Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Kapotte schroef behuizing laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik weet niet of ik deze topic in de juiste categorie plaats maar ik hoop dan in ieder geval iemand de gouden tip heeft!

Sinds 1 week heb ik namelijk de nieuwe Samsung 9 Series Laptop, echter heb ik de onderkant geprobeerd open te schroeven om er extra geheugen ( 2 nieuwe bankjes ) te plaatsen. De onderkant heeft 10 schroeven, waarbij er één muurvast zit.

Mijn collega's, en ikzelf hebben alles geprobeerd om te schroef open te krijgen. Maar je raad het al, uiteindelijk valt er niks meer te schroeven.

Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/5773/fotoxxm.jpg

Nu ben ik vanavond van plan om het schroefje met me vader uit te boren, maar misschien heeft iemand nog een gouden tip? 8)7

• architok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
zit helaas waarschijnlijk weinig anders op, uitboren of de kop er af slijpen met een dremel ofzo.

als je trouwens uit wil gaan boren zou ik wel een kolomboor gebruiken, zou het in ieder geval niet uit de losse pols doen

[ Voor 39% gewijzigd door architok op 14-03-2013 09:15 ]

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
In een grijs verleden heb ik ook zoiets gehad met een notebook. Al na een paar keer proberen was het bijna onmogelijk om de schroef eruit te schroeven... Heb er toen maar een druppel WD40 op gedaan, de dag later nog een keer geprobeerd en het lukte...... Gewoon een klein druppeltje en niet teveel.

Wat je eventueel nog zou kunnen doen is ipv een + er een - schroefkop van maken met de dremel. (na de WD40 zodat je wat meer kracht kan zetten)

Heb er daarna nooit meer problemen mee gehad en mijn ouders gebruiken de laptop nog steeds :)

• architok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
WD40 kan inderdaad een wondermiddel zijn, zolang je niet te veel gebruikt, zeker het proberen waard.
Wat mij verder nog te binnen schoot is, dat ik eens 2 kleine gaatjes in de kop van een schroef heb geboord, en vervolgens met een punt tang het handeltje los heb gekregen.
echt leuk werk zal het helaas nooit worden |:(

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:19
Ik heb pas geleden bij de Action een setje van 3 bitjes gekocht waarmee je schroeven waarvan de kop weg is toch te verwijderen. Kost dacht ik tussen 1 a 2 euro. Weet alleen niet of dit in hun standaard assortiment zit.

Dit werkt prima voor normale schroeven. Het vreet zich in de kop en zo kun je deze met een schroefmachine eruit draaien. Wel heel rustig doen anders slijpt hij de kop zo glad.

Is misschien ook een mogelijkheid.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties! Me pa heeft vast nog wel een WD-40 flesje staan, de vormgeving van zo'n fles herken ik in ieder geval goed. Wat betreft de tip van de action, dat is ook nog te proberen.

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!

Edit 15-03-2013 8:36:
Het is gelukt heren! Me pa heeft hem eruit geboord! :9

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 08:36 ]

Pagina: 1