nieuw mobo

Pagina: 1
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb sinds gisteren een nieuw moederbord geinstalleerd (een chaintech 7AJA2). Dit ging allemaal wel goed op wat software problemen na maar ik de powerON led doet het maar een heel klein beetje (hij is blauw). De HD Led brandt wel gewoon volop en op m'n vorige moederbord deed de PowerOn led het ook prima. Op het moederbord zitten drie pinnetjes voor de powerled, de buitenste 2 zijn + en - maar waar is die middelste dan voor? Kortom: waarom brandt de led amper?

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
De aansluiting op het mobo is voor een two-color-led... Ik zou zeggen probeer de middelste plus het andere pinnetje (wat nu niet gebruikt wordt) eens... In het boekje staat neem ik aan ook wel hoe je het aan moet sluiten (dus ook one-color-leds :))

By each crime and every kindness, we birth our future

• Cheezus
  • Nu online
owkee ik heb de plus op de middelste aangesloten. Nu doet de LED helemaal nix. ff in het boekje gekeken: middelste is not connected. ledjes van HD en power omgedraaid om te kijken of de Led half-stuk was: nog steeds hetzelfde.... volgens het boekje staat er op de + van de led 5V (waar een blauw ledje wel op zou moeten kunnen werken dacht ik zo) .....

Verwijderd

Als in het boekje staat dat de middelste niet connected is...sja, ze zullen geen onzin vertellen, dus je moet de buitenste 2 hebben. Je moet daarvoor dus even je plugje van je led verbouwen, zodat je de draadjes van de led op de buitenste 2 pinnetjes kan aansluiten.

En als je niet zeker weet of het wel veilig is: je kunt de led natuurlijk ook gewoon uit laten, je hoort toch wel wanneer je computer aan staat?

• Cheezus
  • Nu online
ik heb hem nu dus ook op de buitenste 2 en ik kan hem idd ook uit laten maar dat was niet de bedoeling van m'n mooie dure blauwe LEDje natuurlijk....maarja 't ziet er naar uit dat ik peh heb..