Problemen Netgear wndr3700 met standaard upc modem

Pagina: 1
Acties:

• coyootje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-05-2023
Hallo mede forumgebruikers,

Ik heb vandaag via via een Netgear wndr3700 router op de kop weten te tikken.
Nu dacht ik heel makkelijk over het aansluiten, en ik heb hem gewoon op de plek van de oude router (een stiecom 300xn ofzo) neergezet. Na een aantal keren proberen, en zelfs het instructieboekje nalezen heb ik nog steeds dezelfde problemen: ik kan niet in op het internet komen met deze netgear-router.
Nu heb ik even op dit forum gezocht, en er zijn meerdere mensen die hier problemen mee hebben, zei het niet dat het dan meestal problemen zijn met andere dingen als het internet zelf:

Netgear WNDR3700 + UPC Fiber Power Internet

Netgear WNDR3700 installeren

Is er iemand die dit probleem eerder tegen is gekomen, of een oplossing weet?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:31

Fiber

Beaches are for storming.

Heb je hem al terug gezet naar de fabrieksinstellingen...?

Wat voor internet heb je? Kabel? ADSL?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• coyootje
Ik heb de router reeds teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar dit hielp niet.
Verder hebben wij het upc alles-in-een pakket van 60mb/s down en 6mb/s up, ik neem dus aan dat we gewoon kabel hebben.

Verwijderd

coyootje schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 01:54:
Ik heb de router reeds teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar dit hielp niet.
Verder hebben wij het upc alles-in-een pakket van 60mb/s down en 6mb/s up, ik neem dus aan dat we gewoon kabel hebben.
Welke router van UPC heb je? Als het de Cisco 3925 [draadloos]zal je die eerst moeten 'bridgen'' Router achter router gaat niet lukken.

Heb je de Cisco 3212 [zgn 'dood modem]. Start de Netgear nog niet op. Laat m uit staan. Laat dan eerst de 3212 geheel opstarten. Dan aansluiten op de Netgear, en dan pas de Netgear volledig opstarten. Start dan pas je pc op.

Bovenstaande gaat ook op voor als je de 3925 hebt.

• pascal-drewes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:54
Of je zet de dhcp uit in de nieuwe router en sluit de lan van de modem aan op een gewone ethernet poort i.p.v. de wan poort. Dan gebruik je de dhcp van de modem en zou hij het moeten doen.

Drenthe, geschakelde woning bj. 1981, 107m2, kruipruimte nageisoleerd, origneel dubbelglas, 6x radiator 19kW@70/55/20, beneden 10x heatfan 5 pro, Tado, Remeha Calenta 28C, Quatt (15-02-2024), 10x Sunpower 390W op Zuid, SMA SB 3.6

• coyootje
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 05:56:
[...]

Welke router van UPC heb je? Als het de Cisco 3925 [draadloos]zal je die eerst moeten 'bridgen'' Router achter router gaat niet lukken.

Heb je de Cisco 3912 [zgn 'dood modem]. Start de Netgear nog niet op. Laat m uit staan. Laat dan eerst de 3912 geheel opstarten. Dan aansluiten op de Netgear, en dan pas de Netgear volledig opstarten. Start dan pas je pc op.

Bovenstaande gaat ook op voor als je de 3925 hebt.
Dit weet ik niet precies, ik zal zo even kijken en dan zet ik het er even bij.
EDIT: Ik heb even op de UPC modem gekeken, het gaat om een Cisco EPC 3212.
pascal-drewes schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 07:16:
Of je zet de dhcp uit in de nieuwe router en sluit de lan van de modem aan op een gewone ethernet poort i.p.v. de wan poort. Dan gebruik je de dhcp van de modem en zou hij het moeten doen.
Dit zou ik wel willen proberen, maar ik kan niet in de instellingen van de router komen als ik hem aansluit...

[ Voor 46% gewijzigd door coyootje op 14-03-2013 09:18 . Reden: controle typenummer modem ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je de modem wel gereboot voor je de nieuwe router aansloot? Zo nee: alsnog doen.

Sowieso altijd aan te raden om deze volgorde aan te houden:
1) alle kabels los
2) netwerkkabels aansluiten
3) stroom op modem, wachten tot online
4) stroom op router, wachten tot online
5) stroom op PC, als het goed is met verbinding

Oslik blyat! Oslik!

