Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Asus EEE PC bootmgr missing

Pagina: 1
Acties:

• Wulm-P
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-11 19:12
Beste tweakers,

Ik heb een Asus Eee PC 1015B netbook hier liggen. Nou is de harde schijf kapot, dus die heb ik vervangen voor één die ik nog had liggen, namelijk een Seagate Momentus 5400 160GB.

Als ik hem nu opstart krijg ik dus de melding 'bootmgr is missing'. Logisch lijkt me, alleen heb ik geen cd speler in deze laptop zitten om dit op die manier te fixen. Kan dit via usb ook geregeld worden? Of zit ik helemaal fout met het vervangen van de schijf (ik ben geen grote computertechnicus, maar probeer wel altijd alles eerst zelf :P )

Alvast bedankt!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Je kunt van veel besturingssystemen ook een USB-installer maken. Ik weet niet wat er op het netbook moet komen, maar als het Linux of Windows 7/8 moet worden kan dat bijvoorbeeld door middel van Universal USB Installer, je hebt uiteraard dan wel een schijfimage nodig.

• Wulm-P
Oke. Ik probeer Windows 7 Starter er weer op te zetten, dit stond er ook op.. Ik zie bij boot geen usb poorten in de bios staan, alleen de harde schijf. Dit geeft geen problemen?

• NinjaTuna
Geen idee, het lijkt me belangrijker om te bekijken of het BIOS de usb-apparaten zelf herkent, plug eens een stickje in en kijk of hij er tussen staat.

• Wulm-P
Heb het even met ubuntu geprobeerd, dat lijkt te lukken! Thanx!

• NinjaTuna
Netjes, Windows is in mijn ervaring net zo makkelijk, mits je een iso voorhanden hebt.
Succes nog!
Pagina: 1