Beeldscherm wil niet dupliceren naar tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G0atee
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 13:20
Ik heb net een HDMI-kabel aangeschaft om mijn pc aan te sluiten op mijn computer. Nu heb ik een probleem. Zoals de titel al heeft verklapt wil mijn computer het beeldscherm niet dupliceren. Ik heb twee dingen geprobeerd:
1. Rechtermuisklik bureaublad/schermresolutie maar daar staat de optie niet tussen.

2. Windows+P en daarna dupliceren gekozen, maar dan wordt mijn televisiescherm zwart en zegt die geen signaal. Als ik dan vervolgens naar optie 1 ga, dan staat er dat mijn pc beeldscherm 1|2 is en mijn televisie 3 maar dan staat er alsnog niet dupliceren naar 3 of iets dergelijks.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

G0atee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Misschien handig om uit te leggen hoe je het nu aangesloten hebt, want zo is er geen chocolade van te maken. Daarnaast zouden je systemspecs ook handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zou je niet gewoon kiezen voor uitgebreid bureaublad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-07 15:56
G0atee schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:43:
Ik heb net een HDMI-kabel aangeschaft om mijn pc aan te sluiten op mijn computer.
Dat gaat vrees ik niet werken. :+ Je wilt hem aansluiten op je monitor neem ik aan, en je wilt je TV gebruiken als tweede scherm.

Check de volgende dingen:
  • Heb je je monitor en TV aangesloten aan je videokaart?
  • Check je instellingen nogmaals. Als je zeker weet dat alles is aangesloten, druk dan op "Detecteren" in het scherm Schermresolutie. Windows zal nu aangesloten schermen detecteren. Je kan nu het tweede scherm als het goed is selecteren in je dropdownlist en daarvoor de istellingen apart instellen.
  • Probeer na detecteren nogmaals Windows + P en kies ervoor om niet te dupliceren. Doe daarna nogmaals Windows + P en dupliceer weer. Soms werkt het dan ineens.
  • Als dit nog niet werkt, kijk dan (afhankelijk van je videokaart) eens in de instellingen van je videokaart. Hier kan je soms ook nog wat dingen instellen of uitzetten, bij de interne videogedeeltes van Intel bijvoorbeeld kan je deze instellingen ook instellen welke dan de Windows instellingen overrulen waardoor het soms niet goed werkt.
Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G0atee
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 13:20
Sorry voor de vergissing, ik wil inderdaad mijn televisie als tweede scherm gebruiken(om films te kijken en te gamen vanaf de bank) en nog bedankt voor de moeite, maar ik ben er nogsteeds niet uit.

Ik heb een EVGA Geforce GTX670 FTW. Mijn beeldscherm en televisie zijn allebei via een HMDI kabel aangesloten op mijn pc. Ik krijg wel beeld op de televisie, maar alleen als ik mijn scherm "uitbreid"(dan zie ik op mijn televisie mijn achtergrond, maar zonder taakbalk zoals het hoort e.d.). Zodra ik de pc op dupliceren zet met Windowsdingetje-P wordt mijn televisiebeeld zwart en staat er geen signaal( mijn monitor blijft het gewoon doen). Ik heb voor het gemak even twee print-screentjes gemaakt. Dit is als mijn windows-P op uitbreiden staat met als beeldscherm 1 natuurlijk mijn monitor en beeldscherm 2 mijn televisie. Hetzelfde drop down menu krijg ik voor beeldscherm 1 en 2.Zo ziet ditzelfde menu er uit wanneer windows-p op dupliceren staat. Waarbij beeldschermen 1|2 mijn monitor zijn en beeldscherm 3, waar ik dus niets mee kan, mijn televisie. Bij het drop down menu van 3.(mijn televisie) staat er alleen: dit beeldscherm verwijderen of het beeldscherm dupliceren naar dit scherm.

Verder heb ik in de instellingen van mijn videokaart niets gezien waar ik iets aan heb. Wat mij wel is opgevallen is dat wanneer ik de hdmi kabel van de tv aan de tv heb aangesloten, rechtsonder in mijn windows het Intel HD Graphics Dingetje verschijnt waar ik instellingen kan veranderen. Zodra ik de hdmi uit mijn televisie haal verdwijnt dit tekentje. Kan dit er iets mee te maken hebben mischien?

[ Voor 4% gewijzigd door G0atee op 14-03-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-07 15:56
Sorry voor de late reactie, ik was het topic uit het oog verloren. :/

Als je je TV aansluit op je PC zeg je dat de Intel HD Manager (zo heet het geloof ik) verschijnt. Dit wekt mij de indruk dat je tweede scherm (in dit geval je TV) nog steeds geregeld wordt door je interne grafische gedeelte van je PC en niet door je videokaart.

Zodra dat tekentje er staat, klik er dan op. Probeer eens te kijken welke instellingen je daar hebt. Als het goed is moet je dan kunnen instellen dat het scherm moet dupliceren. Je moet dan je 'main' scherm op je computer zetten en 'extend' of 'duplicate' op je TV.

Probeer eventueel (ik weet niet hoe dit precies zit, dus pin me hier niet op vast) te kijken of er een mogelijkheid bestaat om je tweede scherm over te zetten naar je videokaart. Ik neem aan dat je een videokaart hebt omdat je wilt gamen en omdat je meerdere poorten achterop hebt. Menig ingebouwde grafische gedeelte heeft dit niet. ;)

Met andere woorden: Je probeert je PC te dupliceren naar je TV terwijl je intel HD 4000 dit regelt. En die staat dan weer verkeerd. O+

Kijk nog eens goed welke GPU welk scherm aanstuurd. Als laatste redmiddel zou je je interne GPU uit kunnen schakelen of je videokaart er even uit kunnen halen. Kijk of je het met de interne GPU wel voor elkaar krijgt.

En dan nog een puntje: staat je TV op HDMI en niet op VGA of AV? Denk het niet maar het zou kunnen. 8)7 Kijk anders nog even in de instellingen van je TV of het dupliceren niet geblocked is om wat voor reden dan ook.

Genoeg te proberen, succes weer... :)
Pagina: 1