Toon posts:

Probleem explorer bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lol bureaublad....

Sinds een paar dagen last van runtime error. Als ik rechtermuisknop klik op een willekeurig plaats op bureublad. Dan krijg ik een foutmelding runtime error microsoft visual. Besturingsys Windows 7. Zie onderstaand:

Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: Explorer.EXE
Versie van toepassing: 6.1.7601.17567
Tijdstempel van toepassing: 4d6727a7
Naam van foutmodule: msvcrt.dll
Versie van foutmodule: 7.0.7601.17744
Tijdstempel van foutmodule: 4eeaf722
Uitzonderingscode: 40000015
Uitzonderingsmarge: 0005620a
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 94dc
Aanvullende informatie 2: 94dc815c98f2762f2f9877f05140170f
Aanvullende informatie 3: 641c
Aanvullende informatie 4: 641c19e86522389586abfcc8adcad48a

Wat heb ik gedaan:

- Alle visuals 2005 2008 en 2010 verwijderd alles weer geinstalleerd de restributable versies.
- De sfc.exe /scannow uitgevoerd. Ook in safemode hielp dus niet. Alles was goed.
- Bij DEP heb ik de beveiliging uitgeschakelt alleen voor explorer.exe
- Virusscan maleware bytes en eset geen virus gevonden

Na veel googelen kom ik er toch niet uit. Wie kan me helpen. Of moet ik toch alles opnieuw installeren?
Als ik in safemode op een willekeurige plek rechtermuisknop klik dan krijg ik geen foutmelding. Dus het heeft dan toch iets met een programma te maken lijkt mij. Of zie ik dit verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat lijkt mij inderdaad te maken hebben met een applicatie die een submenu maakt in het lijstje (openen met, play with etc. etc, zip with etc. etc.). Dus ga even bij jezelf na welke applicaties je onlangs hebt geinstalleerd.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Hier wordt er gesproken over een tweetal oorzaken die het kunnen veroorzaken.
De eerste zou een Nvidia driver kunnen zijn
De tweede is dat de datum / tijd van je pc niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Non-system processes like msvcrt.dll originate from software you installed on your system.
Ik zou eens proberen een nieuwe versie van dit bestandje in je register te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bartjezz schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:58:
[...]

Ik zou eens proberen een nieuwe versie van dit bestandje in je register te schieten.
Ik zou dat niet doen. Kijk eerst welke update/programma dat bestand heeft gemaakt en zoek naar een update van dat programma of verwijder deze. Komt het van een Windows update, dan verwijder je de update of installeer je missende updates om het probleem te verhelpen.

Zomaar een dll bestand vervangen is niet aan te raden, je weet namelijk niet welke mogelijke beveiligingsrisico's er aan hangen en wat je er mogelijk mee sloopt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hero of Time schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:17:
[...]

Ik zou dat niet doen. Kijk eerst welke update/programma dat bestand heeft gemaakt en zoek naar een update van dat programma of verwijder deze. Komt het van een Windows update, dan verwijder je de update of installeer je missende updates om het probleem te verhelpen.

Zomaar een dll bestand vervangen is niet aan te raden, je weet namelijk niet welke mogelijke beveiligingsrisico's er aan hangen en wat je er mogelijk mee sloopt.
Ingeval van msvcrt.dll is het gewoon een Microsoft Visual C Runtime. Het kan niet echt kwaad om er gewoon een paar bij Microsoft te downloaden en te installeren.
Maar aan losse DLL's kun je jnderdaad beter niet beginnen. Gewoon de complete runtime bij MS ophalen en installeren. Bij een boel programma's worden ze toch al meegeinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de reply's iedereen! Een losse .dll ga ik sws niet doen. Daarom had ik ook alle 3 visuals voor de 2de keer verwijderd in safemode. Per keer opnieuw opgestart. Mocht niet baten.

@outerspace had ik ook al gedaan tot 2 maand terug mocht niet baten.
@ LNC Daar kwam ik ook op. Dus via msconfig/services 1 voor 1 alles aangevinkt. Boosdoener was Nvidea Display Driver Service.

Na wat gegoogle bleken er andere mensen ook problemen met deze service te hebben. Wat ik begreep uit de verhalen was dat als je dit uitschakel dat het geen invloed heeft op je systeem. Dus ik heb het uitgeschakeld en tot nu toe geen problemen. Wat ik voorheen deed op de pc kan ik nu ook zonder problemen.

Of hebben jullie een belangrijk argument dat het wel aan moet staan?
Pagina: 1