Thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• Léon31
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-10 08:33
Hallo,

Ik zie door de bomen het bos niet meer, heb al veel op deze site gekeken maar kan de oplossing niet vinden.
Ik heb sinds deze week een NAS en een mediaspeler aangeschaft. Nu zie ik op mijn laptop en tablet wel de NAS en kan ik ook afspelen, maar mijn mediaspeler ziet hem niet. Ik heb het volgende

Mediaspeler: Xteramer SideWinder 3
NAS: Synology 212sj
Router: Sitecom Wireless Gigabit Router 300N X2 WL-351

Ligt dit aan instellingen van de router of van de mediaspeler of werkt dit niet samen draadloos? Bedraad zag ik hem trouwens ook niet.

Wie helpt mij uit de brand

Alvast bedankt

Léon

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 10:03

job

Jouw synology kan via meerdere protocollen een netwerk share delen: cifs/smb, nfs en appletalk.
Windows maakt gebruik van cifs, dus dat werkt in elk geval. Jouw sidewinder heeft ook ondersteuning voor cifs/smb, dus dat zou moeten werken.

Aan jou de vraag hoe je de cifs share op je synology ingestelt hebt.
Is dit de standaard guest share van synology, of heb je zelf nog eigen shares toegevoegd?
Ik raad altijd aan om op de synology een user aan te maken speciaal voor de nas. Deze user moet je dan koppelen aan de share die je wilt delen.
Een andere oplossing is ipv cifs gebruik te maken van nfs (wordt door de sidewinder ondersteunt) Nfs geeft naar mijn ervaring minder problemen met mediaplayers dan cifs.

Uitleg hoe je cifs en nfs moet instellen staat uitgebreid beschreven in de handleiding van je synology.