, maar zo leer je ook meteen een heleboel over het Wordpress systeem.

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 16:17
Een oude klant van mij wilde precies het zelfde. Een concullega heeft het toen opgelost door in de index.php van de gebruikte theme te checken op het post_id en daarmee op bepaalde pagina's extra scripts aan te roepen danwel de content volledig te overrullen.

Niet de meest elegante oplossing, maar goed.

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Je kan op elke pagina en op verschillende manieren eigen PHP integreren, dat zou het probleem niet mogen zijn. Het is alleen een beetje afhanelijk van wat je wilt doen waar je dit uitvoert, en of je nog moet inhaken op standaard wordpress (of evt. woocommerce) hooks!

• josvane
Het gaat om een wizzard systeem die in 3 stappen komt tot een prijsvoorstel. Maar idd afvangen op post_id is een idee.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

De uitdaging is om de plugin niet te gaan lopen customizen in de plugin code zelf, want dan wordt het lastig om je plug-in te updaten en ik vind dat je gewoon altijd alles up to date moet hebben in WordPress omdat het te populair is om ongepatcht te laten.

Wat wil je precies toevoegen op welke stap? Is het voordat je iets in je mandje mag leggen, of moet je bijvoorbeeld opgeven of de bezorger achterom kan komen met een piano bij de bezorgingsopties?

Hier kwam ik wat informatie tegen die wellicht interessant kan zijn:

http://docs.woothemes.com/document/adding-postpage-options/

Maar het gaat er ook een beetje om wat je wanneer wil voordat je echt een voorbeeld kunt krijgen hier denk ik.

iOS developer

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
josvane schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:57:
Het gaat om een wizzard systeem die in 3 stappen komt tot een prijsvoorstel. Maar idd afvangen op post_id is een idee.
Je kunt 1 custom wizard-template maken en deze op alle drie de pages instellen als template. Je kunt iirc ook per pagina custom variabelen instellen. Deze kan je dan uitlezen in die template als je elk pagina kleine verschillen heeft. Een andere optie is om 3 verschillende templates te maken, voor elke pagina 1. Misschien is er ook wel een wizard-plugin die bijvoorbeeld het valideren van data en/of onthouden van $_POST in $_SESSION etc. voor je afhandelt waardoor jij je kunt focussen op de page templates (ik noem maar iets).

Voor woocommerce zijn er volgens mij voldoende mogelijkheden: het biedt een tal aan filters/hooks en genoeg opties van het overriden van templates:
http://docs.woothemes.com/document/hooks/
http://docs.woothemes.com/document/template-structure/

Let wel: het is een tijdje geleden dat ik zelf in wordpress dingetjes heb gedaan.

Als je alleen maar een antwoord wilt hebben op welke manier je je eigen PHP code op bepaalde pagina's wilt uitvoeren is dat via $custom.php uit je diagram. Dit is een simpel php bestand met een willekeurige naam. In php-comments stel je dan een template naam in. Hieraan herkent WP het als template voor pages en is het selecteerbaar wanneer je een pagina aan het bewerken bent.

edit:
Wat snap je trouwens niet aan het diagram? Volledige uitleg staat eronder...

[ Voor 4% gewijzigd door C0rnelis op 14-03-2013 18:59 ]

• josvane
Het diagram is niet 1:1 op te gebruiken omdat ik,een yootheme heb. Voor zover ik kan zien gaat het mij wel lukken met een widget..

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
josvane schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:54:
Het diagram is niet 1:1 op te gebruiken omdat ik,een yootheme heb. Voor zover ik kan zien gaat het mij wel lukken met een widget..
Kan je dit toelichten? Hoe gaat een kant-en-klaar theme woothemes/wordpress opeens anders laten werken? De acties in dat diagram vinden plaats in de logica van WP, vóórdat WP zelfs maar doorheeft welk theme je hebt geinstalleerd. Je kunt zelfs mogelijk een child-theme maken zodat je het yootheme ongestoord kunt blijven updaten en nog steeds je customization behoudt.

Ik ben wel benieuwd hoe je nu opeens een volledig werkend wizard met woocommerce hooks verspreid over 3 pagina's wilt vervangen door een widget :)

[ Voor 2% gewijzigd door C0rnelis op 14-03-2013 23:28 . Reden: niet goed lopende zin fix ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

C0rnelis in "[php] Wordpress custom php" heeft gelijk, met de hooks (actions/filters) kun je een heleboel bereiken en is het nog plugable ook. Dat betekend dat het upgraden van je Thema niet meteen alle functionaliteit weghaalt.

Nu moet ik wel zeggen dat wanneer je een standaard thema en e-commerce plugin gebruikt, je niet moet verwachten dat alles kan. In de regel word het er niet beter op als je in bestaande plugins wijzigingen moet gaan doorvoeren, pas daar dus voorop. Dan had je beter meteen zelf een e-commerce plugin kunnen maken.
Pagina: 1