Processor komt maar niet binnen, V&A Tompecht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 20:27
Hallo,

Ik heb 2 weken geleden 1 processor van tweaker Tompecht gekocht, tot op heden heb ik nog steeds niks ontvangen.

De communicatie met de verkoper verloopt zeer stroef, reageerde eerst telkens binnen een aantal uur. Nu duurt het steeds een aantal dagen.

Het duurde na betaling al 5 dagen voor de processor werd 'verzonden', verkoper was ziek. Maar in de dagen na 'verzending' kwam er niks binnen. Na een kleine week heb ik de verkoper nogmaals een bericht gestuurd, hij beweerde nu dat hij was vergeten om postzegels op de envelop te plakken. Maar normaal gezien zou ik dan alsnog iets moeten ontvangen lijkt me!

Vervolgens heeft hij afgelopen zaterdag naar eigen zeggen nogmaals een processor opgestuurd, hij had er toch genoeg liggen. Tot op heden (woensdagavond) heb ik nog steeds niks ontvangen. Maandag laatste communicatie gehad, hij zou volgens hem dinsdag aan moeten komen. Maar ik heb na 2 weken nog steeds niks binnen. Ik vertrouw de reviews over deze verkoper en zijn berichten niet meer!

Tweaker heeft wel een aantal zeer positieve reviews waar ik mij niet meer in kan vinden.

Het betreft deze advertentie: https://tweakers.net/aanb...um-d-930-sl94r-(4-7).html

[ Voor 5% gewijzigd door Mandera op 13-03-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 20:54

larshack

Zonder melk en suiker

Heb je ondertussen al iets ontvangen van die Tweaker of loopt dit nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
In de reviews lijkt iemand al wel een cpu uit die ad ontvangen te hebben, apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yournamezz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-12-2019
Klinkt indd allemaal best vaag, je zou toch op zijn minst mogen stellen dat de verkoper iets beter zijn best zou mogen doen.

Got problems with Windows? - ReBooT Got problems with Linux? - Be RooT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
Er hebben inderdaad schijnbaar mensen al een CPU ontvangen, ik nog altijd niet. Tweaker heeft wel al contact gehad met mij vanwege dit topic, heeft gemeld dat hij niet meer kan doen dan dit. Met andere woorden veel plezier met je 10 euro die je hieraan overhoudt. Geef er maar een rondje in de kroeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
Mandera schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:21:
Tweaker heeft wel al contact gehad met mij vanwege dit topic, heeft gemeld dat hij niet meer kan doen dan dit.
Een eerlijke handelaar zou het geld gewoon terug storten, de levering heeft niet plaats gevonden en hij kan blijkbaar ook niet bewijzen dat de processor ook echt verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 00:07

pino85

Im just a Bird in the Sky

Hmm vreemd verhaal inderdaad, ik zou ook de kant van de verkoper willen horen, niet omdat ik de koper niet geloof maar omdat er altijd 2 kanten zijn, maar ik ben bang dat hij niet zal gaan posten,... anders had hij dat neem ik aan al wel gedaan.
Ook heeft de tweaker in kwestie geen slechte feedback en is er al wel een exemplaar blijkbaar geleverd.
Dus ik ben benieuwd waarom bij de 1 het wel is geleverd en bij de ander niet, waarom word als er geen levering plaats vind niet het gehele bedrag terug gestort? of is er wel wat terug betaald want ik lees iets over 10 euro.. dus dat is me niet geheel duidelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 18-03-2013 16:08 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
Als er geen postzegels op zitten (en er is geen retour adres gedefinieerd) zou de envelop alsnog bezorgd moeten worden, maar dan moet je strafport betalen.

Het feit dat twee zendingen al niet aangekomen zijn is op zijn minst verdacht als je ziet hoe betrouwbaar TNT over het algemeen is, vooral het feit dat die twee zendingen beide niet aangekomen zijn maakt het verhaal nog onwaarschijnlijker.

