Toon posts:

XBMC media speler

Pagina: 1
Acties:

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer...

Ik wil een nieuwe NAS (Synology) gaan aanschaffen, maar wil dan ook direct een oplossing voor het streamen van films en series naar mijn simpele 5 jaar oude Samsung TV zonder smart tv...

Aangezien de NAS al genoeg kost, moet dit absoluut geen HTPC worden, ik heb liever een klein boxje dat XBMC kan draaien voor rond de 100 euro.

Eisen:
- Het moet werken zonder te veel poespas en tweaking
- Rond de 100 euro, of is dit niet haalbaar?
- Wifi N moet erin zitten, want ik ga draadloos streamen

Bestaan deze oplossingen? Zijn er ook mensen met ervaringen aanwezig?

Youtube: DashcamNL

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 19:53
dfrenner schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:34:
Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer...

Ik wil een nieuwe NAS (Synology) gaan aanschaffen, maar wil dan ook direct een oplossing voor het streamen van films en series naar mijn simpele 5 jaar oude Samsung TV zonder smart tv...

Aangezien de NAS al genoeg kost, moet dit absoluut geen HTPC worden, ik heb liever een klein boxje dat XBMC kan draaien voor rond de 100 euro.

Eisen:
- Het moet werken zonder te veel poespas en tweaking
- Rond de 100 euro, of is dit niet haalbaar?
- Wifi N moet erin zitten, want ik ga draadloos streamen

Bestaan deze oplossingen? Zijn er ook mensen met ervaringen aanwezig?
Misschien kan je een rasberry pi kopen? (Weet niet of dat Wifi N is tho)

• BlakHawk
Basekid schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:37:
Misschien kan je een rasberry pi kopen? (Weet niet of dat Wifi N is tho)
Maar dat schijnt ook niet helemaal vlekkeloos met XBMC te draaien, daarnaast zit er standaard nog niks bij, alleen een kaartje toch...

Liever echt een boxje, die naast de tv kan staan...

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Voor 100 euro gaat je dat niet lukken. Dan zal je moeten uitwijken naar een WD Live oid.

• BlakHawk
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:42:
Voor 100 euro gaat je dat niet lukken. Dan zal je moeten uitwijken naar een WD Live oid.
Voor welk bedrag gaat dat wel lukken?

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05 15:56
Als je XBMC met alles erop en d'r aan wil draaien voor €100 wordt het volgens mij lastig. Dan ga je toch echt als snel naar Rasberry pi achtige oplossingen maar die zijn simpelweg niet krachtig genoeg om lekker met xbmc te werken. Aan de andere kant, ze spelen de content vaak nog best aardig af maar daar is dan alles wel mee gezegd.

In dit lijstje staan veel units die goed met xbmc combineren:
http://tweakers.net/categorie/713/desktops/producten/

Als je weinig geld wil uitgeven kan je ook naar zoiets: http://www.informatique.n...n-rikomagic-mk802-ii.html

Als je dat combineert met een synology kan je daar videostation op zetten. Dan heb je ook een library maar het is wel vrij traag..

Of je koopt een hele dikke synology en je zet er plex server op.

Succes d'r mee!

[Voor 8% gewijzigd door Pkunk op 14-03-2013 10:48]

Hallo met Tim

• Niet online
dfrenner schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:46:
[...]

Voor welk bedrag gaat dat wel lukken?
Check de best buy guides eens om een idee te krijgen. Waarom moet het perse Xbmc zijn eigenlijk? Waarom biet iets als een Wd tv?

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik draai zelf met een RPi. Aanschafkosten +/- 60,00 euro en XBMC draait er echt vlekkeloos op hoor (Full-HD). Streamen gaat via NFS vanaf mijn Synology DS210J.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• BlakHawk
Pkunk schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:47:
Als je XBMC met alles erop en d'r aan wil draaien voor €100 wordt het volgens mij lastig. Dan ga je toch echt als snel naar Rasberry pi achtige oplossingen maar die zijn simpelweg niet krachtig genoeg om lekker met xbmc te werken. Aan de andere kant, ze spelen de content vaak nog best aardig af maar daar is dan alles wel mee gezegd.

