Administator account kwijt/niet te resetten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-05 00:20

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Ik heb hier een pc met windows 7 home premium.
Setup: Samsung 830ssd, 3570K cpu, 700watt psu, 8Gb, gtx670

Ik ben zo stom geweest om mijn administartor account te verwijderen en te veranderen in een
normale gebruiker. Stom stom maar hoe krijg ik een administrator account terug?

Wat ik tot nu toe geprobeert heb:
  • systeemherstel via configuratiescherm(kan niet ben geen administator)
  • Via CMD na deze opgestart te hebben als: administrator uitvoeren.
    USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:YES dit commando werkt bij mij niet, hij zegt dan:
    systeemfout 5, toegang geweigerd....
    Toen: RSTRUI Daarmee zou je systeemherstel moeten kunnen starten in CMD, doet helemaal niks
    RSTRUI.EXE ook niet.
  • Mijn huidigge account selecteren veranderen in administrator, doet het niet.
  • Nieuwe account aanmaken als administrator werkt natuurlijk ook niet.
Iemand een idee? Format liever even niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Safe mode? Meest simpele oplossing en die noem je nou net niet. In veilige modus is altijd een administrator account beschikbaar, zelfs de standaard build-in account die normaal gesproken is uitgeschakeld.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nieuwe is vrij simpel aan te maken:
- start op van een Linux Live CD/Kaspersky Rescue CD
- backup SETHC.EXE (sticky keys progje) in system32-map door te hernoemen naar setch.BAK
- copy CMD.EXE in system32-map, hernoem naar SETHC.EXE

Reboot, druk bij het loginscherm 5x op SHIFT, en voila, een opdrachtprompt met admin-rechten verschijnt :)
Vervolgens kun je een nieuw admin-account aanmaken met deze commando's:

net user /add useraccountname mypassword
net localgroup administrators useraccountname /add

Je kunt trouwens ook 'explorer.exe' in de prompt typen, dan verschijnt er een bureablad over het login-scherm en kun je surfen met IE etc. :P

Als alles werkt de backup van SETHC.EXE weer teruzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:09:
Safe mode? Meest simpele oplossing en die noem je nou net niet. In veilige modus is altijd een administrator account beschikbaar, zelfs de standaard build-in account die normaal gesproken is uitgeschakeld.
Nee dit is niet waar.
Vergeten te melden maar zelfs in safe mode, is er geen administrator acount te creeeren.
Eerder probeersels van mijn zijn ook gedaan in safe mode.
Zelfs een gewone nieuwe account aanmaken gaat niet.
Het zegt dan: bij de naam dat er verkeerde tekens gebruikt worden als:/(()
Ook al noem ik het account: abc.

@ iva bigone:
Daar moet ik eens goed voor gaan zitten, is er geen link die dit nog iets uitgebreider laat zien?
Linux live is gratis te downloaden? Zal thuis is gaan zoeken/proberen maar als iemand hier een link heeft, voor ik het verpruts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Veel uitgebreider dan dit wordt het niet, het is echt zo simpel :P

Wat zo'n bootable Live-cd betreft, je kunt bijvoorbeeld Knoppix pakken:
http://www.knoppix.org/
Of de Kaspersky Rescue Disk:
https://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk

Vanuit Windows 7 kun je prima er een bootable-CD van maken, klik met rechts op het gedownloade .ISO-bestand, en kies voor "Openen met..." en dan "Windows hulpprogramma voor het branden van schijfkopiebestanden" (en zorg dat je een blanco CD-R in de brander hebt ;)).

Je start je pc vervolgens vanaf die bootable CD (evt. in de BIOS de opstartvolgorde aanpassen) zodat je een makkelijke werkomgeving hebt (die vrij sterk op Windows lijkt) om de benodigde bestanden te hernoemen/kopiëren.

Daarna herstarten (CD eruit halen/BIOS opstartvolgorde terug aanpassen) naar Windows, en de truc met de shift-knop uitvoeren en de overige stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Ik moet nog steeds mijn administator rechten terug halen, wil dit morgen even doen met een cd tje want heb geen cd-r meer liggen.

Nieuwe is vrij simpel aan te maken:
- start op van een Linux Live CD/Kaspersky Rescue CD
- backup SETHC.EXE (sticky keys progje) in system32-map door te hernoemen naar setch.BAK
[b]Dus gewoon letterlijk SETHC.EXE hernoemen in systeem32-map naar setch.BAK, hoeze backuppen, snap niet precies wat men bedoelt? [/b]
- copy CMD.EXE in system32-map, hernoem naar SETHC.EXE
CMD.EXE kopieren van rescue cd en plakken in systeem32-map en hernoemen naar SETHC.EXE

Reboot, druk bij het loginscherm 5x op SHIFT, en voila, een opdrachtprompt met admin-rechten verschijnt :)
Vervolgens kun je een nieuw admin-account aanmaken met deze commando's:

net user /add useraccountname mypassword
net localgroup administrators useraccountname /add

Als alles werkt de backup van SETHC.EXE weer teruzetten.
Hoezo weer terug zetten? Hij staat toch nog in je systeem32-map alleen heb je hem hernoemt naar setch.BAK dus dan hoef je hem toch alleen maar weer te hernoemen?

Moet je het bestand dat er dan nog in staat SETHC.EXE dat van de rescue cd kwam en eigenlijk CMD.EXE heete weer verwijderen?

[ Voor 3% gewijzigd door r.marijnissen op 24-05-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 17:16

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Probeer eens met een Hiren BootCD of DVD (desnoods zelfs op USB stick te zetten, zie hiren.info). Je kan dan een live OS opstarten, bijv. Windows 7, en daarmee een admin account aanmaken.

Je kan ook vanaf Hiren een linuxbased CLI tool opstarten waarmee je passwords en accounts kan resetten, wellicht dat je ze ook kan aanmaken ermee!

Bovenstaande gaat er wel vanuit dat je een andere PC ter beschikking hebt :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 19:00
Iva_Bigone schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:56:
Veel uitgebreider dan dit wordt het niet, het is echt zo simpel :P

Wat zo'n bootable Live-cd betreft, je kunt bijvoorbeeld Knoppix pakken:
http://www.knoppix.org/
Of de Kaspersky Rescue Disk:
https://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk

Vanuit Windows 7 kun je prima er een bootable-CD van maken, klik met rechts op het gedownloade .ISO-bestand, en kies voor "Openen met..." en dan "Windows hulpprogramma voor het branden van schijfkopiebestanden" (en zorg dat je een blanco CD-R in de brander hebt ;)).

Je start je pc vervolgens vanaf die bootable CD (evt. in de BIOS de opstartvolgorde aanpassen) zodat je een makkelijke werkomgeving hebt (die vrij sterk op Windows lijkt) om de benodigde bestanden te hernoemen/kopiëren.

Daarna herstarten (CD eruit halen/BIOS opstartvolgorde terug aanpassen) naar Windows, en de truc met de shift-knop uitvoeren en de overige stappen.
toon volledige bericht
Booten vanaf de windows installatie cd en dan in de setup wizard shift + F10 drukken om de command prompt te openen is ook een optie, dan is een live CD niet eens nodig om de rest van de stappen uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Maar gaat me even om het juist uitvoeren van eerdere stappen, kan iemand zeggen dat het eerdere dik gedrukte klopt?
Pagina: 1