Anoniem: 255680 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:16:
[...]
Er is hier geen enkele camerafabrikant officieel vertegenwoordigd. Alles word hier ingevoerd van Amerika, tegen woekerprijzen. Zoals ik eerder al zei: Doe de adviesprijs x150% voor alle electronica. 40% invoertaxen, en 10% winstmarge voor de winkel die het hier verkoopt. Eerder deze week zag ik een D3100 hier te koop staan, nieuw met 18-55 voor 700 euro, dat is 300 meer dan in Amerika. Net hetzelfde met Canon.
Voordeel van B&H is ook het feit dat ze refurbished verkopen, wat een hele smak geld scheelt. Naar Miami kost het mij ongeveer 800 dollar, naar New york kom ik op 1100 uit. Ik ga vandaag mijn ticket boeken, omdat ik niet veel tijd meer heb ivm de joodse feestdagen in New York
Volgens mij moet je eerst alles eens goed uitschrijven om te kijken of het echt duurder is of wat de beste optie is.
1: Laten opsturen kan ondanks de dure invoer goedkoper zijn dan het heen en weer reizen. Vergeet ook niet dat je er met een ticket alleen niet bent. Je moet ook Manhatten in en weer uit (50 dollar met de taxi manhatten in vanaf het vliegveld, eruit kan meer kosten omdat je dan niet dat vliegveld tarief hebt). Reken dus sowieso al op minimaal 1200 dollar (of je moet de tijd hebben om met de metro te gaan).
Overnachten lijkt me niet van toepassing.
2: Het verschil in prijs tussen een D3100 kopen in de buurt of een D600/ D800 kopen in de VS wordt met zelf ophalen nog vele malen groter dan alleen de prijs van de camera zelf.
En met de D600/ D800 beperkt je jezelf ook erg qua mogelijkheden met garantie of reparaties. Een vaste winkel in de buurt hebben waar je je camera koopt kan erg grote voordelen hebben voor een pro. Belangrijkste is niet dat je net iets meer scherptediepte hebt, maar dat je de foto uberhaupt kunt maken.
In dat opzicht kan de D3100 (ondanks de sensor) een veel betere keuze zijn.
Niet leuk, maar het is ook geen hobby meer maar werk
3: B&H hoeft niet goedkoper te zijn als je de reiskosten meerekend. Minimaal 300 dollar verschil is het al alleen met vliegen in vergelijk met Miami. Vergeleken met Mexico stad is het verschil nog groter. B%H is goedkoop, maar niet zo goedkoop.
Refubished producten worden ook echt wel bij andere zaken aangeboden, niet alleen bij B&H.
Het komt op mij allemaal nogal gehaast over, denk goed na voor je iets doet en veel geld uitgeeft.
Ik snap dat een full frame D600 of D800 een mooie camera is en vele malen fijner dan een D200 of D3100. Maar het gaat er niet om of je een fijne en de beste camera hebt, het gaat erom dat je een camera hebt die goed genoeg is en waarmee je geld kunt verdienen. Upgraden kan altijd nog.
Beslis dus bijvoorbeeld eerst of de D200 in eerste instantie niet genoeg is voor de komende opdrachten. Voor 700 dollar een D3100 erbij en je hebt meteen een backup camera. Bespaar je duizenden dollars mee die je niet eerst eerst hoeft terug te verdienen voor je winst gaat maken.
Als ik zo krap zou zitten (8000 dollar) in een vreemd land zou zelfs een D70 nog voldoen.