Als je weinig geld wil uitgeven kan je ook naar zoiets: http://www.informatique.n...n-rikomagic-mk802-ii.html

Als je dat combineert met een synology kan je daar videostation op zetten. Dan heb je ook een library maar het is wel vrij traag..

Of je koopt een hele dikke synology en je zet er plex server op.
En dan? Dan draai ik plex server....
Ik heb plex server op mijn laptop draaien als test, maar vind het erg omslachtig werken. Daarnaast heb ik dan alsnog een player nodig...

Ik zit te kijken naar een 713+, dus die is wel krachtig genoeg voor plex server.

Maar plex doet geen DVD formaten en geen MKV bij mij op mijn laptop...

Overigens heb ik toevallig die stick die je aandraagt, maar daar draaide XBMC vorig jaar nog niet op... Nu eens uit de kast gehaald, maar hij werkt helemaal niet meer...

[Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 14-03-2013 11:02]

• Niet online
Als je niet wil rommelen en tweaken dan is een WD tv live de oplossing. Wel zou ik eens goed nadenken over het draadloos streamen. Afhankelijk van de kwaliteit van je signaal in huis zal een serie nog wel lukken. Een mkv of bluray van een 12GB gaat hem al niet worden.
Bekabeld is the way to go.

• 50Miles
En ik zou dan toch serieus eens een Raspberry Pi overwegen. Ik speel dus praktisch alleen maar MKV, en dit gaat als boter zo gladjes. :*)

• BlakHawk
50Miles schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:07:
En ik zou dan toch serieus eens een Raspberry Pi overwegen. Ik speel dus praktisch alleen maar MKV, en dit gaat als boter zo gladjes. :*)
Wat is het verschil dan tussen en raspberry pi en een MK802 III
Zie net dat ik hem december 2012 heb aangeschaft, dus zou een gevalletje garantie moeten zijn...

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:49

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ik draai ook RPi met xbian erop. Hij speelt bij mij ook gewoon de 1080 netjes af.(Bekabeld) Wel als je dvd wilt afspelen eerst de mpeg licentie aanschaffen. Kost niet veel. Hier op tweakers is ook een topic waar je met heel veel vragen terecht kunt.
[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC
Voor je aankoop en levering Raspberry Pi: aankoop&levering

Never Before Have I Seen Such A Blatant Display Of Poofery!!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:53
Voor 100 euro gaat dat niet lukken als je een volledig HTPC wilt hebben, voor 150/160 euro moet het welk lukken. Je hebt dan alleen geen keyboard/muis/afstandsbediening. Hier op zou je een linux distributie draaien of openelec om xbmc te draaien. Weet niet of je er goed Windows op zou kunnen draaien, daarvoor zou je waarschijnlijk een andere HDD moeten uitzoeken

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock AMD A50M E350M1€ 62,50€ 62,50
1LC-Power LC-1320mi€ 38,30€ 38,30
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 24,81€ 24,81
1Transcend Half-Slim SATA SSD HSD310 8GB€ 25,80€ 25,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 151,41

https://bettyskitchen.nl

• 50Miles
Ik ben niet bekend met de MK802II. Mijn Raspberry Pi heb ik als vervanging van een ACRyan Playon 2 Mini, en nog geen moment spijt gehad.

Het hele concept van XBMC is gewoon prettig. 's Avonds op de bank hangen en met je telefoon een film aanzetten. De bibliotheekfunctie is gewoon prettig en het feit dat alle filminformatie wordt getoond. Waarschijnlijk vergeet ik een hoop voordelen, maar ik raad het je aan om te proberen voor die paar tientjes. :9

• BlakHawk
50Miles schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:47:
Ik ben niet bekend met de MK802II. Mijn Raspberry Pi heb ik als vervanging van een ACRyan Playon 2 Mini, en nog geen moment spijt gehad.

Het hele concept van XBMC is gewoon prettig. 's Avonds op de bank hangen en met je telefoon een film aanzetten. De bibliotheekfunctie is gewoon prettig en het feit dat alle filminformatie wordt getoond. Waarschijnlijk vergeet ik een hoop voordelen, maar ik raad het je aan om te proberen voor die paar tientjes. :9
Maar lees ik nu goed dat de rasp pi nog niet alle formats ondersteunt?
Dat deel zit toch altijd in XBMC!?

