Toon posts:

Verbinding maken met iTunes in een Citrix omgeving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op mijn werk maken wij gebuik van een goed beveiligde Citrix omgeving. Om te surfen maak ik gebruik van de internet explorer onder Citrix. Ik maak gebruik van een LAN verbinding. Dit maakt het bekijken van filmpjes enz. onmogelijk. Recent is er WIFI geïnstalleerd wat meer mogelijkheden biedt met surfen buiten Citrix om. Het bekijken van filmpjes e.d. gaat nu prima.

iTunes staat geïnstalleerd op de harddisk van m'n laptop. (Ik gebruik een laptop en dockingstation). Als ik iTunes opstart krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de appstore. Ik vermoed dat de Citrix omgeving dit blokkeert.

Kan ik ergens een instelling aanpassen dat het internet wat iTunes gebruikt niet via Citrix (LAN) is, maar WIFI?

Groet,
Danny

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Neem aan dat het een laptop van het bedrijf is. Lijkt me het meest handig om eens met de ICT afdeling/systeembeheerder contact op te nemen. Die kan je hier mee helpen. Tenminste als binnen het bedrijf toegestaan is om gebruik te maken van iTunes. Mocht dat niet gewenst zijn lijkt het me ook niet handig om via een andere manier wel werkend te krijgen. Beheerders houden er namelijk over het algemeen niet zo van als er van allerlei software op bedrijfscomputers staat die hun er niet opgezet hebben.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12 13:45
Als je zowel via wifi als via lan wilt werken heeft windows de nare eigenschap om ook twee gateways te hebben. En dat, dat is waar het mis gaat. Of je kunt niet werken, of je hebt geen itunes.

U+

• shriekin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 15:57

shriekin

lalalala geld

Via een route toevoegen op je laptop zou je nog wel een eind kunnen komen. Maar vermoedelijk mag je dit ook niet wanneer het de bedrijfslaptop is. Daarnaast zal ook het WIFI verkeer wel gefilterd worden en wordt er misschien nog wel een proxyserver verwacht, waar iTunes ook geen fan van is.

ik weet niet wat ik beleef,... ik weeff {Bert Visscher}