Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

full hd scherm, randjes buiten beeld laptop>HDMI>scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
naast mijn laptop heb ik een scherm van 22 inch staan
en die heb ik met een HDMI kabel aan elkaar zitten,
dat scherm kan full HD aan, maar sinds kort valt die dan buiten beeld
ik heb m nu op 1776x1000 staan dan past het perfect, maar is het niet de kwaliteit die ik wil :'(
mn laptop is een packard bell (15inch) die is aangesloten aan een Q.media
de namen precies kan ik nog nakijken als dat belangrijk is
verder mijn scherm heeft geen pc/video optie en ik kan de verhouding ook niet aan passen, alleen 16:9 schermvullend en 4:3 (het is eigenlijk een tv)

nu wil ik graag mijn scherm weer full HD hebben zonder dat de randjes er buiten vallen, kan iemand me hiermee helpen?

mvg David

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-11 20:40
Waarschijnlijk kun je op je laptop in het configuratiescherm van je videokaart aangeven dat het scherm overscan gebruikt. Vaak is dit een schuifje waardoor je dit redelijk nauwkeurig kunt afstellen. Waar dit echter precies zit weet ik niet :-(

• PhysicalMagic
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-10 20:26
Als je toevallig een AMD kaart hebt, en waarschijnlijk dus ook "AMD Vision Control Center" hebt, open deze dan en verander de instellingen zoals op dit plaatje:

http://i.imgur.com/T5kb3ub.jpg

Good luck!

(en anders moet je dus op je computer/laptop opzoek gaan naar iets soortgelijks..)

[ Voor 17% gewijzigd door PhysicalMagic op 13-03-2013 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is het inderdaad!
bedankt voor jullie hulp!
:)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 19:39 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Zet direct even de PC modus aan als het een televisie is.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen PC/VIDEO modus denk ik, het staat niet in het menu van het scherm

• Basbas32
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 02:37
Ik heb dit probleem ook gehad, bij mij was het inderdaad de PC Modus in de Televisie eg. Sony Bravia 32BX400

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik zit ook met dit probleem. Mijn conclusie is dat een Full-HD tv geen Full-HD is.
Ik heb een LG zover weten te krijgen om het compleet weer te geven met de optie "scannen" ipv 16:9 als beeldmaat. Alleen ziet het beeld er nog niet goed uit, maar dat kan aan de instellingen liggen. (niet mijn tv)
Een Samsung doet oook al zo idioot. Ik stuur de boel Full-HD aan en er zijn weer te geven delen die buiten het scherm vallen! Daar nog geen optie gevonden om alles normaal op het scherm te krijgen.
De MT-Logic tv waar ik nu achter zit is ook al niet op Full-HD te krijgen.
Ik ben ondertussen daadwerkelijk overtuigt dat we met zijn allen worden opgelicht!!!

Is er ergens een 1920x1080 plaatje waar je de daadwerkelijke aantallen beeldpunten mee kunt bepalen?

Een testplaatje met een genummerd rasterpatroon?
Zodat herrekening naar andere aantallen beeldpunten goed door de mand valt?

Ik vertrouw fabrikanten echt niet meer, ...

edit: dat ik in dit oude topic post is het bewijs dat ik nogal heb gezocht naar een oplossing...
edit2: http://www.lagom.nl/lcd-test/nl_clock_phase.php om te zien of het een beetje klopt. Niet dus.

[ Voor 9% gewijzigd door onetime op 15-10-2019 00:50 ]

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Pagina: 1