Ik had XBMC op mijn laptop staan en toen werkte alles gewoon dacht ik...

- Kan hij DVD formats afspelen (met .vob's enzo)
- Kan hij MKV afspelen?
- Kan hij ISO's afspelen?

• 50Miles
Dat zit in XBMC voor zover de Codes op je systeem aanwezig zijn. Bij windows is dat onder de meeste tweakers wel het geval.

Voor de Raspberry Pi geldt dat je voor DVD's de Mpeg2 licentie moet aanschaffen. Deze kost geloof ik max 10 euro. Correct me if i'm wrong. Met ISO heb ik op dit moment geen ervaring.

MKV speelt de Pi vloeiend.

• BlakHawk
50Miles schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:07:
Dat zit in XBMC voor zover de Codes op je systeem aanwezig zijn. Bij windows is dat onder de meeste tweakers wel het geval.

Voor de Raspberry Pi geldt dat je voor DVD's de Mpeg2 licentie moet aanschaffen. Deze kost geloof ik max 10 euro. Correct me if i'm wrong. Met ISO heb ik op dit moment geen ervaring.

MKV speelt de Pi vloeiend.
Zou dit dan niks zijn:
http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324335

109 euro inclusief wifi, met XBMC voorgeinstalleerd...
Maar dan begrijp ik dat er los nog bijkomt 10 euro voor licentie...

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
https://www.raspberrypi.com/

Voor de licenties, nog geen 5 UK pond bij elkaar.

https://discord.com/invite/tweakers

• BlakHawk
Maar als ik die erbij koop, speelt hij dus alles af?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:38
dfrenner schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:00:
- Kan hij DVD formats afspelen (met .vob's enzo)
- Kan hij MKV afspelen?
- Kan hij ISO's afspelen?
Een extentie zegt helemaal niks over de inhoud. Het gaat om de encodingmethode, x264 (Wat de meeste .mkv media gelukkig gebruikt) kan de pi gewoon goed afspelen. Als je echter met andere formaten gaat werken moet je eerst een licentie aanschaffen, of mis je gewoon computing power.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:19
Ik heb zelf de DS212J staan. Zat in dezelfde situatie als jij, HTPC te duur en ik wou graag XBMC.
Alleen speel ik het af op een beamer, dus optimaal beeld, alles kunnen afspelen en ik wou ook goed geluid, dus DTS_HD etc.

Heb nu al enige tijd de mede8er 600X3D staan:
http://tweakers.net/product/321363/mede8er-med600x3d/

Dat ding speelt echt alles af en werkt perfect. XBMC? mis ik totaal niet meer.

• 50Miles
Ik heb mijn Pi ook bij SOSSolutions besteld. Ik zou als je de mogelijkheid hebt echter wel een kabel gebruiken i.p.v. Wifi. Mocht dat niet een optie zijn beoordeel dan even wat je voor de installatie van XBMC betaald.

De installatie is namelijk enorm eenvoudig via een window-pc. Is het niet waard om meer dan tien euro voor uit te geven.

• gvrman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-04 21:18
gbox midnight misschien? zoek maar op internet naar gbox midnight xbmc

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn pi werkt ook perfect. Zeker de nieuwe XBMC builds werken gewoon soepel. Maar je wel zin hebben om ermee te klooien. Je moet er zelf OpenElec opzetten, zelf updaten etc. Waarschijnlijk een beetje overclocken. XBMC goed instellen. Het is best een beetje een tweaker apparaat. Maar dan werkt het ook gewoon goed. Afstandsbediening via CEC of Yatse, mooie interface, heel veel opties, full HD + geluid via HDMI, voeding via USB van de TV, dat kan allemaal.

Je zou ook kunnen overwegen een niet zo dure NAS te kopen. Ik heb een Zyxel NSA310 staan met 2TB ooit via iBood gekocht voor niet veel geld. Hij haalt maar 35 MByte per seconde met lezen en schrijven, maar dat is meer dan voldoende om soepel HD content af te spelen. Via een draadloze aansluiting ga je zo'n snelheid waarschijnlijk nooit halen.
De rest van je budget zou je dan kunnen steken in een snellere x86 mediaspeler (tweede hands laptop?), maar om daar XBMC op werkend te krijgen moet je toch ook een beetje klooien.

