TP link router achter Tele2 router

Pagina: 1
Acties:

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:31
Ik heb vandaag een tele2 router binnen gekregen, aangesloten, werkt in principe prima. Heeft echter maar 2 poorten beschikbaar voor LAN.

Mijn oude router, een TP link TLWR1043N, heeft er meer en ook alle geavanceerde instel mogelijkheden die ik graag gebruik.

Ik sluit daartoe de WAN poort van mijn TP link aan op een LAN poort van het tele2 router. En uiteraard werkt dit niet.

Ga ik naar het statusscherm van mijn TPlink, dan zie ik dat hij middels dynamic IP probeert om IP adres te krijgen, maar dat niet krijgt.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Tele2 klantenservice geeft 'geen ondersteuning voor deze problemen', aangezien het router van hen wel gewoon werkt wanneer ik rechtstreeks mijn pc in de LAN poort stop.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Probeer eens een vast ip-adres in te stellen (in de DHCP range van de Tele2 router). Heb exact dezelfde opstelling gehad voordat ik glas kreeg, maar dit werkte gewoon.
Wat je ook kunt proberen, is de kabel op een LAN poort aan te sluiten op je TP-Link, dan zul je de dhcp-forwarder moeten gebruiken en de dhcp-server van het Tele2 geval, maar dan kun je wel al meer instellen dan wat standaard kan. (VPN tunnels, monitoring etc.)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Waarom sluit je de tplink niet aan op de lan poort ipv wan? Dat moet gewoon werken.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:33

Cyphax

Moderator LNX
Quad schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:24:
Waarom sluit je de tplink niet aan op de lan poort ipv wan? Dat moet gewoon werken.
Da's waar, maar dan mis je wel dit:
meer en ook alle geavanceerde instel mogelijkheden die ik graag gebruik.
Ik heb bij mij thuis wel de router gedegradeerd tot switch om een van de NAT-lagen op te heffen. Ook werd mijn router niet blij van het torrentverkeer en had mijn interne netwerk daar veel last van, terwijl de impact nou veel kleiner is.

Saved by the buoyancy of citrus

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik heb het met de Davolink van Tele2 voorheen zo opgelost:
Rupie in "Router achter router, Tele 2 DV2020"

Ik had de router gewoon met de wan poort op de davolink zitten. Davolink had dhcp op de 192.168.0.x range (.1 t/m .6) waar enkel de router op aangesloten was, de router had dhcp op 192.168.1.x en daarop zaten alle aparaten.

[ Voor 49% gewijzigd door Rupie op 14-03-2013 13:50 ]

Desktop | Server | Laptop