2.1 of 5.1 set, budget €350,-

Pagina: 1
Acties:

• Der Heino
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-11 18:44
Ik ben van plan een set aan te schaffen om aan te sluiten op mijn Samsung UE40ES5500.
Hierbij heb ik de volgende wensen:

* Kwalitatief goed materiaal (goede prijs-kwaliteit-verhouding)
* FM Radio
* USB aansluiting om externe harde schijf (met muziek) mee af te spelen
* Eventueel CD/DVD/BlueRay speler, niet noodzakelijk

Mijn budget is €350,-
De voorkeur is (uiteraard) een 5.1 set, maar als voor dit budget met mijn wensen dit niet mogelijk is, dan voldoet 2.1 ook uitstekend.
Ik lees hier op het forum dat het raadzaam is om de onderdelen los te kopen, is dit ook beter in mijn geval?

Graag ontvang ik een aantal suggesties welke aansluiten op mijn wensen!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:13
Ik denk dat je een 5.1 kan vergeten. 2.1 wordt zelfs voor dat budget niet makkelijk. Een fatsoenlijke receiver kost namelijk al minimaal 200 - 300 euro en dan heb je nog niet eens speakers.

Ik zou nog even doorsparen of meer budget proberen vrij te maken. Just my 2 cents.

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:47
je zou kunnen beginnen met een 2.0 set (bijvoorbeeld Boston acoutsics A26 / A25 voor € 200) en dan een 2e hands receiver uitzoeken, waarna je rustig aan opbouwt naar een 2.1 / 3.1 / 5.1 set o.i.d.

toettoett

• Der Heino
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-11 18:44
Bedankt voor jullie snelle reacties!

@superbig91, welk budget moet ik ongeveer inschatten? Ik had de schatting gedaan op basis van een Pioneer HTP-071 (receiver met speakerset, 5.1).

@Thecola, als ik reviews mag geloven zijn die boston acoustics inderdaad prima! Heb je ook goede tips voor een receiver, voldoenend aan mijn wensen?

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:34
Ik heb dezelfde TV en heb via de HDMI2 (ivm ARC) de volgende set aangesloten met 1 kabel:

pricewatch: Samsung HT-E5550

5.1
Blu-Ray
WiFi ingebouwd
Bluetooth ingebouwd
iPhone dock meegeleverd

Daarnaast de XBOX360 op de optische ingang aangesloten.

Je kan via AllShare bestanden afspelen, en ook heeft de set een USB ingang. Uiteraard is de set ook voorzien van FM radio.

Leuk detail: de front van de speler is touchgevoelig. Ik vond de icoontjes al erg lelijk, totdat een vriend van me erop begon te drukken :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je moet het qua budget eens zo bekijken: met een 5.1 set en receiver wil je dus 7 onderdelen kopen voor een bedrag van € 350. Dat is dus € 50 per onderdeel. Dat is natuurlijk bijzonder weinig dus zul je qua kwaliteit niet veel kunnen verwachten.

De genoemde Boston Accoustics zijn speakers die regelmatig op dit forum voorbij komen en voor hun prijs goed gewaardeerd worden. Als je deze combineert met een instap surround receiver zou je met een beetje extra investeren kunnen beginnen met een 2.0 setup. Dat lijkt me voor dit moment het hoogst haalbare. In de toekomst kun je dan altijd nog altijd uitbreiden met een center, rears en een sub.

Qua receiver zou je kunnen kijken naar een instap Onkyo, Yamaha, Denon, Marantz of Pioneer. Probeer met je wensen eens te kijken waar je op uitkomt in de Pricewatch. Dan kun je ook bepalen hoeveel extra budget nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door S1NN3D op 13-03-2013 15:06 ]

Pagina: 1