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

dfrenner schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:27:
[...]

Maar als ik die erbij koop, speelt hij dus alles af?
Ja dan speelt hij alles af
http://www.raspberrypi.com/

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:21
Overigens kun je voor ongeveer 100€ ook kijken naar een Ouya. Alhoewel die momenteel nog niet uit is, komt daar wel officiële XBMC ondersteuning voor uit.

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 14:12
Apple tv voor 100 euro en jailbreaken om XBMC te draaien?

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

flitjes schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:44:
Apple tv voor 100 euro en jailbreaken om XBMC te draaien?
ATV 3 is nog geen jailbreak voor.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:35
ik zou iets meer uitgeven. Hoewel de Pi nu wel lekker begint te werken, sommige films (1080p, geen audio passthrough DTS, bestand groter dan 15GB) blijft ie toch echt stotteren, simpelweg omdat t m net te veel word.

dan is t systeem van aegis waarschijnlijk leuker.

android since G1.

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 18:37
RaspPi i.c.m. MKV heb ik nog geen problemen mee gehad

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:19
Maar speelt een RaspPi bijvoorbeeld ook een 1080p AVC met DTS-HD af?

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:53
DTS-HD is te zwaar. RPi heeft ook moeite gehad met DTS maar dat zou inmiddels redelijk moeten werken maar dan is met een hoge cpu load. een RPi is leuk om me te knutselen maar voor de rest vind ik hem net te zwak en niet stabiel genoeg, de setup die ik hier boven gepost heb is een interessant alternatief als je een USB wilt gebruiken voor bootten word die nog goedkoper en dan is het prijsverschil met bijvoorbeeld een RPi van SOSolutions niet groot meer.De Ouya die hier boven genoemd word is ook een interessant alternatief, die is een stuk krachtiger als een RPi en je kan er ook op gamen. Weet niet of die wel DTS-HD gaat kunnen verwerken.

https://bettyskitchen.nl

Anoniem: 512532

Een Raspberry PI is wel een aanrader. Standaard zit er al een RJ45 netwerk aansluiting op en je kan ook besluiten een wifi adapter aan te sluiten op de USB poort. Installeer er Raspbmc op zodat je een dedicated mediacenter hebt. Het apparaatje kan je aansturen met je smartphone/tablet (android,ios), de afstandsbediening van je TV of een toetsenbord/muis (RF)

In de raspbmc software zitten ook overclock instellingen. Ik heb zelf goede ervaringen met MKV bestanden van 12gb via lan kabel. Dit loopt door zonder haperingen.

Er zijn ook Raspberry pi's die al volledig geconfigureerd zijn. Plug and play.

Je hebt de TP-link TLWN725N wifi adapter met 150Mbps snelheid die direct na aansluiten werkt met de Raspberry PI.

Als je een dedicated mediacenter wilt is dit beter dan een Android TV stick.

• fujiwara
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01-2018
Als goedkoop en krachtiger alternatief kan je ook naar de nieuwe Beaglebone black kijken:
http://beagleboard.org/Products/BeagleBone%20Black

Is 45$ met een veel krachtigere ARMV7 Cortex A8 1Ghz ipv. de zwakke ARM11 in de Raspberry Pi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:37
Kijk anders ook eens naar een eventueel 2e hands oplossing. Ik draai nu al een paar jaar met een ASROCK ION330 en die speelt nagenoeg alles af (behalve DTS MA/HD) maar DTS is voor mij meer dan voldoende. Full bluray heeft ie ook geen moeite meer, voorwaarde is uiteraard dat je hem bedraad aansluit. Het geheel is aangesloten op een Synology DS213+.

Ik vind die RaspberryPi geinige apparaatjes maar ik zou het niet een volwaardige XBMC player willen noemen. Ik zou met mateloos irriteren als je skin (menu's) happert of framedrops hebt tijdens het afspelen van je film.

Ik denk dat je voor €150 wel wat kunt vinden.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee