Meerdere ip camera's op tv-scherm weergeven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whazaer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 20:16
Hallo,

Ik ben aan het zoeken geweest op internet, maar heb nog niet gevonden wat ik wil.

De bedoeling is om meerdere ip camera's (minder dan 10) op een tv scherm te laten zien.

Dit alles moet aan het einde van de dag uitgeschakeld worden, en 's morgens weer ingeschakeld. Het liefste zonder tussenkomst van gebruiker (eventueel een schakelaar omzetten kan wel, maar veel meer handelingen is niet gewenst.)

Opname van beeld is niet noodzakelijk.

Ikzelf zat te denken aan een simpele (zuinige) linux pc, met daarop de juiste software, die via HDMI rechtstreeks op de tv zit.

Maar ik heb nog niet echt geschikte software gevonden.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb momenteel nog geen camera's ter beschikking om mee te spelen, maar waarschijnlijk zullen er deze week enkele test exemplaren worden aangeschaft.

Tevens tips ( wat ik wel of juist niet moet doen) met betrekking tot ip camera's zijn welkom!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 17:00

RMX

Ik heb daar ook eens naar gekeken en is de Synology Surveillance station + Visual Station niks voor je?
http://www.synology.nl/su...isualstation.php?lang=enu

[ Voor 23% gewijzigd door RMX op 13-03-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Synology loopt in de kosten. De eerste IP cam kost niets, daarnaast moet je ongeveer 50 euro per camera betalen. Neem daar de aanschafprijs van je nas bij en dan wordt t nog een dure oplossing. Ik weet zo ook niet echt wat (behalve good ol' analoog). Maar dat is vast niet wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 13:48
Nog wat (opensource) camera software http://www.ispyconnect.com
iSpy uses your USB webcams, IP cams, capture cards, desktops and microphones to detect and record movement or sound and provides security, surveillance, monitoring and alerting services. Media is recorded directly to H264 mp4 files or AVI files. iSpy can stream live and recorded video over the local network, over the web using the ispyconnect portal and to mobile devices and third party software (like gadgets and MediaPortal).

iSpy also includes a server project that lets you connect to USB webcams and microphones running on other computers.

iSpyConnect provides subscription based SMS, MMS, Email, YouTube uploads and Remote Access. LAN usage of iSpyConnect is free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15
Welke camera's heb je op het oog?

De meeste merken hebben wel software hiervoor. Als je camera's dus allemaal hetzelfde merk zijn is dat de goedkoopste optie, zeker als ze ook niet hoeven op te nemen.

Je kan die software dan op een kleine pc draaien die via HDMI naar een TV oid gaat.
Een DigitalEngine, Zotac of Shuttle barebone en je hebt een hele compacte oplossing, die je op de TV kan monteren, of op een systeemplafond kunt leggen. Mogelijk is er ook een Android app, dan kun je t misschien zelfs vanaf een Android-HDMI stick doen.

Alternatief is een goedkope recorder. Dan heb je meestal ook HDMI out met ingebouwde 'quad' (naja, of meer camera's). En toevallig kan die ook nog opnemen.
De genoemde Synology's enz kunnen dat, maar door de licenties wordt dat toch wat prijziger. In hetzelfde straatje zitten commerciele pakketen als Milestone en Seetec

Voor goedkopere recorders en camera's kun je kijken bij bv Dahua. Kwalitatief prima, maar een stuk voordeliger dan (bv) een Bosch, Sony of Axis.
Voor (bv) zo'n 400 eur heb je een 8-kanaals recorder, met ingebouwde POE switch (Dan hoef je ook geen losse voedingen voor je camera's te regelen)

Filmpje van een 1080p Full HD IP Dome camera (kost rond de 150 eur)
YouTube: DAHUA IPC-HDB3200C 2.0 Megapixel CMOS Full HD ip Camera

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 16-03-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-06 12:49
Wij hebben zelf een Samsung MD40B. Deze schakelt zelf in en uit op gewenste tijden. Dit regel je via het menu. Meerdere schema's mogelijk overigens.

http://www.samsung.com/ca...format-led/LH40MDBPLGA/ZA

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 15:22
In het datacenter waar ik rondloop hebben ze Axis IP camera's met het bijbehorende Axis Camera Station draaien. Werkt perfect, software draait op enkele 55" TV's :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hoteldebotel op 16-03-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461848

Wij gebruiken ook Axis in combinatie met een Qnap viostore.
Computer maakt verbinding met de viostore via het netwerk.
Deze computer is met HDMI aangesloten aan een 40 inch tv.

