3tb harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162212

Topicstarter
hallo,

Na een aantal review en forum bekeken wilde ik de wd 3tb green gaan kopen maar daaraan twijfel ik nu...In mijn systeem zitten 3x 2tb harde schijven van wd...moederbord gigabyte z68...nu kan ik wel een andere merk kiezen maar ik nu nog steeds tevreden over deze harde schijven..(geproduceerd in Thailand)..
Maar door de uitvallen die ik lees en schrijf fouten...ben ik wel huiverig voor want een deze harde schijf wilde ik gebruiken als backup en copieer systeem...

Nu heb ik ook bekeken de seagate versie...maar kan ik die gebruiken?....

grts wingman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Dit valt onder aankoopadvies. Move OM->CAA

WD Green 3TB is prima hoor. Weet alleen dat er twee versies zijn waarvan er één beter is. Er is een versie met 4 platters en één met 3 platters. Die laatstgenoemde is sneller én zuiniger (en dus ook minder warm) en valt onder de meest moderne generatie van hardeschijven met 1000GB platters.

Ik denk dat de WD Green best goed is. Bedenk wel dat moderne hardeschijven problemen met bad sectors kunnen krijgen, dat geldt voor alle merken moderne schijven met hoge datadichtheid. Je zult dus goed in backups moeten investeren om je data veilig te houden!

Als je nou steeds meer gegevens krijgt en je echt meerdere hardeschijven nodig hebt en backups steeds lastiger worden, kun je eens overwegen om een speciale NAS te bouwen voor veilige netwerkopslag. Dan kun je het ZFS bestandssysteem gebruiken wat specifiek geschikt is voor moderne hardeschijven met hoge datadichtheid, zoasls de WD Green. Je hebt dan geen problemen meer met bad sectors en kunt daarmee grote hoeveelheden data heel veilig opslaan. Heb je aan enkele schijven genoeg, dan is Windows met goede backups een prima alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb nu een tijdje een Seagate 3gb met 7200rpm. Prima schijfje.

People as things, that’s where it starts.