[HoTS] Legacy of the Void (Spoilers)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor degenen die al snel door de campaign heen zijn, is het misschien wel een leuk idee om wat te gaan brainstormen/fantaseren over het vervolg. Wat zijn de gevolgen van de keuzes van de hoofdrolspelers?

James Raynor heeft uiteindelijk nog vertrouwen in Sarah Kerrigan, doordat ze hoewel herboren Queen of Blades toch nog onschuldige levens spaart bij het aanvallen van Korhal. Volgens mij is dat het moment waardoor Jim uiteindelijk besluit Kerrigan te helpen. Jim en Sarah hebben op een of andere manier toch een band die sterk genoeg is om de verschillen te overbruggen. Kerrigan die Raynor wil redden of later wreken als ze denkt dat hij dood is. Jim die tot zijn grote schrik weer de Queen of Blades ziet.

Hoe moet het verder met Kerrigan? Ze valt met de Zerg een planeet aan, vermoordt de leider en roept haar swarm terug. Hoe wordt dit gezien door de ogen van de gewone man?

Gaat Zaraga vroeg of laat de macht grijpen als ze ziet dat Kerrigan de Terran met rust laat? Of is het Stukov die nog iets gaat proberen?

Zal Valerian Mengsk de troon bestijgen? Wordt hij vroeg of laat gecorrumpeerd door macht?
Nova is waarschijnlijk not amused over Jim en Sarah. Gaat zij nog een rol spelen?
Zien we Mira Han nog een keer terug?

Gaan Terran en Zerg samen de hybrids bestrijden, en Amon? En wat dan betreffende de Protoss? In Wol en HotS draait het vooral om Terran en Zerg en worden de Protoss grotendeels genegeerd in de hoofdverhaallijn. De prophecy missies zijn natuurlijk wel een goede start voor meer. Gaan de ancients nog een rol spelen?

Zeratul is duidelijk wel ergens mee bezig, maar is hij wel te vertrouwen? Zal LofV draaien om Zeratul of zal er een ander personage centraal staan? En dat Raynor en Kerrigan dan terugkomen is helder, maar in welke vorm? De Protoss haten de Zerg en de Queen of Blades. Zien zij in dat samenwerken met Zerg en Terran onvermijdelijk is als ze willen overleven? En als ze het dan gaan overleven, wie gaat uiteindelijk wie verraden? Ik geloof niet in een happily ever after na LotV. WoL en HotS zijn duidelijk een verhaal richting een full-on confrontatie met de hybrids en xel'naga, maar ik geloof niet dat Blizzard zich ermee vanaf doet dat Amon wordt verslagen, de hybrids worden uitgeroeid, en de Terran, Zerg en Protoss fijn vredig verder leven.

Of is het dan toch Tassadar die op een of andere manier nog leeft of op een andere manier bestaat? Heeft hij iets te maken met Amon of de xel'naga, of is dat toch een heel aparte league?

Welke gevolgen gaat dit alles hebben voor de Protos units? We gaan natuurlijk allerlei oude units en nieuwe units terugzien, maar hoe zullen deze worden unlocked? In WoL was het Raynor die samen met Tychus Findlay credits en artifacts gingen verzamelen en daarbij op Zerg en Protoss research stuiten. Rory Swann bouwde vervolgens allerlei units na, of modificeerde ze voor een bepaald doel. In HotS wordt er meer gefocust op evolutie en worden er allerlei benodigdheden bijeen gezocht om Kerrigan te laten veranderen zodat ze voldoende macht heeft om Mengsk aan te kunnen. Hoe gaan de Protoss dat doen? Gaan ze technologie afkijken van Terran, gaan ze van de hybrids of xel'naga kennis stelen? We hebben geen nieuwe units gezien van de Protoss in de HotS campaign, of wel? De Hellbat hebben we wel gezien, en de (uit multiplayer geschrapte) Warhound, maar geen Tempest of Oracle.

Genoeg vragen, wat zijn jullie ideeën hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
Poeh, je stelt wel heel veel vragen :P..

Ik ben vooral benieuwd naar de rol van Protoss. Ik vermoed dat Amon de 'bad guy' van Legacy of the Void gaat worden. We weten al dat Kerrigan naar hem op zoek gaat, maar ik vermoed dat ook de Protoss hem dood willen hebben. Hoe en waarom is nog maar de vraag natuurlijk. Misschien met Zeratul, maar hij is altijd een beetje neutraal gebleven met z'n visioenen. Ik vermoed dat Artanis ook nog wel een rol gaat spelen, misschien wel de 'hoofdrol' in LotV. Tassadar (en de Overmind) zijn dood en ik zou het wel vreemd vinden als hij toch opeens terug komt. Zowel in WoL als HotS zijn geen personages die dood waren terug gekomen (alleen 'vermiste' personages).

