Een website overnemen, hoe gaat het in zijn werk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505659

Topicstarter
Beste lezers,

Mijn eerste topic en post op dit forum. Graag zou ik wat meer informatie willen hebben over het overnemen van een website. Ik heb een website overgenomen, het domein is mij via een interne push aangeboden bij TransIP.

Mijn hostingpakket loopt bij Yourhosting. Welke stappen dien ik te ondernemen nadat ik de interne push goedgekeurd heb? Ik heb al geprobeerd te zoeken (eerst via Google) om hierachter te komen en het is mij al wel iets duidelijker geworden via deze website: http://wiki.je-eigen-dome...nde_manieren_van_koppelen

Nu is dit natuurlijk een vraag die ik ook bij Yourhosting zelf kan stellen, maar ik heb liever eerst even alle informatie zodat ik de website niet per ongeluk offline gooi. De website is gekoppeld aan adsense, ik neem aan dat dit een kwestie is van een eigen adsense-account aanmaken en de code wijzigen in de website bestanden.

Misschien een wat simpele vraag, maar toch graag jullie hulp.

P.S. Ik heb uiteraard ook binnen GoT gezocht, maar vind vooral oude topics uit 2010 met andere vraagstellingen. Tevens krijg ik de volgende melding als ik de FAQ over Internet & Telefonie Hosting wil lezen: "Je hebt geen toegang tot categorie 6. Het topic dat je op hebt gevraagd bevind zich (momenteel) in een voor jou afgesloten forum. (interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat versta je onder een website? Puur de domeinnaam of een daadwerkelijke website met hosting en alles erop en eraan?
In dat laatste geval, zoek uit wat je nodig hebt en zorg dat je dat bij je nieuwe hostingprovider ook hebt (dus niet dat je een website hebt die op PHP draait terwijl je hoster dit niet support)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een complete website inderdaad. Ik heb de bestanden al in mijn bezit. Het enige wat ik volgens mij nu nog moet doen (als ik het goed) is de interne push accepteren, de domeinnaam koppelen aan mijn eigen hostingpakket en vervolgens via ftp de gehele website online zetten (nadat ik enkele bestanden aangepast heb).

Vraag is eigenlijk of die stappen kloppen, zodat ik niet tijdelijk de gehele website online haal nadat ik akkoord ben gegaan met de push.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk zal er ook wel een database achterhangen. Die moet je dus ook overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 22:15

Dennahz

Life feels like hell should.

Normaal zou dat idd zo zijn, maar test alles eerst VOORDAT je het online gooit. Dus eerst alles op FTP, database overzetten, etc.

Je kan namelijk ook met verschillende PHP-versies zitten, waardoor bepaalde functies in je script niet meer werken. Dit ligt meer aan de (oude?) code dan aan wat anders natuurlijk.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 11:08
Waarom niet eerst laten draaien op het domein (huidige hosting) met dezelfde database zodat deze in de lucht blijft?

En ondertussen met de gegevens alles bij je eigen hosting de site op een test locatie plaatsen en alles tip top te regellen zodat je de zekerheid hebt dat na een switch je niet lekker hoeft te bugfixen?

[ Voor 2% gewijzigd door E.R.Y. op 13-03-2013 11:48 . Reden: iets verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
E.R.Y. schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:47:
Waarom niet eerst laten draaien op het domein (huidige hosting) met dezelfde database zodat deze in de lucht blijft?

En ondertussen met de gegevens alles bij je eigen hosting de site op een test locatie plaatsen en alles tip top te regellen zodat je de zekerheid hebt dat na een switch je niet lekker hoeft te bugfixen?
Ga ik nu even proberen inderdaad. Ik heb de volgende bestanden:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2vumv01.png

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2natbaq.png

Dus het handigste is, deze eerst even lokaal proberen (via XAMPP) en als alles naar behoren werkt contact opnemen met mijn hostingprovider (Yourhosting) om het domein dat nu via TransIP loopt te koppelen aan een hostingpakket. Zit ik zo een beetje in de juiste richting?
Pagina: 1