Toon posts:

Juiste videokaart voor mijn HTPC (moederbord ZOTAC H55 ITX)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik heb een HTPC wat zo af en toe een zwart scherm laat zien (2 a 3 sec), zowel in Windows 7x64 als in XBMC.

Nu heb ik al een aantal dingen gelezen op internet dat het kan liggen aan mijn voeding (150W), of het kan er aan liggen dat mijn on-board videokaart dit allemaal niet kan dragen.

Nu wil ik toch al 1 ding uitsluiten en dat is het aanschaffen van een videokaart. Nu kan ik helaas geen juiste videokaart vinden die geschikt is voor mijn HTPC.
Er is echter ruimte voor een "low profile' videokaart (PCI-Express).

Mijn vereisten zijn:

- 1GB
- DDR3
- PCI-Express
- Low profile
- Lage Wattage

Alvast bedankt!
_/-\o_

Verwijderd

Volgens mij hoort dit in V&A.

• Zwijntjesdrecht
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
idd

• Basbas32
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-02 20:03
Maar wat het probleem is als je een extra videokaart aansluit dit zeker het probleem gaat verergeren van de 150 watt voeding. Omdat zo'n videokaart natuurlijk ookal veel stroom verbruikt op zo'n voeding. Waar je dus niks kan uitsluiten.

Mijn advies is een wat sterkere voeding in je pc te zetten en een externe videokaart met daarbij een small form factor pci slot. Dit kan je vinden door op normale videokaarten te zoeken en unboxings te zoeken. Hier laten ze zien of het in de doos zit of niet.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Basbas32 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:35:
Maar wat het probleem is als je een extra videokaart aansluit dit zeker het probleem gaat verergeren van de 150 watt voeding. Omdat zo'n videokaart natuurlijk ookal veel stroom verbruikt op zo'n voeding. Waar je dus niks kan uitsluiten.

Mijn advies is een wat sterkere voeding in je pc te zetten en een externe videokaart met daarbij een small form factor pci slot. Dit kan je vinden door op normale videokaarten te zoeken en unboxings te zoeken. Hier laten ze zien of het in de doos zit of niet.
Er zijn zeker wel gpu's die weinig verstoken. Zijn er wel een paar die op 50w ofzo blijven hangen.

Wel zou het handig zijn als TS even de rest van systeem vermeld.

People as things, that’s where it starts.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:26

auto660

1991 240 GL Brick

Een 7750 is een van de snelste low profile kaarten en die pakt maar 43watt onder load, ver onder zijn tdp! Dus een gt610 ofzo zo denk ik geen probleem zijn, die kunnen bij wijze van op een AAA batterij werken.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02 10:24

Fordox

00101010

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:38

Quad

Doof

Nee hoor, als de TS ook even aangeeft waar de rest van zijn systeem uit bestaat en even laat zien waar hij zelf al mee gekomen is, simpelweg invoeren van je eisen kom je al ver mee.

Ook niet onverstandig, wat voor voeding praten wij over? Streacom gevalletje?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:13

player-x

Disruptive by design

pricewatch: Club3D Radeon HD 6450 Noiseless Edition

Niet echt moeilijk om te vinden he, daar heb de filters in de PW voor.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Pagina: 1