De 'final battle' zou goed kunnen bestaan uit Raynor, Kerrigan en Zeratul tegen Amon. Dat zou wel episch zijn :). Maar goed, dat blijft speculeren.

Qua units is er niks van te zeggen. De Campaign bevat veel units die niet in de multiplayer zitten en vice versa. Ik verwacht dat dit in LotV ook zal zijn.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:37
Als Tassadar wel terug komt zal het vast wel één zijn met de Overmind oid? zo dat de Overmind los van invloed is van Amon!?

Dat of juist zo Tassadar onder invloed heeft, Jammer dat Narud zo snel is afgelopen, niet echt een opbouw daarnaar toe. Alhoewel ik dat wel heb met meer hoofdstukken in HotS. Ze hadden wel wat extra missies kunnen toevoegen per Chapter.

Ik blijf toch gemixte gevoelens hebben over Kerrigan, ergens een voorkeur gehad dat zij de Queen bitch bleef. (Einde BW) geweldig einde was dat :P

Kerrigan vind ik nu wat zwakker, zelfs een beetje onvolwassen, maar misschien is vanuit haar ervaring kwa experimentatie en opvoeding nooit echt gegroeid als normaal persoon.
Betreft de romantiek tussen de 2 had ik liever iets meer misterieus gehouden en meer focus op andere personages?

Nova had net als in WoL een kleine rol wat ook weer zeer jammer is, net als Artanis die geen rol had in dit deel. Protoss was idd aardig afwezig hier :(

Zoveel interessante Personages en Lore jammer dat het niet benut word.

In het orgineel waren de personages ook een stuk interessanter dan wat ze nu op tafel hebben gelegt :(
Ik vind het nog steeds een Top game en geniet er ook zeker wel van, maar de support personages voelen hier en daar wat generic aan helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, het lijkt mij redelijk duidelijk waar LotV heen gaat, net als dat ik HotS vrij voorspelbaar vind. De rode lijn dan, de inkleuring was wel weer leuk.

WoL: Jim gaat Kerri zoeken, Tychus helpt mee maar wil haar eigenlijk doden en aan Mensk geven zodat hij haar kan "oogsten". (zoals hij nu aan het eind van HotS probeert) Onderweg haalt James al z'n vriendjes op en pakt wat geld mee, leger bij elkaar, Zelnaga zooi bij elkaar en Kerrigan is "gered", Mensk krijgt z'n zin niet, politiek vriendje Valarian gemaakt. Zeratul onthult de rode lijn en de hybrids komen in beeld. Zeratul verteld dat Kerrigan de sleutel is.

HotS: Kerrigan is gered maar pakt haar macht weer terug, precies zoals de bedoeling was van Zeratul, hij zet haar op het juiste pad om haar krachten te hervinden zodat ze zowel terran als feral als overmind-opvolger is. Nu is ze de sleutel geworden die het einde des tijden zoals in WoL wordt aangegeven nodig is om het einde van de wereld tegen te gaan. Ze hervind haar Jimmy, speelt het aardig met Valarian die z'n vader kan opvolgen en hop, een soort van Zerg-Terran verbond is gesmeden. Helaas heeft ze wel aan het begin weer oorlog aan de Toss verklaard, maar goed, nu gaat ze hun terrein betreden om Amon in de void te zoeken.

LotV: Kerrigan komt naar Protoss ruimte toe, ff knokken, maar dan overtuigen Valarian / Matt / James / Zeratul dat Kerri niet de badguy is en kunnen ze haar meehelpen. Niet alle Toss willen in het verbond, sommige aanbidden de Zelnaga. Weer lekker alle facties van de Protoss bezoeken en laten aansluiten, om vervolgens als drie eenheid de strijd met de hybrid maker aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Het kan iig niet slechter worden dan de Hots story-line, hoewel ik na het spelen van WoL dat ook dacht.

Het voelt een beetje goedkoop aan en was vooral retevoorspelbaar. Wat ik jammer vond, maar voor storyline moet ik maar een paar RPGs spelen, bij veel RTS is dat nooit sterk geweest.

Hoewel ik dat bij Starcraft 1 stukken beter vond. Mede door gebackstab en het overlopen e.d.

The void zal waarschijnlijk o.a. gaan over Zeratul die word beoordeeld door de protoss, dat gaf tie al aan in Hots dat hij niet op goede orde zit met hun. Nu ben ik dan wel benieuwd of je Zeratul gaat spelen en de rest van de toss moet overtuigen Kerrigan te helpen OF dat je Artanis speelt die heilig gelooft in Zeratul en ze gezamelijk dat proberen, ongeveer zoals djunicron aangeeft dus.