Ook ik ben erg benieuwd naar de kant van het verhaal van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zelf moet ik helaas aan geven dat ook ik paar pakketjes ben kwijt geraakt via de post, of dat ze op totaal andere adressen waren afgeleverd waar opeens niemand op dat adres meer wist dat er iets was afgeleverd maar ja..( zat wel tijd tussen trouwens dus niet 2x achter elkaar of iets dergelijks)
Doorgaans is het zo dat de post wel op de bestemming aankomt maar goed ik hoop voor de koper dat alles toch nog netjes word afgehandeld door de verkoper want in mijn ogen als verkoper moet je gewoon goed je zaken afhandelen, en natuurlijk kan er iets mis gaan maar 2x achter elkaar iets wat niet aankomt?

[ Voor 6% gewijzigd door pino85 op 18-03-2013 16:48 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack

larshack

Zonder melk en suiker

Als ik de TS goed begrijp, dan is/wordt er €7,50 van het totaalbedrag à € 17,50 teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
Even wat verduidelijken voor jullie lezers:

- Het totaalbedrag wat is betaald is 17,50 - koper heeft aangeboden om een deel terug te storten (7,50) , dit is na veel wikken en wegen gisteren gebeurt. Vandaar dat ik over een waarschijnlijk verloren 10 euro spreek. Want dat is het restbedrag.
- Tweaker heeft gisteren laten weten dat het geld onderweg is en dat het hem niet meer boeit of er uberhaupt ooit nog iets aankomt bij mij. Ik weet niet of het zo netjes is om het hele bericht hier te zetten, maar het is op zijn minst onvriendelijk. Verkoper meent dat wanneer ik klaag/ontevreden ben, hij geen energie meer in de zaak hoeft te steken.

Verkoper komt op zijn minst erg lui op mij over. Erg jammer dit, want die 10 euro boeit mij ook verder weinig. Het gaat meer om het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Duidelijk, maar ik vind het toch vreemd dat iemand met een goede rep dit op deze manier gaat afhandelen,als hij als verkoper maar denkt ach ik heb het geld en jammer dat het niet is aangekomen dus hier heb je een deel terug en zoek het maar uit, vreemd gedrag noem ik dat en alles behalve wat je van een betrouwbare tweaker mag verwachten.
Op zijn minst de inzet om er achter aan te gaan waarom het weer mis is gegaan met de post en anders samen op een normale manier een oplossing zoeken, dat het maar om 17.50 euro gaat doet in mijn ogen niet ter zake want je hebt gelijk het gaat om het principe.

Maar het totaal bedrag word dus alsnog overgemaakt als ik lees dat de 7.50 al overgemaakt zijn en de rest gisteren zou volgen? of moet ik het lezen als het geld(7.50) is onderweg en de rest houd hij tot nu toe zelf.

[ Voor 41% gewijzigd door pino85 op 19-03-2013 12:53 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
Nu heb ik de communicatie niet gezien, maar de verkopende tweaker komt inderdaad een beetje onverschillig over. Ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren als Mandera een negatieve review gaat plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
pino85 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:47:
Duidelijk, maar ik vind het toch vreemd dat iemand met een goede rep dit op deze manier gaat afhandelen,als hij als verkoper maar denkt ach ik heb het geld en jammer dat het niet is aangekomen dus hier heb je een deel terug en zoek het maar uit, vreemd gedrag noem ik dat en alles behalve wat je van een betrouwbare tweaker mag verwachten.

Maar het totaal bedrag word dus alsnog overgemaakt als ik lees dat de 7.50 al overgemaakt zijn en de rest gisteren zou volgen? of moet ik het lezen als het geld(7.50) is onderweg en de rest houd hij tot nu toe zelf.
Ik had deze verkoper ook gekozen omdat hij al een aantal positieve recensies had, hier geloof ik overigens ondertussen weinig meer van.

