Ik heb besloten binnenkort een upgrade door te voeren voor mijn systeem. Dit omdat ik nieuwe games op very high/ultra wil spelen. Ik heb nu dit systeem (dit is nu 1 jaar oud):
Videokaart: Club3D GTX 550 TI
Processor: Intel i3 2120 3.3 gHz
Mobo: ASRock H61M-GE
Voeding: Corsair 500 Watt
RAM: 4 GB
Behuizing: Corsair Carbide 500R (recent gekocht, uitstekende kast met veel mogelijkheden)
Nu wil ik de Club 3D Radeon HD 7870XT jokerCard gaan bestellen. (zitten twee game vouchers bij van Tomb Raider en Bioshock). Ik heb niet buitengewoon veel verstand van de echt technische feiten van videokaarten, processors en moederborden. Dus is mijn vraag: gaat dit werken de 7870 XT op dit oudere moederbord en met de i3? Moet ik ook de PSU vervangen?
En hoe zit dat precies met BIOS, moet die worden geüpgrade?
Hoor graag van jullie, alle adviezen zijn welkom!
Eduard
Videokaart: Club3D GTX 550 TI
Processor: Intel i3 2120 3.3 gHz
Mobo: ASRock H61M-GE
Voeding: Corsair 500 Watt
RAM: 4 GB
Behuizing: Corsair Carbide 500R (recent gekocht, uitstekende kast met veel mogelijkheden)
Nu wil ik de Club 3D Radeon HD 7870XT jokerCard gaan bestellen. (zitten twee game vouchers bij van Tomb Raider en Bioshock). Ik heb niet buitengewoon veel verstand van de echt technische feiten van videokaarten, processors en moederborden. Dus is mijn vraag: gaat dit werken de 7870 XT op dit oudere moederbord en met de i3? Moet ik ook de PSU vervangen?
En hoe zit dat precies met BIOS, moet die worden geüpgrade?
Hoor graag van jullie, alle adviezen zijn welkom!
Eduard