Wifi LAN extreem traag, WAN kan sneller.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 11:11
Beste allen,

Ik heb thuis een iMac staan, laat model 2009, Intel. Hiervan werkt de LAN port sinds een tijdje niet meer. Geen tijd gehad dit verder te onderzoeken en ben toen over gegaan op WIFI. Dit werkte goed.
Echter na een tijdje ging de snelheid achteruit. Het is nu intern zo erg dat als ik een HD film start vanaf mijn NAS het 1 frame per 10 seconde gaat. Dit zou via een N netwerk prima te doen moeten zijn. Ook als ik kijk naar al mijn andere hardware in huis. Deze doen het prima, Windows laptops, Smartphones.

Internet haalt een max van 2.2MB per seconde. Ik heb een glaslijn liggen dus dit zou met een N netwerk volgens mij sneller moeten zijn.

Nu is mijn vraag heeft iemand enig idee? Ik heb al 3 dagen op internet zitten struinen. Echter zonder succes. OSX is up-to-date en heeft Mountain Lion. Ik heb de Channel al gewijzigd naar 1 die niet in gebruik is door een van mijn buren. Ik heb DNS erbij gezet in de config. De airport geeft aan dat hij een verbinding heeft van 144 Mbit. De netwerkkaart (LAN) staat ook gewoon in de lijst en ik zie LAN en WIFI gewoon tussen de hardware staan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn kennis van OSX is niet zo goed als die van Windows.

Vanilla installatie ga ik deze week doen. Echter als dat niet hoeft zou het fijn zijn :P

Thanks in advance.

Anne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 19:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Met 2,2 MB/s (=17,6 Mb/s) mag je volgens mij op 2,4 GHz tegenwoordig best wel tevreden zijn.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basbas32
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 02:37
Het probleem is waarschijnlijk dat er in de buurt andere Wi-Fi signalen zijn die storen met die van jou omdat ze op hetzelfde kanaal proberen uit te zenden. Probeer eerst eens met je telefoon Wi-Fi Analizer voor Android, hiermee kan je kijken welke kanalen vrij zijn. En verander het kanaal van je draadloos internet daarop. Waar je ook op moet letten is dat draadloos niet de beste manier is om video's te streamen, ik heb altijd de voorkeur aan kabel. Dit kan je ook doen door een USB to LAN adapter te halen. Deze kan een 100 mb/s verbinding maken wat niet veel lijkt, maar omdat hij zo constant is zal het beter werken dan draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
N Wifi zou 150 MBPS moeten kunnen en alle andere hardware intern kan wel sneller downloaden. Kanaal heb ik al veranderd en 1080p via wifi kan makkelijk. Mijn RaspBerry Pi streamt ook via WiFi N, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Het is blijkbaar lastig om te lezen.
Ik heb de Channel al gewijzigd naar 1 die niet in gebruik is door een van mijn buren.
Heb je al gekeken of er op je netwerk een ander op je Wifi zit weg te snoepen. Anders misschien andere applicaties op je Mac. Laat er eens een programma op los was je Wifi doet op je Mac. Er moeten daar wel programma's voor zijn. Gaat het wel in het begin goed?
Signal Strenght goed?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
Downloaden met 10MB p/s en streamen op bijv pi of laptop gaat perfect. Channel is 90% Healty en 15% Noise. Alle netwerk apps uitstaan, bijv iCloud. Helpt helaas niet. In het begin ging het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Laat eens een netwerkscan zien? Bijv. eentje van inSSIDer?
Magnetron staat niet in de buurt? Mobiele telefoon ook uit de buurt?
Welk merk AP? Ik merk bijvoorbeeld zelf dat Senao AP's wel 10 MB/s halen in congested gebieden, waar Airport apparatuur slechts 2 MB/s haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
Ben op het moment niet thuis maar de netwerk scan zag er goed uit met iStumbler. Het is de H220N van KPN. Alle Draadloze hardware maakt gebruik van deze AP. En heb nooit problemen gehad met andere devices. Alleen met de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 19:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

-Morris- schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:47:
N Wifi zou 150 MBPS moeten kunnen
Ja, theoretisch.

In de praktijk ga je die snelheid nooit halen door obstakels (gewapend beton enzo), en interferentie van andere netwerken.
Vooral dat laatste zorgt er de laatste tijd voor dat je op 2,4 GHz nauwelijks nog een goede verbinding kunt hebben.
en alle andere hardware intern kan wel sneller downloaden. Kanaal heb ik al veranderd en 1080p via wifi kan makkelijk. Mijn RaspBerry Pi streamt ook via WiFi N, geen probleem.
Staan die op een andere plek?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
Nee staat op dezelfde plek, En die haalt wel goeie snelheden aangezien de AP op 3 meter afstand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook even kan doen is de SystemConfiguration folder verwijderen.

Deze is te vinden in /Library/Preferences/

Alle informatie over je netwerk staat hier opgeslagen. Op het moment dat je deze folder verwijderd staat je Wi-Fi echt weer helemaal op fabrieksinstellingen en lost vaak problemen op met trage wifi.

Als je dit gedaan hebt even de mac opnieuw opstarten en kijken of het probleem is opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Voordat je dingen gaat deleten, een aantal puntjes:

1. NIET zomaar dingen deleten. Verplaats ze liever naar je Desktop oid, zodat je ze in geval van een fuckup nog terug kan plaatsen
2. Klik eens simpelweg op het wifi icon in je menubar met de option/alt toets ingedrukt, en kijk wat je ziet onder 'Transmit rate'.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:49
Ik gebruik zelf vaak een tooltje die WiFi Analyzer heet (dezelfde als BasBas32 gebruikt maar dan voor de Mac), deze trackt realtime je verbinding, ik loop er vaak mee door huizen met de MacBook in de hand om te kunnen zien waar het signaal zwakke plekken vertoont.
Je zou het eens kunnen proberen om wat meer vast te stellen inderdaad.
Verder; probeer eens een recenter USB wifi ontvangertje om uit te sluiten dat het aan de interne netwerkkaart ligt.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:53

3DDude

I void warranty's

doe is alt/option en dan je wifi icon aanklikken op de macbook.

Zie je RSSI (signaal sterkte), MCS index (op welke snelheid je met je draadloos bent verbonden) en Transmit rate in Mbit/s

Bij RSSI = lager beter
MCS = dacht ik hoger beter :P
transmit rate = spreekt voor zich ;)

[ Voor 20% gewijzigd door 3DDude op 14-03-2013 00:06 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
Dit Topic kan dicht. Na alle reactie geprobeerd te hebben geen effect. Echter bij het aansluiten van mijn oude wifi netgear router werkt alles goed. Toch iets in de experia box dan. Topic kan dicht :D
Pagina: 1