Het totaalbedrag krijg ik niet terug, we hadden in eerste instantie 7,50 terugstorten afgesproken ter compensatie van dit verhaal. De andere 10 euro zijn dus nog bij hem. Ik heb echter een week moeten wachten op die verdomde 7,50. Verkoper had 'het nogal druk'. Alsof iets overboeken 3 uur duurt.

Maar goed, vandaag nog altijd geen processor bij de post en verkoper heeft schijt aan mij omdat ik hier over klaag.

Edit:

Ik zie zojuist dat ik een zure review heb ontvangen van Tompecht. Voor de duidelijkheid, we zijn ondertussen 3 weken na het eerste mailcontact.

[ Voor 5% gewijzigd door Mandera op 19-03-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die review heb ik na inzien van de communicatie maar even verwijderd. Overigens begrijp ik dat de CPU nog steeds niet ontvangen is, en dat er verschillende uitspraken worden gedaan over wanneer het verzonden zou zijn. Gezien de afleverwijze de verkoper is bedongen, is die simpelweg verantwoordelijk voor correcte levering. Zoek of niet zoek.

Ook dit is aan verkoper duidelijk gemaakt; zijn verantwoordelijkheid gaat verder dan 7,50 overmaken en het er dan bij laten of het nu aankomt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:41:
Die review heb ik na inzien van de communicatie maar even verwijderd. Overigens begrijp ik dat de CPU nog steeds niet ontvangen is, en dat er verschillende uitspraken worden gedaan over wanneer het verzonden zou zijn. Gezien de afleverwijze de verkoper is bedongen, is die simpelweg verantwoordelijk voor correcte levering. Zoek of niet zoek.

Ook dit is aan verkoper duidelijk gemaakt; zijn verantwoordelijkheid gaat verder dan 7,50 overmaken en het er dan bij laten of het nu aankomt of niet.
Ik sluit mij volledig aan bij bovenstaande, stuur je dit ook prive naar Tompecht? Ik heb het idee dat hij dit topic niet volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
Even een update:

Tom heeft inmiddels 7,50 teruggestort. Dit bedrag staat ook bijgeschreven op mijn bankrekening.

Hij stuurde hier een bericht over, en bood ook zijn excuses aan voor zijn gedrag. Hij zou de resterende 10 euro ook terug overmaken, laatste communicatie was een week geleden maar het bedrag heb ik nog niet terug. We wachten wederom af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
en nog altijd geen 10 euro terug, vind dat deze Tweaker echt heel lastig voor zichzelf is! Hij heeft telkens 'geen tijd' naar eigen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortel-1991
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:18
Hij zou zijn belofte toch na moeten komen, alleen al vanuit principe. Stuur hem anders nogmaals een bericht waarin je duidelijk punt voor punt aangeeft wat je van hem verwacht, en vraag wat zijn standpunt is.

Houd het bericht netjes maar wel met duidelijke taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yournamezz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-12-2019
wel vreemd dat het steeds zo lang duurt!

Got problems with Windows? - ReBooT Got problems with Linux? - Be RooT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack

larshack

Zonder melk en suiker

Zag net dit topic weer bovenin de Mijn Topic-lijst zien. Echt schandalig dat er zo wordt omgegaan met mensen. Hoe moeilijk is het nu om je aan je belofte te houden? Kan Tweakers hier niets meer aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
larshack schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:46:
Zag net dit topic weer bovenin de Mijn Topic-lijst zien. Echt schandalig dat er zo wordt omgegaan met mensen. Hoe moeilijk is het nu om je aan je belofte te houden? Kan Tweakers hier niets meer aan doen?
Daar is tweakers niet voor, wel een mooi feedback systeem zodat je in dit soort gevallen wel een aantekening kunt maken op iemand zijn profiel...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack

larshack

Zonder melk en suiker

Heb je ondertussen nog iets gehoord van Tom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
larshack schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:06:
Heb je ondertussen nog iets gehoord van Tom?
Nog altijd niks.
Pagina: 1