Het is niet goedkoop maar het werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whazaer
Het is alweer een tijdje geleden, en de televisie hangt nog niet.
Aangezien er nu allerlei andere zaken zijn afgerond krijgt dit projectje weer wat meer prioriteit.

Keuze is gevallen op Axis camera's met Axis camera companion.
Opslag zal in het begin edge storage zijn, en slechts op enkele camera's. Mocht dit later anders moeten dan kan er een nas bijgeplaatst worden.

Nu is het nog zaak om de juiste camera's te kopen, maar hier komen we wel uit denk ik.

En de PC waar de software op draait.

Dit zal waarschijnlijk een barebone worden.
Keuze wordt voornamelijk bepaald door energieverbruik en geluid dat ie maakt.

Nu ben ik even aan het kijken geweest, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Waarschijnlijk zal het niet zo heel veel uitmaken, maar wat raden jullie aan?

Hij moet beschikken over een Gigabit ethernet aansluiting, en HDMI.

Wat voor minimale specificaties zou de pc moeten hebben voor, laten we zeggen, 9 camera's?

En wat zal beter draaien, windows 7 of 8, of maakt dit geen verschil?

Wie kan mij helpen bij het kiezen tussen Giada, NUC, Zotac, Shuttle of ???

Alvast bedankt voor de hulp en het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Op de website van Axis Camera Companion staat het volgende:
System Minimum client computer requirements
OS: Windows XP SP3 (Windows 7 recommended), CPU: Intel Atom
1.6 GHz (Intel i5 recommended), RAM: 1 GB (2 GB recommended),
Graphics card:
256 MB onboard video memory recommended.
Always use the latest graphics card driver
Recommended network
100 Megabit
Required equipment
Power over Ethernet switch, Ethernet cables, PC, SD cards and/or
NAS.

Klik
Dat betekent dat je eigenlijk met elke moderne kant-en-klare backbone wel vooruit kan.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:33

CasGas

.

Je zou eventueel ook nog voor AirCam van Ubiquiti kunnen gaan, zij hebben dome, mini en buiten camera's.. Qua prijs alleen al is het zeker de moeite waard..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heeft inmiddels weinig meer met NT te maken ;)
Move NT > CSL

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whazaer
@c0ne, die was ik (na lang zoeken) ook tegen gekomen. Maar maakt het uit of ik 1 ip cam aansluit, of 9?

In principe zou een Intel NUC dus een prima oplossing zijn? Kan ik hierin een SSD plaatsen en Win8 op installeren?

@CasGas, Aircam ken ik, maar axis heeft meer verschillende modellen, en de software is ook axis. Unifi hebben we ook toegepast, draait naar volle tevredenheid, dus Ubiquiti kennen we wel. Bedankt.

@Koffie, prima :)

edit, zoiets of is dit overdreven?
(zou het hiermee ook mogelijk zijn later een 2e scherm, met daarop een 2e axis camera companion, toe te voegen? (zomaar een ingeving))

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Next Unit of Computing kit (Core i5 3427U)€ 354,-€ 354,-
1Corsair Vengeance CMSX16GX3M2A1600C10€ 107,-€ 107,-
1Crucial m4 mSATA CT064M4SSD3 64GB€ 69,36€ 69,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 530,36

[ Voor 66% gewijzigd door Whazaer op 21-08-2013 20:24 ]

• Whazaer
Geen reactie op mij voorstel?