welke opvolger sapphire radeon HD 7870 OC edition kopen ?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Beste,

Ik ben in het bezit van volgende kaart : http://www.tweaktown.com/...eo_card_review/index.html

Ik vroeg me af of de asus 660 GTX TI een verbetering is of niet? (zou de 7870 dan in m'n vriendin haar pc stoppen ;) )

Indien niet? Welke alternatieven kunnen jullie mij aanbieden?

En wat bedoelt men met de kloksnelheid? want die HD 7870 heeft wel een erg hoge kloksnelheid ivm de 660 ...

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die GTX660TI heeft geen nut tegenover je huidige kaart. Ga dan voor een GTX670 of HD7950.

Met de kloksnelheid bedoelt men de clock frequentie waarop de kaart draait. Dit kan je alleen vergelijken bij exact dezelfde kaart. Nvidia en AMD vergelijken op basis van kloksnelheid heeft geen nut. Als het om een ander type kaart gaat zegt de kloksnelheid namelijk helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben eerder benieuwd naar wáárom je een dergelijke kaart wil upgraden. Natuurlijk zit er een 'omdat het kan' in, maar neem aan dat er wel dingen zijn waardoor je een dergelijk besluit hebt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
En welke 7950 raad je mij dan aan? ;)
Want er staan wel heel wat modellen op het internet...

De reden?
Mijn vriendin haar pc wordt vernieuwd en ik stop er mijn "oude" kaart in om dan zo een nieuwe voor mezelf aan te schaffen ;)

Groetjes en bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

niniansix schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:09:

Je zou ook eens de reviews kunnen zoeken op internet en op basis daarvan een keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-07 16:15
niniansix schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:09:

De reden?
Mijn vriendin haar pc wordt vernieuwd en ik stop er mijn "oude" kaart in om dan zo een nieuwe voor mezelf aan te schaffen ;)

Groetjes is niet nodig hier op Tweakers 8)7

Anyway. Vanuit eigen ervaring zou ik niet gaan voor de MSI HD7950 OC TwinFrozr2. Dat dingt maakt toch een herrie boven de 30% fan speed... Slechte koop geweest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
euhm.. ik kom zot van al die reviews... ik heb er al heel wat gelezen en ik geraak er na een tijdje niet meer wijs uit... al die soorten kaarten en in de meeste test zit mijn kaart er niet tussen dus dan weet ik ook al niet of er een verbetering is...

bedankt die msi laat ik dan al vallen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:03
Kijk dan eerst welke 3d chip (AMD of Nvidia) je wilt hebben en zoek daarna een videokaart uit met die 3D chip. (Asus, Sapphire, MSI, enz.)

Reviews waarin alle 3d chips met elkaar vergeleken worden zijn er zat: http://nl.hardware.info/r...lusief-3-way-sli-3dmark11
Bedenk hierbij dat de drivers ook veel verschil maken. De AMD 7850 bijv. is nu met de huidige drivers 12% sneller dan een half jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

7870XT, of HD7950.

Nvidia is vaak te duur voor wat je krijgt, als ik eerlijk ben. De 660ti is qua prijs vergelijkbaar met de HD7950, maar heeft mindere specs, en op hoge resoluties moeite met goede prestaties leveren.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1