• coyootje
dion_b schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:39:
Heb je de modem wel gereboot voor je de nieuwe router aansloot? Zo nee: alsnog doen.

Sowieso altijd aan te raden om deze volgorde aan te houden:
1) alle kabels los
2) netwerkkabels aansluiten
3) stroom op modem, wachten tot online
4) stroom op router, wachten tot online
5) stroom op PC, als het goed is met verbinding
Dit heb ik precies gedaan, op het laatste stapje na. Dus ik heb er gewoon een computer aan gehangen die al aan stond. Kan dit verschil maken?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als het goed is niet, maar als het niet goed is wel ;)

Sowieso, als dat niet helpt, doe stap-voor-stap troubleshooten:

- krijg je op je PC van de router een goede private IP? (192.168.x.y)
- kunt je vanaf de PC de router pingen? (192.168.x.1)
- kun je komen op de GUI van de router via je browser (geheid ook 192.168.x.1)?
- krijgt de router van de modem een goed publiek IP (*geen* IP wat met 10, 169, 172 of 192 begint)?
- kun je de default gateway die de router van de modem krigt pingen?
- kun je een willekeurig IP op het internet pingen (8.8.8.8, de DNS server van Google is altijd een makkelijke)?

Door te kijken bij welke stap het fout gaat zie je waar het probleem zit. Als je zegt dat je niet in de settings van de router kan komen is de vraag of je een goed IP krijgt of niet.

Laatste tip: deze WNDR3700 klinkt 2e hands. Zou het niet kunnen dat de vorige eigenaar iets raars ingesteld heeft? Probeer (als je het niet al gedaan hebt) dat ding terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Oslik blyat! Oslik!

• coyootje
dion_b schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:00:
Als het goed is niet, maar als het niet goed is wel ;)

Laatste tip: deze WNDR3700 klinkt 2e hands. Zou het niet kunnen dat de vorige eigenaar iets raars ingesteld heeft? Probeer (als je het niet al gedaan hebt) dat ding terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
het zou hier iets mee te maken kunnen hebben, maar als ik probeer om de router te resetten gedraagt hij zich alsof hij reset, maar hij heeft wel nog steeds een custom SSID en wachtwoord.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan is de reset niet gelukt. Tijdje sinds ik een WNDR3700 in handen had, maar iirc moest je echt *LANG* die paperclip erin laten, zeker 15 seconden, voordat alles gewist werd.

Het zou erg goed kunnen dat deze router bij iemand gestaan zou hebben die bijv een vast IP had. Ook is de WNDR3700 een favoriete router voor alternatieve OSsen, vooral DD-WRT en OpenWRT worden vaak gebruikt. IMHO is dat beter dan de native Netgear firmware, maar des te meer opties die mogelijk een werkende verbindin in de weg kunnen zitten,

Oslik blyat! Oslik!

• coyootje
dion_b schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:29:
Dan is de reset niet gelukt. Tijdje sinds ik een WNDR3700 in handen had, maar iirc moest je echt *LANG* die paperclip erin laten, zeker 15 seconden, voordat alles gewist werd.

Het zou erg goed kunnen dat deze router bij iemand gestaan zou hebben die bijv een vast IP had. Ook is de WNDR3700 een favoriete router voor alternatieve OSsen, vooral DD-WRT en OpenWRT worden vaak gebruikt. IMHO is dat beter dan de native Netgear firmware, maar des te meer opties die mogelijk een werkende verbindin in de weg kunnen zitten,
Ok, ik zal straks als ik thuis kom nog wel een keer proberen om de router te resetten. Je hoort het straks!

Verwijderd

coyootje schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:00:
[...]

Ok, ik zal straks als ik thuis kom nog wel een keer proberen om de router te resetten. Je hoort het straks!
Zoals Dion al aangaf. Paperclip er lang inhouden tot alle lampjes uitgaan, en dan allemaal gaan knipperen. Had hier thuis ook zo n 3700 staan. En je moet m vrij lang ingedrukt houden.

• coyootje
Ik heb de router nogmaals gereset, en na een aantal malen trial-and-error doet hij het nu eindelijk.
Ik moet zeggen, het is wel een vooruitgang vanaf een sitecom.

Bedankt voor alle hulp!

p.s. hier kan een slotje op!
Pagina: 1