G-skill f3 ripjaws x 14900 8gb single heeft weinig mhz ?

Pagina: 1
Acties:

• mikeyall
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik ben benieuwd hoe het kan dat mijn G-skill F3 ripjaws x 149000 1866mhz single maar 430 mhz aangeeft??

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4CV7T6C7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EHMNER68.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KBMNICVL.jpg

misschien is het wel gewoon goed hoor zoals hij nu staat maar volgens mij moet 1866 mhz toch wel meer geven dan 430mhz toch of heb ik het mis.

Graag uit uitleg als u weet waarom het goed of niet goed staat.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

met vriendelijke groet Mike ;)

Verwijderd

Misschien is die 430 MHz in je eerste plaatje wel een foutje, dat weet ik niet precies. Maar je zult echt even in je BIOS moeten kijken wat daar staat. Sowieso is die 430 MHz de klokfrequentie, terwijl de "1866 MHz" specificatie praat over de Double Data Rate (DDR) frequentie en dat is 2x de klokfrequentie (dus je bent op zoek naar een 933 MHz klok).

In je 2e plaatje zie je staan de de PC "denkt" dat het maar max. 667 MHz kan draaien, want dat is de standaard fabrieksinstelling als je die RAM voor het eerst gaat gebruiken (gelijk aan DDR 1333 MHz). Je zult XMP moeten aanzetten in je BIOS om de volledige 933 MHz te krijgen, zie ook de G.Skill website:
2. For this memory kit to operate at its rated speed, please enable XMP in motherboard BIOS or manually change memory settings in BIOS.
XMP = eXtreme Memory Profile

Wat je is moederbord overigens? Misschien ook wel een belangrijk detail.

En waarom draai je een single memory?!? Dual Channel geeft je echt wel betere performance.

• mikeyall
.

[ Voor 99% gewijzigd door mikeyall op 13-03-2013 14:34 ]

• mikeyall
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:35:
Misschien is die 430 MHz in je eerste plaatje wel een foutje, dat weet ik niet precies. Maar je zult echt even in je BIOS moeten kijken wat daar staat. Sowieso is die 430 MHz de klokfrequentie, terwijl de "1866 MHz" specificatie praat over de Double Data Rate (DDR) frequentie en dat is 2x de klokfrequentie (dus je bent op zoek naar een 933 MHz klok).

In je 2e plaatje zie je staan de de PC "denkt" dat het maar max. 667 MHz kan draaien, want dat is de standaard fabrieksinstelling als je die RAM voor het eerst gaat gebruiken (gelijk aan DDR 1333 MHz). Je zult XMP moeten aanzetten in je BIOS om de volledige 933 MHz te krijgen, zie ook de G.Skill website:

[...]

XMP = eXtreme Memory Profile

Wat je is moederbord overigens? Misschien ook wel een belangrijk detail.

En waarom draai je een single memory?!? Dual Channel geeft je echt wel betere performance.
ik heb het setje sinds enkele dagen aangeschaft.
Ik had een budget waardoor 1 bankje kwam beter uitkwam omdat ik niet lager wilde dan 1866mhz.

Dus heb er nu 1 van 8gb en volgende maand kan ik er weer eentje van 8gb aanschaffen mocht ik dit nodig vinden maar vooralsnog draait het gewoon super ondanks de getallen :P

Het was dus of 1 van 8gb in 1866 of 2 van 4gb in 1600 voor dezelde prijs :) de keuze was makkelijk en koos voor de enkele simpelweg omdat ik gewoon nog even kan doorsparen voor een tweede van 8gb en dus meer future proof was mijn gedachte

ik zal zo eens kijken in me eufi bios van me asrock 970 extreme 3 :) om de xmp te enablen Thankx

• mikeyall
ik heb net me xmp profile 2 aangezet en voila !!!
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KT44AB87.jpg

bedankt GeraldH

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mikeyall schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:34:
[...]

ik heb het setje sinds enkele dagen aangeschaft.
Ik had een budget waardoor 1 bankje kwam beter uitkwam omdat ik niet lager wilde dan 1866mhz.

Dus heb er nu 1 van 8gb en volgende maand kan ik er weer eentje van 8gb aanschaffen mocht ik dit nodig vinden maar vooralsnog draait het gewoon super ondanks de getallen :P

Het was dus of 1 van 8gb in 1866 of 2 van 4gb in 1600 voor dezelde prijs :) de keuze was makkelijk en koos voor de enkele simpelweg omdat ik gewoon nog even kan doorsparen voor een tweede van 8gb en dus meer future proof was mijn gedachte

ik zal zo eens kijken in me eufi bios van me asrock 970 extreme 3 :) om de xmp te enablen Thankx
2 DIMMen (niet bankjes!) op 800MHz (DDR3 1600) is een heel stuk sneller dan een enkele DIMM op 933MHz (DDR3 1866).
Dus als je het nog kunt omruilen zou ik dat zeker doen.

• mikeyall
TERW_DAN schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:45:
[...]

2 DIMMen (niet bankjes!) op 800MHz (DDR3 1600) is een heel stuk sneller dan een enkele DIMM op 933MHz (DDR3 1866).
Dus als je het nog kunt omruilen zou ik dat zeker doen.
Hahah Dimmen oke oke , weer wat geleerd :)
ja maar dan koop ik er liever 1bij van die ik nu heb , Thanks !

[ Voor 5% gewijzigd door mikeyall op 13-03-2013 14:47 ]

Pagina: 1