Ik denk overigens dat de rol van Terran bij deze nu rond is. Zeratul heeft toch nooit aangeven dat een rol was voor de Terran om Amon te verslaan? Maar dat zou dan beetje onlogisch zien aangezien Zeratul wel wou dat Kerrigan Acturus ging vermoorden (Dus zegmaar alliantie met Zerg afsluit).

Ofwel, er komt straks gewoon een episch gevecht waarin de Protoss (Zeratul) het voortouw nemen, om samen met de Terrans en de Zerg het hybrid leger + amon te verslaan. Of iets in die geest.

Iets zoals het Mt. Hyjal gevecht in Warcraft 3 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Hoop niet dat je op een enkele level niet met te gemixte rassen speelt dat je wel vollop Protoss spelt op missschien een Hero unit(s) na.

Vermoed na dat LotV er nog wel een paar Story Arcs uit komen tenminste dat hoop ik wel, dan mag je van mij wel de boel meer wat om gooien. Plus wil wel weer een Campaign waar je echt de Badguy speelt zoals in het orginele SC, hier in SCII voeld het allemaal wat grijs en niet op en top Evil.

Het was zo $#%@% om Fenix te killen in BW :( maar kwa beleving toch super was kwa verhaal van het spel.

Dat mis ik hier een beetje heel veel support word niet echt aandacht besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het volgende zal gebeuren.
De protoss zal voornamelijk gaan over het in leven houden van kerrigan. dat moeten de protoss uitvechten. Zeratul ofzo zal dit verraad tegen moeten gaan. Op het einde ofzo zal jim en sarah weer in de picture komen om het grote gevaar tegen te gaan. einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Of Zeratul blijkt Amon te zijn en heeft iedereen altijd bespeeld. Dat zou pas gaaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Oxidda schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:35:
Of Zeratul blijkt Amon te zijn en heeft iedereen altijd bespeeld. Dat zou pas gaaf zijn.
Dit!!! _/-\o_

Nee reken er maar niet op, Blizzard kan dergelijke dingen niet zo goed geheim houden. Diablo 3? Een jaar voordat het spel uiteindelijk uit kwam was het verhaal en eigenlijk het belangrijkste punt daarvan al helemaal duidelijk: Lea zou Diablo worden.

Goed daar waren al veel aanwijzingen voor gegeven, cinematics, lore, book of Cain en afbeeldingen van beide, een maand voor de release zelfs al de zombie skin van Lea.

Als Zertatul werkelijk Amon zou zijn, dan zou dat geweldig zijn, maar dan had dat aan alle kanten al uitgelekt geweest. Wat niet weg neemt dat Amon wellicht wel degelijk bezit zou kunnen nemen of hebben genomen van één van de Toss. Misschien wordt Kerri toch wel echt de badguy, ze is al half Terran half Zerg nu, wellicht dat daar nog Protoss bij gevoegd wordt en ze dan Amon wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Zo'n sterke twist zou dat helaas niet zijn, hooguit een shapeshifter die zijn vorm zou hebben over genomen.
Zeker als je kijkt naar BW en de Matriarch die Kerrigan onder haar controle nam.

Toen de orginele SC uitkwam en infested Kerrigan aan het licht kwam dacht ik dat er nog een kloon van haar is/was wegens experimentatie e.d. door dat ze Psycic waren een soort van gespleten persoonlijkheid naar de normale Kerrigan zou gaan dat die ergens in een soort coma lag met PSI emitters in de buurt om detectie te voorkomen.

En er zou nog een shapeshifter kunnen zijn gezien Duran nog steeds niet vermeld is, alhoewel ......... de situatie is wat dubbel op moment betreft hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Narud = Duran... (lees narud achterstevoren)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
I know maar als je de HotS campaign doorspeelt ziet Kerrigan niet eens dat hij het wel of niet was totaal geen herkenning ook niet van Stukov.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:15

flessuh

Set sail for fail!

djunicron schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:45:
[...]

Dit!!! _/-\o_

Misschien wordt Kerri toch wel echt de badguy, ze is al half Terran half Zerg nu, wellicht dat daar nog Protoss bij gevoegd wordt en ze dan Amon wordt!
dat zou op zich wel wat zijn.. ultimate hybrid meteen, hoewel dat wel een rare battle zal worden gezien de overpoweredness van haar in HoTS.. (heb meerdere missies met alleen haar gedaan zo ongeveer)

https://www.dutchsolarboat.com

Pagina: 1